This study that focuses on the relationship between politics and value is one of these. In this survey, in which discourses of political actors in election terms were examined in terms of values it was examined which values were referred to in discourses in order to respond to the expectations of the electorate. It was tried to determine which expectations and values political actors refer to convince electorate during elections of 3 November 2002, 22 July 2007, 12 June 2011, changed and unchanged value priorities of politics and hierarchical value system which is ranked according to the value priorities of Turkish politics. In this context as being important and unchanged actors of Turkish politics after 2000, discourses of political actors in AKP, CHP and MHP are examined during election periods. A qualitative content analysis was conducted in which values in the Schwartz Value Scale were used as analysis categories. As the result of the analysis the first four values that representatives of three political parties in three elections refer, are same although rank is changed. In Turkish politics it was determined that these four values are to be successful, to determine your own aims, to have responsibility and to be honest. We found that political discourse in Turkey is fed from a common political poplar culture and it is tried to be persuaded by the discourses that are based on similar values.
Value Political discourse Political choice Media analysis Content analysis
Siyasal aktörlerin seçim dönemlerindeki söylemlerinin değerler açısından incelendiği bu araştırmada, seçmenin beklentilerine karşılık vermek amacıyla söylemlerde hangi değerlere atıf yapıldığı incelenmiştir. Siyasal aktörlerin 3 Kasım 2002, 22 Temmuz 2007 ve 12 Haziran 2011 seçim dönemlerinde seçmeni ikna etmek için hangi beklenti ve değerlere seslendikleri, siyasetin değişen ve değişmeyen değer öncelikleri ve bunlar sonucunda Türkiye siyasetinin değer önceliklerine göre sıralanmış hiyerarşik değer sistemi belirlenmeye çalışılmıştır. 2000 sonrası Türkiye siyasetinin önemli ve değişmeyen aktörleri olarak AKP, CHP ve MHP’li siyasal aktörlerin bahsedilen seçim dönemlerinde gazetelere yansıyan söylemleri incelenmiştir. Schwartz Değer Ölçeği’nde yer alan değerlerin analiz kategorileri olarak kullanıldığı bir nitel içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda incelenen üç seçim döneminde üç siyasi partinin temsilcilerinin de en fazla atıf yaptıkları ilk dört değerin, sırası değişmekle birlikte, aynı olduğu saptanmıştır. Türkiye siyasetinde sıradan politik kültürün ortak iyisini temsil eden bu değerlerin başarılı olmak, kendi amaçlarını belirlemek, sorumluluk sahibi olmak ve dürüstlük olduğu tespit edilmiştir. Türkiye’de siyasal söylemin ortak bir siyasal popüler kültürden beslendiği ve kazanan ya da kaybeden parti farkı olmaksızın benzer değerlere yaslanan söylemlerle seçmenin ikna edilmeye çalışıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Değer siyaset siyasal söylem siyasal tercih medya analizi içerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |