Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de yeni gelişen yasal düzenlemeler ışığında yerel yönetimlerin bakış açılarına göre elektrikli skuterlerin (e-skuter) kullanımının mikro hareketlilikte bir çözüm yolu olup olmadığını ve yaşanan sorunları araştırmaktır. Nicel araştırma yöntemine göre tasarlanan araştırmada, kapalı uçlu ve açık uçlu sorulardan oluşan anket 81 ilin ilgili yerel yönetim yöneticilerine gönderilmiş ve cevaplandırmaları istenmiştir. Toplamda e-skuter kullanımının olduğu 21 ilin yerel yöneticilerinden gelen cevaplar doğrultusunda araştırma bulguları oluşturulmuştur. Bulguların elde edilmesinde frekans analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre e-skuter kullanımı, Türkiye için henüz deneyimlenen ve geliştirilmeye açık bir alandır. Türkiye’de e-skuter kullanımı daha çok yeni olmasına rağmen yasal düzenlemeler ve izinlerin alınması konusunda oldukça ilerleme kaydedilmiştir. Sonuçlar; yaş, hız sınırı gibi kullanım şartları konusunda yasal kurallara uyulduğu ve mevzuata uygun olarak kullanımının denetlendiğini göstermektedir. E-skuterler için bisiklet yolları bulunurken, park edilebilmeleri için çizilmiş özel alanların oluşturulamamıştır. Ayrıca sürüşle ilgili online-internet üzerinden eğitimlerde olduğu gibi bazı sorunlar bulunmaktadır. E-skuterlerin egzoz emisyon ve karbon salınımında ise faydalı olabileceği sonucu ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan bunların günlük trafik akışında yeterince bir düzelme sağlayamadığı, kullanım ücretlerine dair iller arasında farklılıklar olduğu, e-skuter kullanımının yaygınlaştırılması ve diğer ulaşım türleri ile entegre edilmesinde de birtakım sorunlar olduğu göze çarpmaktadır. Nihayetinde e-skuterlerin yakın mesafe ulaşımında olumlu bir etkisinin olabileceği belirlenmiştir.
Yerel yönetim Trafik sorunu Mikro hareketlilik Skuter kullanımı Yasal düzenlemeler
Herhangi bir kurumdan destek alınmadı.
Yok
The aim of this study is to investigate whether the use of electric scooters is a solution in micro-mobility and the problems caused by them, according to the perspectives of local governments in the light of newly developing legal regulations in Turkey. In the research, which was designed in accordance with the principles of the quantitative research method, the questionnaire consisting of closed-ended and open-ended questions was sent to the relevant local government managers of 81 provinces and they were asked to answer them. The data collection period took approximately one month (December 2021-January 2022). Research findings were created in line with the answers from the local administrators of 21 provinces where e-scooters are used in total. Frequency analyzes were used in the evaluation of the findings. According to the results of the research, the use of electric scooters is seen as an area that has just been experienced for Turkey, and areas open to development are pointed out. At the same time, while there are findings that the use of electric scooters can be a solution for micro-mobility, it draws attention in cases that indicate that it may be a problem area.
Local Government Traffic Problem Micro Mobility Scooter Use Legal Regulations
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kentsel Politika |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |