Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanal Sofralarda Buluşalım: Youtube’daki Mukbang Videolarının Analizi

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 3, 1157 - 1180, 30.09.2024
https://doi.org/10.18037/ausbd.1500815

Öz

Son yıllarda oldukça popülerleşmiş olan canlı yayın esnasında yiyecek-içecek tüketimi olarak adlandırılan “mukbang” akımı Güney Kore’den dünya yayılmış ve ülkemizde de yaygın olarak izlenmekte ve üretilmektedir. Bu çalışma, YouTube'daki mukbang videolarını içerik bağlamında analiz ederek Güney Koreli ve Türk içerik üreticilerinin benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, “mukbang” anahtar kelimesini başlığında içeren YouTube platformunda yayınlanan videolar oluşturmuştur. Örneklem, 10 Güney Koreli ve 10 Türk mukbang içerik üreticisinin ürettiği toplam 20 mukbang videosundan oluşmaktadır. Seçilen videolar, içerik analizi çerçevesinde sistematik bir şekilde incelenmiştir. Analiz sürecinde, özel olarak geliştirilmiş bir kodlama cetveli kullanılmıştır; bu cetvel, belirlenen parametreler doğrultusunda videoların içeriklerinin kodlanmasını ve değerlendirilmesini sağlamıştır. Kodlama cetveli, video içeriklerinin çeşitli boyutlarını, örneğin yiyecek türleri, sunum biçimleri ve reklam ögesi kullanımı gibi unsurları düzenli ve objektif bir şekilde analiz etmeye olanak tanımıştır. Güney Koreli mukbang içerik üreticilerin yiyecekleri ön plana çıkardığı gözlemlenirken, Türk mukbang içerik üreticilerinin izleyicilerle etkileşime girmeyi tercih ettiklerine ulaşılmıştır. Bu bağlamda, Güney Koreli ve Türk mukbang içerik üreticilerinin videolarının karşılaştırılması, iki kültürün yiyecek-içecek alışkanlıkları ve sosyal medya kullanımı hakkında bilgi sağlayarak mevcut literatürü zenginleştirecektir. Bu çalışma, Güney Koreli ve Türk mukbang içerik üreticilerini karşılaştıran ilk araştırmadır. Literatürde mukbang içerik üreticilerini karşılaştıran bir çalışmanın bulunmaması, çalışmanın özgün değerini artırmaktadır. Gelecek çalışmalarda, YouTube dışındaki video paylaşım platformlarında geniş örneklemler kullanılarak mukbang videoları analiz edilebilir ve platformlar arası içerik ile etkileşim farklılıkları karşılaştırılabilir.

Etik Beyan

Bu araştırmada insan ya da hayvan üzerinde herhangi bir çalışma gerçekleştirilmemiştir. Araştırma verileri kamuya açık bir uygulama olan YouTube üzerinden elde edilmiştir. Bu bağlamda araştırma için etik kurul iznine gerek duyulmamıştır.

Kaynakça

  • Akan, N. A. (2021). Türkiye’deki covid-19 reklamları: Bilgilendirici ve dönüşümsel mesaj stratejilerinin kullanımı. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (38), 55-72. doi: 10.17829/turcom.934232
  • Al-Qaysi, N., Mohamad-Nordin, N. and Al-Emran, M. (2020). A systematic review of social media acceptance from the perspective of educational and information systems theories and models. Journal of Educational Computing Research, 57(8), 2085-2109. doi: 10.1177/0735633118817879
  • An, S. and Ha, S. (2023). When influencers promote unhealthy products and behaviours: The role of ad disclosures in YouTube eating shows. International Journal of Advertising, 42(3), 542-561. doi: 10.1080/02650487.2022.2148989
  • Arthurs, J., Drakopoulou, S. and Gandini, A. (2018). Researching YouTube. Convergence, 24(1), 3-15. doi: 10.1177/1354856517737222
  • Aziz, A. (2008). İletişime giriş. İstanbul: Aksu Kitapevi.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknik ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bogdan, R. C. and Biklen, S. K. (2006). Qualitativ eresearch for education: an introduction to theory and methods, (5th ed.). Boston: Allyn& Bacon.
  • Brown, J. D. and Bobkowski, P. S. (2011). Older and newer media: Patterns of use and effects on adolescents' health and well‐being. Journal of Research on Adolescence, 21(1), 95-113. doi: 10.1111/j.1532-7795.2010.00717.x
  • Burgess, J. and Green, J. (2009). YouTube: online video and participatory culture. Cambridge: Polity Press
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Castelló‐Martínez, A. and Tur‐Viñes, V. (2020). Obesity and food‐related content aimed at children on YouTube. Clinical Obesity, 10(5), 1-10. doi: 10.1111/cob.12389
  • Chau, C. (2010). YouTube as a participatory culture. New Directions For Youth Development, 2010(128), 65-74. doi: 10.1002/yd.376
  • Cheng, X., Dale, C. and Liu, J. (2008). Statistics and social network of YouTube videos. In 16th International Workshop on Quality of Service (IWQoS) (pp. 229-238). New York: IEEE. Erişim Adresi: https://ieeexplore.ieee.org/document/4539688
  • Choe, H. (2019). Eating together multimodally: collaborative eating in mukbang, a Korean livestream of eating. Language in Society, 48(2), 171-208. doi: 10.1017/S0047404518001355
  • Cowley, S. (2020). The YouTube SEO project: Teaching search engine optimization through video. Marketing Education Review, 30(2), 125-131. doi: 0.1080/10528008.2020.1755603
  • Creswell, J. W. (2009). Research desing, qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. California: SAGE Publications.
  • Creswell, J.W. (2016). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Cupples, J. and Thompson, L. (2010). Heterotextuality and digital foreplay: cell phones and the culture of teenage romance. Feminist Media Studies, 10(1), 1-17. doi: 10.1080/14680770903457063
  • Çakıcı, H. H., Özkan Kutlu, T. ve Yılmaz, H. (2020). Yazılı medyada veganlığın ve vejetaryenliğin sunumu. Erciyes İletişim Dergisi, 7(1), 279-296. doi: 10.17680/erciyesiletisim.634287
  • Dam, L., Borsai, A. M. B. and Burroughs, B. (2024). (Over) eating with our eyes: an examination of mukbang ınfluencer marketing and consumer engagement with food brands. Journal of Promotion Management, 30(2), 227-251. doi: 10.1080/10496491.2023.2253244
  • Datareportal (2024, t.y.) Digital around the world. Erişim Adresi: https://datareportal.com/global-digital-overview#:~:text=There%20are%205.44%20billion%20internet,higher%20in%20many%20developing%20economies
  • Doğan, E. ve Yaman, M. (2022). Üniversite öğrencilerinin YouTube’da asmr yemek içeriği izleme deneyimleri ve yeme davranışlarına etkisi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 10(4), 3055-3076. doi: 10.21325/jotags.2022.1130
  • Donnar, G. (2017). ‘Food porn’or intimate sociality: Committed celebrity and cultural performances of overeating in meokbang. Celebrity studies, 8(1), 122-127. doi: 10.1080/19392397.2016.1272857
  • Hong, S. and Park, S. (2018). Internet mukbang (foodcasting) in South Korea. I. Eleá ve L. Mikos (Eds.), In Young and creative: Digital technologies empowering children in everyday life, (pp. 111–125). Gothenburg: Nordicom.
  • Jones, K. B. (2008). Search engine optimization: your visual blueprint for effective Internet marketing. Indiana: Whiley Publishing, Inc.
  • Kang, E., Lee, J., Kim, K. H. and Yun, Y. H. (2020). The popularity of eating broadcast: Content analysis of “mukbang” YouTube videos, media coverage, and the health impact of “mukbang” on public. Health İnformatics Journal, 26(3), 2237-2248. doi: 10.1177/1460458220901360
  • Kaplan, A. M. and Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59-68. doi: 10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Karahan, S., Uzun, G. ve Uca, S. (2023). Gaziantep yöresel lezzetleri ile ilgili YouTube videolarının içerik analizi. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 6(1), 1-16. doi: 10.58636/jtis.1243424
  • Keskin, B. (2017). Öğretmenlerle ilgili YouTube videolarının analizi. Journal of Education and Future, (12), 85-94. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/332123
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1156348
  • Kircaburun, K., Harris, A., Calado, F. and Griffiths, M. D. (2023). Development and validation of problematic mukbang watching scale and mukbang watching motives scale: a cross-sectional study with adult mukbang watchers. Psychiatry Research Communications, 3(3), 1-8. doi: 10.1016/j.psycom.2023.100138
  • Kircaburun, K., Harris, A., Calado, F. and Griffiths, M. D. (2024). Emotion regulation difficulties and problematic mukbang watching: The mediating role of psychological distress and impulsivity. Psychiatry Research Communications, 4(1), 1-8. doi: 10.1016/j.psycom.2023.100152
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk İletişim, 4(3), 21-28. doi: 10.18094/si.51496
  • Korkmaz, İ. (2020). Nicel araştırmalarda evren, örneklem, örnekleme teknikleri. B. Oral ve A. Çoban (Ed.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 147-159). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Lavelle, D. (2018, 5 Kasım). Mukbang: is loneliness behind the craze for watching other people eating? The Guardian. Erişim Adresi: https://www.theguardian.com/food/shortcuts/2018/nov/05/mukbang-is-loneliness-behind-the-craze-for-watching-other-people-eating
  • Levy, M. (2009). WEB 2.0 implications on knowledge management. Journal of Knowledge Management, 13(1), 120-134. doi: 10.1108/13673270910931215
  • Mazurek, G., Korzyński, P. and Górska, A. (2019). Social media in the marketing of higher education institutions in Poland: Preliminary empirical studies. Entrepreneurial Business and Economics Review, 7(1), 117-133. Erişim Adresi: https://www.researchgate.net/publication/331400079_Social_Media_in_the_Marketing_of_Higher_Education_Institutions_in_Poland_Preliminary_Empirical_Studies
  • McCarthy A. (2017, 19 Nisan). This Korean food phenomenon is changing the internet. Eater. Erişim Adresi: https://www.eater.com/2017/4/19/15349568/mukbang-videos-korean-YouTube
  • Metin, O. ve Ünal, Ş. (2022). İçerik analizi tekniği: İletişim bilimlerinde ve sosyolojide doktora tezlerinde kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294. doi: 10.18037/ausbd.1227356
  • Öztürk, Y. ve İspir, N. (2021). Sosyal medyanın yerel yemek kültürü etkileri üzerine bir değerlendirme: Dijital fenomenler. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 3(1), 9-26. Erişim Adresi: http://ecider.cumhuriyet.edu.tr/tr/download/article-file/1519691
  • Pereira, B., Sung, B. and Lee, S. (2019). I like watching other people eat: A cross-cultural analysis of the antecedents of attitudes towards Mukbang. Australasian Marketing Journal, 27(2), 78-90. doi: 10.1016/j.ausmj.2019.03.001
  • Rittberg, R., Dissanayake, T. and Katz, S. J. (2016). A qualitative analysis of methotrexate self-injection education videos on YouTube. Clinical Rheumatology, 35, 1329-1333. doi: 10.1007/s10067-015-2910-5
  • Rüdiger, S. (2022). Intimate consumptions: YouTube eating shows and the performance of informality. Internet Pragmatics, 5(1), 115-142. doi: 10.1075/ip.00070.rud
  • Snickars, P. and Vonderau, P. (Eds.) (2009). The YouTube reader. Stockholm: National Library of Sweden.
  • Spence, C., Okajima, K., Cheok, A. D., Petit, O. and Michel, C. (2016). Eating with our eyes: from visual hunger to digital satiation. Brain and Cognition, 110, 53-63. doi: 10.1016/j.bandc.2015.08.006
  • Strand, M. and Gustafsson, S. A. (2020). Mukbang and disordered eating: a netnographic analysis of online eating broadcasts. Culture, Medicine, and Psychiatry, 44(4), 586-609. doi: 10.1007/s11013-020-09674-6
