HABERMAS, Jurgen (1995), "Citizenshipand NationalIdentity: Some Reflections on the Future of Europe,"
Jersey: HumanityPress): 333.343. R. (der.), The Nationalism Reader(New HEATER, Derek (1999),WhatisCitizenshlp(Cambridge:Polity Press). KYMLlCKA,Willl
WAYNE, Norman (1994), "Return of the Citizen,"fthics,104 (2): 352.381.
KYMLlCKA, Will (1995),Multicultural Cltlzenshlp(Oxford: Oxford UniversityPress). KYMLlCKA, Will (1998), "Multicultural Citizenship," SHAFIR, Gershon (der.), The Citizenship Debates(Minneapolis:
Universityof Minnesota Press): 167.188. KYMLlCKA, Will (2001), "Education forCitizenship," KYMLlCKA, Will (der.), Politics in the Vernacular(Oxford: Oxford UniversityPress): 293-316.
MACEDO, Stephan(1990),Liberal Vlrtues: Cltizenship, Virtue and Communlty(Oxford: Oxford UniversityPress).
MARSHALL, T. H. (1965), Class,Citizenship and Social Development(New York: Anchor).
MARSHALL, T. H. (1998), "Citizenship and Social Class," SHAFIR, Gershon (der.), The (itizenship
Debates (Minneapolis:Universityof Minnesota Press): 93-111. MILLER, David (1995), On Nationality
(Oxford: Oxford UniversityPress). PATTEN, Alan (2000), "Equalityof Recognitionand the Liberal Theory of Citizenship," MCKINNON,
CatrionaiHAMPSHER-MONK, lain (der.),The Demands of Citizenship 211. (London: Continum): RAWLS, John (1972), A Theory of Justice (Oxford: Oxford UniversityPress).
RAWLS, John (1996), Political Liberalism
(New York: Columbia UniversityPress). SPINNER, Jeff(1994),The Boundariesof (itizenship (Baltimore:
The Johns Hopkins University Press). TOK, Nafiz (2003), Kültür,
Kimlik ve Siyaset (Istanbul:Aynntı). WALZER, Michael(1992a), "Comment", of Recognıtlon(Princeton:
GUTMANN, Amy (der.),Mu/ticu/turallsm and "the Politics Princeton UniversityPres): 99.103. WALZER, Michael(1992b), 'The Civil Society Argument,"MOUFFE, Chantal(der.),Dlmenslonsof
Liberal demokratik toplumun birlik ve istikrarı için vatandaşlardan bir takım erdemler göstermeleri beklenir. Vatandaşlara bu erdemlerin kazandırılmasında kamusal eğitim sistemi çok önemli bir rol oynar. İyi, sorumlu ve bilinçli vatandaşlar yetiştirmek hem kamusal eğitim sisteminin temel işlevlerinden birisidir hem de kamusal eğitim sisteminin varlığını ve eğitimin zorunlu olmasını haklı kılan önemli sebeplerden birisidir. Bu çalışmada vatandaşlık eğitiminde kamusal eğitim sisteminin rolü tartışılıyor. Liberal demokratik toplumda vatandaşlığın nasıl anlaşılması gerektiği ve ne gibi nitelik ve erdemler gerektirdiği ortaya konduktan sonra, vatandaşlık eğitiminde kamusal eğitim sisteminin niçin ve nasıl rol oynaması gerektiği irdeleniyor.
HABERMAS, Jurgen (1995), "Citizenshipand NationalIdentity: Some Reflections on the Future of Europe,"
Jersey: HumanityPress): 333.343. R. (der.), The Nationalism Reader(New HEATER, Derek (1999),WhatisCitizenshlp(Cambridge:Polity Press). KYMLlCKA,Willl
WAYNE, Norman (1994), "Return of the Citizen,"fthics,104 (2): 352.381.
KYMLlCKA, Will (1995),Multicultural Cltlzenshlp(Oxford: Oxford UniversityPress). KYMLlCKA, Will (1998), "Multicultural Citizenship," SHAFIR, Gershon (der.), The Citizenship Debates(Minneapolis:
Universityof Minnesota Press): 167.188. KYMLlCKA, Will (2001), "Education forCitizenship," KYMLlCKA, Will (der.), Politics in the Vernacular(Oxford: Oxford UniversityPress): 293-316.
MACEDO, Stephan(1990),Liberal Vlrtues: Cltizenship, Virtue and Communlty(Oxford: Oxford UniversityPress).
MARSHALL, T. H. (1965), Class,Citizenship and Social Development(New York: Anchor).
MARSHALL, T. H. (1998), "Citizenship and Social Class," SHAFIR, Gershon (der.), The (itizenship
Debates (Minneapolis:Universityof Minnesota Press): 93-111. MILLER, David (1995), On Nationality
(Oxford: Oxford UniversityPress). PATTEN, Alan (2000), "Equalityof Recognitionand the Liberal Theory of Citizenship," MCKINNON,
CatrionaiHAMPSHER-MONK, lain (der.),The Demands of Citizenship 211. (London: Continum): RAWLS, John (1972), A Theory of Justice (Oxford: Oxford UniversityPress).
RAWLS, John (1996), Political Liberalism
(New York: Columbia UniversityPress). SPINNER, Jeff(1994),The Boundariesof (itizenship (Baltimore:
The Johns Hopkins University Press). TOK, Nafiz (2003), Kültür,
Kimlik ve Siyaset (Istanbul:Aynntı). WALZER, Michael(1992a), "Comment", of Recognıtlon(Princeton:
GUTMANN, Amy (der.),Mu/ticu/turallsm and "the Politics Princeton UniversityPres): 99.103. WALZER, Michael(1992b), 'The Civil Society Argument,"MOUFFE, Chantal(der.),Dlmenslonsof
Tok, N. (2005). LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(03), 235-254. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001430
AMA
Tok N. LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM. SBF Dergisi. Mart 2005;60(03):235-254. doi:10.1501/SBFder_0000001430
Chicago
Tok, Nafiz. “LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 60, sy. 03 (Mart 2005): 235-54. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001430.
EndNote
Tok N (01 Mart 2005) LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 60 03 235–254.
IEEE
N. Tok, “LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM”, SBF Dergisi, c. 60, sy. 03, ss. 235–254, 2005, doi: 10.1501/SBFder_0000001430.
ISNAD
Tok, Nafiz. “LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 60/03 (Mart 2005), 235-254. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001430.
JAMA
Tok N. LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM. SBF Dergisi. 2005;60:235–254.
MLA
Tok, Nafiz. “LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, c. 60, sy. 03, 2005, ss. 235-54, doi:10.1501/SBFder_0000001430.
Vancouver
Tok N. LİBERAL DEMOKRATİK TOPLUMDA VATANDAŞLIK VE EĞİTİM. SBF Dergisi. 2005;60(03):235-54.