Bireylerin işyeri seçimi ile ilgili karar sürecinde örgütsel çekiciliğin önemli bir rolü vardır çünkü bireyler öncelikle çekici buldukları işletmelere başvurmayı düşünürler. İşletmelerin örgütsel çekiciliği ise, potansiyel
işgören adaylarının işletmelerin araçsal ve sembolik özelliklerine ilişkin algılamalarından etkilenmektedir. Bu sebeple işletmeler için araçsal ve sembolik özellikleri hakkındaki algılamalardan haberdar olmak büyük önem taşımaktadır. Özellikle aynı pazar içerisinde rekabet eden ve benzer imkânlara sahip olan işletmelerin çekici birer işveren olabilmek için kendilerini rakiplerinden farklılaştırmaya ihtiyaçları vardır. Bu çalışma, İstanbul kent merkezinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin rakiplerinden farklılaştırılmasında etkili olan faktörleri araçsal ve sembolik özellikler çerçevesi kapsamında tespit etmek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Otel işletmelerinin birbirinden farklılaştırılmasında etkili olan faktörleri belirlemek için ANOVA ve Ayırma (Diskriminant) analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları otel işletmelerinin işveren olarak rakiplerinden farklılaştırılmasında daha çok sembolik özelliklerin (seçkinlik, duyarlılık ve prestij boyutları ile) etkili olduğunu, bununla birlikte araçsal özelliklerden de müşteri boyutunun bu farklılaştırmada etkili olduğunu göstermiştir.
İşe Alma Örgütsel Çekicilik İşveren Çekiciliği, Araçsal ve Sembolik Özellikler Çerçevesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.