  • Sultana, S. F. S. and Das, M. (2022). Content analysis of mukbang videos: preferences, attitudes and concerns. Journal of Positive School Psychology, 6(9), 4811-4822. Erişim Adresi: https://journalppw.com/index.php/jpsp/article/view/13360/8676
  • Süküt, F. (2011). İçerik yönetim sistemleri ve sanal kütüphanelerde bilgi hizmetleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şenel, E. (2023). Mukbang videolarının oluşturduğu motivasyonlar üzerine bir araştırma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 11(2), 1206-1229. doi: 10.21325/jotags.2023.1240
  • Teng, S., Khong, K. W., Pahlevan Sharif, S. and Ahmed, A. (2020). YouTube Video comments on healthy eating: descriptive and predictive analysis. JMIR Public Health and Surveillance, 6(4), e19618 doi: 10.2196/19618.
  • Thelwall, M., Sud, P. and Vis, F. (2012). Commenting on YouTube videos: from Guatemalan rock to el big bang. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 63(3), 616-629. doi: 10.1002/asi21679
  • Topham, J. and Smith, N. (2023). One day of eating: tracing misinformation in ‘what ı eat ın a day’videos. Journal of Sociology, 59(3), 682-698. doi: 10.1177/14407833231161369
  • Uyar, M. (2023). Kadına yönelik fiziksel şiddette yaşananların video içerik analizi ile tespiti. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 43-69. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2985924
  • Uçan, B. Z., Girgin, G. K. ve Karaman, N. (2021). YouTube yemek kanallarının tatma davranışsal niyeti üzerine etkisi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 1-28. doi: 10.47140/kusbder.887291
  • Vaterlaus, J. M., Patten, E. V., Roche, C. and Young, J. A. (2015). #Gettinghealthy: The perceived influence of social media on young adult health behaviors. Computers in Human Behavior, 45, 151-157. doi: 10.1016/j.chb.2014.12.013
  • Vural, Z. (2006). Bilgi iletişim teknolojileri ve yansımaları. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Vural, Z.B.A. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 5(20), 3348-3382. doi: 10.19168/jyu.65130
  • Yayla, Ö. (2021). Sosyal medya’da Türk sokak lezzetleri: YouTube örneği. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 9(2), 1379-1400. doi: 10.21325/jotags.2021.845
  • Yıldırım, B. (2015). İletişim araştırmalarında yöntemler. Konya: Literatürk Academia Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H. ve Çakıcı, H. H. (2019). Yazılı medyada Türk mutfağı. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 450-462. doi: 10.21325/jotags.2019.372
  • Yeniçıktı, N. T. (2016). Halkla ilişkiler aracı olarak instagram: sosyal medya kullanan 50 şirket üzerine bir araştırma. Selçuk İletişim, 9(2), 92-115. doi: 10.18094/si.84410
  • Yun, S., Kang, H. and Lee, H. (2020). Mukbang-and cookbang-watching status and dietary life of university students who are not food and nutrition majors. Nutrition Research And Practice, 14(3), 276-285. doi: 10.4162/nrp.2020.14.3.276
  • Wahyuni, A. and Utami, A. R. (2021). The use of YouTube video in encouraging speaking skill. Pustakailmu Id, 7(3), 1-9. Erişim Adresi: http://pustakailmu.id/index.php/pustakailmu/article/view/62
  • Wang, S. (2020). A study on potential health issues behind the popularity of “mukbang” in china (Master's Thesis) Middle Tennessee State University, Tennessee, ABD. Erişim Adresi: https://www.proquest.com/docview/2395804467?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true&sourcetype=Dissertations%20&%20Theses
  • Waters, R. D. and Jones, P. M. (2011). Using video to build an organization's identity and brand: a content analysis of nonprofit organizations' YouTube videos. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 23(3), 248-268. doi:10.1080/10495142.2011.594779
  • Wattenhofer, M., Wattenhofer, R. and Zhu, Z. (2021). The YouTube social network. In Proceedings of the International AAAI Conference on Web and Social Media, 6(1) 354-361. doi: 10.1609/icwsm.v6il.14243
  • Weng, C. H. and Huang, T. C. K. (2018). Observation of sales trends by mining emerging patterns in dynamic markets. Applied Intelligence, 48, 4515-4529. doi: 10.1007/s10489-018-1231-1
  • Windiantari, İ.A.P.A, Dwi, N.L.P.E.S and Artini, L.P. (2023) YouTube as an alternative learning media for ındependent bilingual young learners: a review. Journal of English Teaching, 9(1), 83-97. doi: 10.33541/jet.v9i1.4611

Let's Meet at Virtual Tables: Analysis of Mukbang Videos on Youtube

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 3, 1157 - 1180, 30.09.2024
https://doi.org/10.18037/ausbd.1500815

Öz

In recent years, the "mukbang" trend, which involves consuming food and beverages during live broadcasts, has gained significant popularity. Originating from South Korea, it has spread globally and is widely viewed and produced in Turkey. This study aims to analyze mukbang videos on YouTube to compare the similarities and differences between South Korean and Turkish content creators. The research employs content analysis, a qualitative research method. The study's population consists of YouTube videos with "mukbang" in their titles, with a sample of 20 videos produced by 10 South Korean and 10 Turkish mukbang creators. These videos were systematically analyzed using a specially developed coding scheme that allowed for objective evaluation of various content aspects, such as food types, presentation styles, and advertising elements. The analysis revealed that South Korean creators tend to focus on the food itself, while Turkish creators prefer interacting with viewers. This comparison provides insights into the food consumption habits and social media usage of the two cultures, enriching the existing literature. This study is the first to compare South Korean and Turkish mukbang content creators, highlighting its unique contribution to the field. Future research could analyze mukbang videos on other platforms and compare content and interaction differences across platforms with larger samples.

Kaynakça

  • Akan, N. A. (2021). Türkiye’deki covid-19 reklamları: Bilgilendirici ve dönüşümsel mesaj stratejilerinin kullanımı. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (38), 55-72. doi: 10.17829/turcom.934232
  • Al-Qaysi, N., Mohamad-Nordin, N. and Al-Emran, M. (2020). A systematic review of social media acceptance from the perspective of educational and information systems theories and models. Journal of Educational Computing Research, 57(8), 2085-2109. doi: 10.1177/0735633118817879
  • An, S. and Ha, S. (2023). When influencers promote unhealthy products and behaviours: The role of ad disclosures in YouTube eating shows. International Journal of Advertising, 42(3), 542-561. doi: 10.1080/02650487.2022.2148989
  • Arthurs, J., Drakopoulou, S. and Gandini, A. (2018). Researching YouTube. Convergence, 24(1), 3-15. doi: 10.1177/1354856517737222
  • Aziz, A. (2008). İletişime giriş. İstanbul: Aksu Kitapevi.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknik ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bogdan, R. C. and Biklen, S. K. (2006). Qualitativ eresearch for education: an introduction to theory and methods, (5th ed.). Boston: Allyn& Bacon.
  • Brown, J. D. and Bobkowski, P. S. (2011). Older and newer media: Patterns of use and effects on adolescents' health and well‐being. Journal of Research on Adolescence, 21(1), 95-113. doi: 10.1111/j.1532-7795.2010.00717.x
  • Burgess, J. and Green, J. (2009). YouTube: online video and participatory culture. Cambridge: Polity Press
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Castelló‐Martínez, A. and Tur‐Viñes, V. (2020). Obesity and food‐related content aimed at children on YouTube. Clinical Obesity, 10(5), 1-10. doi: 10.1111/cob.12389
  • Chau, C. (2010). YouTube as a participatory culture. New Directions For Youth Development, 2010(128), 65-74. doi: 10.1002/yd.376
  • Cheng, X., Dale, C. and Liu, J. (2008). Statistics and social network of YouTube videos. In 16th International Workshop on Quality of Service (IWQoS) (pp. 229-238). New York: IEEE. Erişim Adresi: https://ieeexplore.ieee.org/document/4539688
