Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Nöropazarlama Araştırmalarının Sosyal Bilim Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: Özel Sayı, 207 - 218, 15.11.2016
https://doi.org/10.18037/ausbd.417461

Öz

Nörobilimsel çalışmaların tüketicileri anlamak, davranışlarını tahminleyebilmek, tüketici davranışını pazarlama araştırmasını gerçekleştiren taraf lehine değiştirebilmek üzere kullanılmaya başlaması son yıllarda pazarlama akademisyenleri ve uygulayıcıları arasında sıklıkla tartışılan bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Nöropazarlama çalışmalarının pazarlama uygulamaları açısından değerlendirilmesi oldukça önemli olmakla birlikte, bu konunun kapsamlı bir değerlendirmesinin yapılması akademik açıdan da büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, nöropazarlama araştırmalarının sosyal bilimler açısından önemli olduğu düşünülen yaklaşımlar perspektifinden değerlendirilmesinin yanı sıra, araştırma yönteminin olumlu ve olumsuz yönlerinin de irdelenmesi amaçlanmaktadır. 

Kaynakça

  • Ariely, D., Berns, G.S. (2010). Neuromarketing: the Hope and Hype of Neuroimaging in Business. Nature Reviews Neuroscience, 11, 284-292. doi:10.1038/nrn2795
  • Benton, T., Craib, I. (2008). Sosyal Bilim Felsefesi. Toplumsal Düşüncenin Bilimsel Temelleri. Ümit Tatlıcan, Berivan Binay (Çev.). İstanbul: Sentez.
  • Braeutigam, S., Rose, S.P., Swithenby, S.J., Ambler, T. (2004). The distributed neuronal systems supporting choice-making in real-life situations: differences between men and women when choosing groceries detected using magnetoencephalography. European Journal of Neuroscience, 20(1), 293-302. doi: 10.1111/j.1460-9568.2004.03467.x
  • Camerer, C., Loewenstein, G., Prelec, D. (2005). Neuroeconomics: How Neuroscience Can Inform Economics. Journal of Economic Literature. 43(1), 9-64
  • Caplin, A. (2008). Economic theory and psychological data: Bridging the divide. The Foundations of Positive and Normative Economics: A Hand Book. doi: 10.1093/acprof:oso/9780195328318.001.0001
  • Clithero, A.J., Tankersley, D., Huettel, S.A. (2008). Foundations of Neuroeconomics: From Philosophy to Practice. PLoS Biol, 6(11): 2348-2353. doi: 10.1371/journal.pbio.0060298
  • Craver, C.F., Alexandrova, A. (2008). No Revolution Necessary: Neural Mechanisms For Economics. Economics and Philosophy, 24 (2008), 381-406. doi:10.1017/S0266267108002034
  • Demirel, D. (2006). Max Weber’in Metodolojik Yöntem Analizi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi. 6(1) http://www.universite-toplum.org/text. php3?id=260
  • Fay, B. (2001). Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi. Çokkültürlü Bir Yaklaşım. İsmail Türkmen (Çev.). İstanbul:Ayrıntı.
  • Fugate, D.L. (2007). Neuromarketing: a layman’s look at neuroscience and its potential application to marketing practice. Journal of Consumer Marketing. 24(7): 385-394. doi: http://dx.doi. org/10.1108/07363760710834807
  • Fugate, D.L. (2008). Marketing services more effectively with neuromarketing research: a look into the future. Journal of Services Marketing, 22(2): 170-173. doi: http://dx.doi.org/10.1108/08876040810862903
  • Harrison G.W., (2008). Neuroeconomics: A critical reconsideration. Economics and Philosophy, 24(3): 303 – 344. doi: http://dx.doi.org/10.1017/ S0266267108002009
  • Johnston, G. (2010). Is neuromarketing right for you? Erişim Tarihi: 6 Aralik 2014, http://www.thebrandshow. com/blog/is-neuromarketing-right-for-you
  • Kuhn, T., S., (1972). The Structure of Scientific Revolutions. International Encyclopedia of Unified Science, 2(2) http://projektintegracija.pravo.hr/_download/ repository/Kuhn_Structure_of_Scientific_Revolutions. pdf
  • Kuvancı, C. (2004). Perspektivizm. Bilimname, 4(3):211-225. http://bilimname.erciyes.edu.tr/sayilar/ 200403/20040314.pdf
  • Lindstrøm, M. (2008). Buy-ology: Satın Almaya Dair Bildiğimiz Her Şey Neden Yanlış. Ümit Şensoy (Çev.).İstanbul: Optimist.
  • Murphy, E.R., Illes, J., Reiner, P.B. (2008). Neuroethics of Neuromarketing. Journal of Consumer Behaviour. 7(4-5), 293 302.
  • Özcan, K. (2011). Kurumsal Söylemin Rasyonel Temelleri: Yeni Kurumsal Kuram Bağlamında Rasyonalite Tartışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bililer Enstitusü Dergisi, 1(13), 297-326. http:// sbedergi.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/343/files/ kerim-ozcan-27022013.pdf
  • Poldrack, R.A. (2006). Can cognitive processes be inferred from neuroimaging data? Trends in Cognitive Science, 10(2), 59-63. doi:10.1016/j. tics.2005.12.004
  • Renvoise, P., Morin, C. (2009). Nöromarketing, Müşterinin Beynindeki Satın Alma Düğmesine Basmak. Yaşar Yertutan (Çev.). İstanbul: Mediacat.
  • Wilson, R. M., Gaines, J., Hill, R.P. (2008). Neuromarketing and Consumer Free Will. Journal of Consumer Affairs, 42(3), 389-410.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Grv. Miray Baybars

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Baybars, A. G. M. (2016). Nöropazarlama Araştırmalarının Sosyal Bilim Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(Özel Sayı), 207-218. https://doi.org/10.18037/ausbd.417461