Caz müziği 1940’lı yılların başında ortaya çıkan “bebop” akımı ile yeni bir dil geliştirmiştir. Adorno’nun caz müziği kuramı, bebop dili üzerine kurulan günümüz caz müziğini açıklayamayacak şekilde güncelliğini yitirmiştir. Bu çalışma Adorno’nun popüler müzik ve ciddi müzik kategorilerinin günümüz caz müziğine uygunluğunu sorgulayarak, kategorilerin yeterli bir kuramsal çerçeve sağlamaması durumda yapılacak açılımları araştırmaktadır. Bu amaçla, Frankfurt Okulu’nun sanat anlayışı ve Adorno’nun müziğe yaklaşımı incelenerek mevcut kuramsal çerçeve ile ilgili bilgi verilmiştir. Caz müziğine dair güncel durumu ortaya çıkarmak adına uluslararası bir caz çalıştayı olan New York Jazz Masters etkinliğinde katılımcı gözlemler ve yapılandırılmamış yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, güncel caz müziğinin klasik müzik ile aynı kategoride ele alındığı, derinlemesine kurgulanmışlık derecelerine göre oluşturulan kategorilerin ise bir hiyerarşi oluşturmak üzere yetersiz görüldüğü bulgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.