  • Choe, H. (2019). Eating together multimodally: collaborative eating in mukbang, a Korean livestream of eating. Language in Society, 48(2), 171-208. doi: 10.1017/S0047404518001355
  • Cowley, S. (2020). The YouTube SEO project: Teaching search engine optimization through video. Marketing Education Review, 30(2), 125-131. doi: 0.1080/10528008.2020.1755603
  • Creswell, J. W. (2009). Research desing, qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. California: SAGE Publications.
  • Creswell, J.W. (2016). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Cupples, J. and Thompson, L. (2010). Heterotextuality and digital foreplay: cell phones and the culture of teenage romance. Feminist Media Studies, 10(1), 1-17. doi: 10.1080/14680770903457063
  • Çakıcı, H. H., Özkan Kutlu, T. ve Yılmaz, H. (2020). Yazılı medyada veganlığın ve vejetaryenliğin sunumu. Erciyes İletişim Dergisi, 7(1), 279-296. doi: 10.17680/erciyesiletisim.634287
  • Dam, L., Borsai, A. M. B. and Burroughs, B. (2024). (Over) eating with our eyes: an examination of mukbang ınfluencer marketing and consumer engagement with food brands. Journal of Promotion Management, 30(2), 227-251. doi: 10.1080/10496491.2023.2253244
  • Datareportal (2024, t.y.) Digital around the world. Erişim Adresi: https://datareportal.com/global-digital-overview#:~:text=There%20are%205.44%20billion%20internet,higher%20in%20many%20developing%20economies
  • Doğan, E. ve Yaman, M. (2022). Üniversite öğrencilerinin YouTube’da asmr yemek içeriği izleme deneyimleri ve yeme davranışlarına etkisi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 10(4), 3055-3076. doi: 10.21325/jotags.2022.1130
  • Donnar, G. (2017). ‘Food porn’or intimate sociality: Committed celebrity and cultural performances of overeating in meokbang. Celebrity studies, 8(1), 122-127. doi: 10.1080/19392397.2016.1272857
  • Hong, S. and Park, S. (2018). Internet mukbang (foodcasting) in South Korea. I. Eleá ve L. Mikos (Eds.), In Young and creative: Digital technologies empowering children in everyday life, (pp. 111–125). Gothenburg: Nordicom.
  • Jones, K. B. (2008). Search engine optimization: your visual blueprint for effective Internet marketing. Indiana: Whiley Publishing, Inc.
  • Kang, E., Lee, J., Kim, K. H. and Yun, Y. H. (2020). The popularity of eating broadcast: Content analysis of “mukbang” YouTube videos, media coverage, and the health impact of “mukbang” on public. Health İnformatics Journal, 26(3), 2237-2248. doi: 10.1177/1460458220901360
  • Kaplan, A. M. and Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59-68. doi: 10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Karahan, S., Uzun, G. ve Uca, S. (2023). Gaziantep yöresel lezzetleri ile ilgili YouTube videolarının içerik analizi. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 6(1), 1-16. doi: 10.58636/jtis.1243424
  • Keskin, B. (2017). Öğretmenlerle ilgili YouTube videolarının analizi. Journal of Education and Future, (12), 85-94. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/332123
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1156348
  • Kircaburun, K., Harris, A., Calado, F. and Griffiths, M. D. (2023). Development and validation of problematic mukbang watching scale and mukbang watching motives scale: a cross-sectional study with adult mukbang watchers. Psychiatry Research Communications, 3(3), 1-8. doi: 10.1016/j.psycom.2023.100138
  • Kircaburun, K., Harris, A., Calado, F. and Griffiths, M. D. (2024). Emotion regulation difficulties and problematic mukbang watching: The mediating role of psychological distress and impulsivity. Psychiatry Research Communications, 4(1), 1-8. doi: 10.1016/j.psycom.2023.100152
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk İletişim, 4(3), 21-28. doi: 10.18094/si.51496
