The teaching of Turkish as a foreign language is of great importance in terms of cultural interaction and increasing Turkey's influence in the international arena. Students express their perceptions of Turkish by using metaphors during the language learning process. Metaphors not only make the learning process more concrete but also support intercultural communication. The aim of this study is to reveal the metaphorical perceptions of students learning Turkish as a foreign language in Egypt regarding the concept of "Turkish." The research was conducted in 2024 with 121 students studying at the Yunus Emre Institute Cairo Turkish Cultural Center. In this phenomenological study, students were asked to complete the sentence "Turkish is like ....... because ........" three times, and data were collected accordingly. The results of the study revealed that the participants produced a total of 192 valid metaphors related to "Turkish." The metaphors created by the students were shaped around themes such as the richness of the language, similarity between languages, love, and knowledge. Among the most frequently used metaphors were "sea" and "friend," indicating a positive and strong bond with Turkish. Additionally, students considered Turkish important in terms of career and cultural development. Their perceptions suggest that Turkish is not merely a means of communication but also a source of cultural richness and a personal development opportunity. Metaphors in learning Turkish help students better understand the language learning process and explore its various aspects.
Turkish teaching teaching Turkish as a foreign language metaphor metaphorical perception
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi, kültürel etkileşim ve Türkiye'nin uluslararası alandaki etkisinin artması açısından büyük önem taşımaktadır. Öğrenciler, dil öğrenirken metaforlar kullanarak Türkçeye dair algılarını ifade etmektedir. Metaforlar, öğrenme sürecini daha somut hâle getirirken, kültürlerarası iletişimi de desteklemektedir. Bu çalışmanın amacı, Mısır’da Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin "Türkçe" kavramına ilişkin metaforik algılarını ortaya koymaktır. Araştırma, 2024 yılında Yunus Emre Enstitüsü Kahire Türk Kültür Merkezinde eğitim alan 121 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Fenomenolojik araştırma deseninin kullanıldığı bu çalışmada, öğrencilerin üç kez "Türkçe ....... gibidir, çünkü .........." cümlesini tamamlamaları istenmiş ve bu sayede veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların "Türkçe" ile ilgili toplamda 192 adet geçerli metafor ürettikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar dilin zenginliği, diller arası benzerlik, sevgi ve bilgi gibi temalar etrafında şekillenmiştir. En sık kullanılan metaforlar arasında "deniz" ve "arkadaş" yer almakta olup, öğrencilerin Türkçeye yönelik olumlu ve güçlü bir bağ kurduklarını göstermektedir. Ayrıca, öğrenciler Türkçeyi kariyer ve kültürel gelişim açısından da önemli bulmaktadır. Öğrencilerin Türkçeye dair algıları, dilin sadece bir iletişim aracı olmanın ötesinde, kültürel bir zenginlik ve kişisel gelişim fırsatı sunduğunu göstermektedir. Türkçe öğreniminde metaforlar, öğrencilerin dil öğrenme sürecini daha iyi anlamalarına ve dilin farklı yönlerini keşfetmelerine yardımcı olmaktadır.
Türkçe öğretimi yabancı dil olarak Türkçe öğretimi metafor metaforik algı
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMALARI ETİK KURULU'ndan 240029 protokol ve 22 numaralı karar no ile etik izin alınmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 26 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.