  • Korkmaz, İ. (2020). Nicel araştırmalarda evren, örneklem, örnekleme teknikleri. B. Oral ve A. Çoban (Ed.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 147-159). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Lavelle, D. (2018, 5 Kasım). Mukbang: is loneliness behind the craze for watching other people eating? The Guardian. Erişim Adresi: https://www.theguardian.com/food/shortcuts/2018/nov/05/mukbang-is-loneliness-behind-the-craze-for-watching-other-people-eating
  • Levy, M. (2009). WEB 2.0 implications on knowledge management. Journal of Knowledge Management, 13(1), 120-134. doi: 10.1108/13673270910931215
  • Mazurek, G., Korzyński, P. and Górska, A. (2019). Social media in the marketing of higher education institutions in Poland: Preliminary empirical studies. Entrepreneurial Business and Economics Review, 7(1), 117-133. Erişim Adresi: https://www.researchgate.net/publication/331400079_Social_Media_in_the_Marketing_of_Higher_Education_Institutions_in_Poland_Preliminary_Empirical_Studies
  • McCarthy A. (2017, 19 Nisan). This Korean food phenomenon is changing the internet. Eater. Erişim Adresi: https://www.eater.com/2017/4/19/15349568/mukbang-videos-korean-YouTube
  • Metin, O. ve Ünal, Ş. (2022). İçerik analizi tekniği: İletişim bilimlerinde ve sosyolojide doktora tezlerinde kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294. doi: 10.18037/ausbd.1227356
  • Öztürk, Y. ve İspir, N. (2021). Sosyal medyanın yerel yemek kültürü etkileri üzerine bir değerlendirme: Dijital fenomenler. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 3(1), 9-26. Erişim Adresi: http://ecider.cumhuriyet.edu.tr/tr/download/article-file/1519691
  • Pereira, B., Sung, B. and Lee, S. (2019). I like watching other people eat: A cross-cultural analysis of the antecedents of attitudes towards Mukbang. Australasian Marketing Journal, 27(2), 78-90. doi: 10.1016/j.ausmj.2019.03.001
  • Rittberg, R., Dissanayake, T. and Katz, S. J. (2016). A qualitative analysis of methotrexate self-injection education videos on YouTube. Clinical Rheumatology, 35, 1329-1333. doi: 10.1007/s10067-015-2910-5
  • Rüdiger, S. (2022). Intimate consumptions: YouTube eating shows and the performance of informality. Internet Pragmatics, 5(1), 115-142. doi: 10.1075/ip.00070.rud
  • Snickars, P. and Vonderau, P. (Eds.) (2009). The YouTube reader. Stockholm: National Library of Sweden.
  • Spence, C., Okajima, K., Cheok, A. D., Petit, O. and Michel, C. (2016). Eating with our eyes: from visual hunger to digital satiation. Brain and Cognition, 110, 53-63. doi: 10.1016/j.bandc.2015.08.006
  • Strand, M. and Gustafsson, S. A. (2020). Mukbang and disordered eating: a netnographic analysis of online eating broadcasts. Culture, Medicine, and Psychiatry, 44(4), 586-609. doi: 10.1007/s11013-020-09674-6
  • Sultana, S. F. S. and Das, M. (2022). Content analysis of mukbang videos: preferences, attitudes and concerns. Journal of Positive School Psychology, 6(9), 4811-4822. Erişim Adresi: https://journalppw.com/index.php/jpsp/article/view/13360/8676
  • Süküt, F. (2011). İçerik yönetim sistemleri ve sanal kütüphanelerde bilgi hizmetleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şenel, E. (2023). Mukbang videolarının oluşturduğu motivasyonlar üzerine bir araştırma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 11(2), 1206-1229. doi: 10.21325/jotags.2023.1240
  • Teng, S., Khong, K. W., Pahlevan Sharif, S. and Ahmed, A. (2020). YouTube Video comments on healthy eating: descriptive and predictive analysis. JMIR Public Health and Surveillance, 6(4), e19618 doi: 10.2196/19618.
  • Thelwall, M., Sud, P. and Vis, F. (2012). Commenting on YouTube videos: from Guatemalan rock to el big bang. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 63(3), 616-629. doi: 10.1002/asi21679
  • Topham, J. and Smith, N. (2023). One day of eating: tracing misinformation in ‘what ı eat ın a day’videos. Journal of Sociology, 59(3), 682-698. doi: 10.1177/14407833231161369
  • Uyar, M. (2023). Kadına yönelik fiziksel şiddette yaşananların video içerik analizi ile tespiti. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 43-69. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2985924
  • Uçan, B. Z., Girgin, G. K. ve Karaman, N. (2021). YouTube yemek kanallarının tatma davranışsal niyeti üzerine etkisi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 1-28. doi: 10.47140/kusbder.887291
  • Vaterlaus, J. M., Patten, E. V., Roche, C. and Young, J. A. (2015). #Gettinghealthy: The perceived influence of social media on young adult health behaviors. Computers in Human Behavior, 45, 151-157. doi: 10.1016/j.chb.2014.12.013
  • Vural, Z. (2006). Bilgi iletişim teknolojileri ve yansımaları. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Vural, Z.B.A. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 5(20), 3348-3382. doi: 10.19168/jyu.65130
  • Yayla, Ö. (2021). Sosyal medya’da Türk sokak lezzetleri: YouTube örneği. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 9(2), 1379-1400. doi: 10.21325/jotags.2021.845
  • Yıldırım, B. (2015). İletişim araştırmalarında yöntemler. Konya: Literatürk Academia Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H. ve Çakıcı, H. H. (2019). Yazılı medyada Türk mutfağı. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 450-462. doi: 10.21325/jotags.2019.372
  • Yeniçıktı, N. T. (2016). Halkla ilişkiler aracı olarak instagram: sosyal medya kullanan 50 şirket üzerine bir araştırma. Selçuk İletişim, 9(2), 92-115. doi: 10.18094/si.84410
  • Yun, S., Kang, H. and Lee, H. (2020). Mukbang-and cookbang-watching status and dietary life of university students who are not food and nutrition majors. Nutrition Research And Practice, 14(3), 276-285. doi: 10.4162/nrp.2020.14.3.276
  • Wahyuni, A. and Utami, A. R. (2021). The use of YouTube video in encouraging speaking skill. Pustakailmu Id, 7(3), 1-9. Erişim Adresi: http://pustakailmu.id/index.php/pustakailmu/article/view/62
  • Wang, S. (2020). A study on potential health issues behind the popularity of “mukbang” in china (Master's Thesis) Middle Tennessee State University, Tennessee, ABD. Erişim Adresi: https://www.proquest.com/docview/2395804467?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true&sourcetype=Dissertations%20&%20Theses
  • Waters, R. D. and Jones, P. M. (2011). Using video to build an organization's identity and brand: a content analysis of nonprofit organizations' YouTube videos. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 23(3), 248-268. doi:10.1080/10495142.2011.594779
  • Wattenhofer, M., Wattenhofer, R. and Zhu, Z. (2021). The YouTube social network. In Proceedings of the International AAAI Conference on Web and Social Media, 6(1) 354-361. doi: 10.1609/icwsm.v6il.14243
  • Weng, C. H. and Huang, T. C. K. (2018). Observation of sales trends by mining emerging patterns in dynamic markets. Applied Intelligence, 48, 4515-4529. doi: 10.1007/s10489-018-1231-1
  • Windiantari, İ.A.P.A, Dwi, N.L.P.E.S and Artini, L.P. (2023) YouTube as an alternative learning media for ındependent bilingual young learners: a review. Journal of English Teaching, 9(1), 83-97. doi: 10.33541/jet.v9i1.4611
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Medya Çalışmaları, Gastronomi, Rekreasyon Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Yüksel 0009-0001-6376-218X

Hakan Yılmaz 0000-0002-8512-2757

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 13 Haziran 2024
Kabul Tarihi 21 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yüksel, E., & Yılmaz, H. (2024). Sanal Sofralarda Buluşalım: Youtube’daki Mukbang Videolarının Analizi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(3), 1157-1180. https://doi.org/10.18037/ausbd.1500815