Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversitede Çevre Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği

Yıl 2020, , 997 - 1032, 16.09.2020
https://doi.org/10.33630/ausbf.780600

Öz

Sınırsız tüketim olgusunun zaruri bir durum olarak sunulduğu günümüzde, çevrenin sahip olduğu kaynaklar üzerinde büyük bir baskı bulunmaktadır. Bireylerin hazlarının tatmini için hızla kaynakların tüketildiği ve hızla çevrenin yok edildiği bu çağda, çevreyi korumanın önemi her geçen gün önem kazanmaktadır. Bu bakımdan çevresel konularda bilinç kazanmış, çevresel duyarlılık ve farkındalıkları yüksek bireyler yetiştirmesi önem arz etmektedir. Üniversite öğrencileri, hem geleceğin çeşitli kurumları etkileyecek ve yönlendirecek profesyonel kişileri olarak, hem de yeni nesillerin yetiştirilmesinde önemli görevlere sahip ebeveynleri olarak temiz ve sağlıklı çevrenin sürdürülebilirliğinde etken olacaklardır. Bu bağlamda üniversite öğrencilerinin çevresel konulardaki yaklaşımlarının ne durumda olduğu ve çevresel konularda ne gibi
eksikliklerin olduğunu tespit etmek çevresel konuların çözümünde etken olacaktır. Çalışmada öncelikle çevretoplum, çevre-tüketim kültürü ilişkileri ele alınmış ve çevresel kavramlar açıklanmıştır. Ardından Tokat il merkezinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin çevresel tutum, farkındalık, duyarlılık ve davranış algılarını tespit etmeye yönelik olarak 1457 öğrenciye yönelik bir alan çalışmasına yer verilmiştir. Elde edilen bulgular sonuç bölümünde tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Referans 1 Ademoğlu, Seda, Celep, Ayşe Beyza ve Kadırgan, A. Neşet (2016), “Halkın Katılımı ve Çevresel Farkındalık İlişkisi Üzerine Bir İnceleme: Kuzguncuk Bostanı Örneği”, 4. Uluslararası Kentsel ve Çevresel Sorunlar ve Politikalar Kongresi: 199-213.

A Study on Determining Environmental Attitudes and Behavioral Levels of University Students: The Case of Tokat Gaziosmanpaşa University

Yıl 2020, , 997 - 1032, 16.09.2020
https://doi.org/10.33630/ausbf.780600

Öz

There is quite a lot of pressure on the resources of the environment today, where the fact of unlimited consumption to be presented as an necessary situation. In this age, where resources are quickly consumed for the satisfaction of individuals' pleasures and the environment is rapidly destroyed, the importance of protecting the environment is gaining importance every day. In this sense, it is important to raise consciousness of environmental issues and to raise individuals with high level of environmental consciousness. University students, that both as people who will influence the future of various institutions and as parents with important roles in the upbringing of new generations, will be influential in the sustainability of a clean and healthy environment. In this context, determining how the university students' approaches to environmental issues are and what are the deficiencies in environmental issues will be effective in solving. In the study, firstly,
environment-society, environment-consumption culture relations and environmental concepts are explained. Then, a field study was conducted for 1457 students in order to determine environmental attitude, consciousness, sensitivity and behavior perceptions of university students studying in Tokat city center. The findings are discussed in the conclusion section

Kaynakça

  • Referans 1 Ademoğlu, Seda, Celep, Ayşe Beyza ve Kadırgan, A. Neşet (2016), “Halkın Katılımı ve Çevresel Farkındalık İlişkisi Üzerine Bir İnceleme: Kuzguncuk Bostanı Örneği”, 4. Uluslararası Kentsel ve Çevresel Sorunlar ve Politikalar Kongresi: 199-213.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yavuz Acungil 0000-0003-0794-0225

Yayımlanma Tarihi 16 Eylül 2020
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Acungil, Y. (2020). Üniversitede Çevre Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 75(3), 997-1032. https://doi.org/10.33630/ausbf.780600
AMA Acungil Y. Üniversitede Çevre Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği. SBF Dergisi. Eylül 2020;75(3):997-1032. doi:10.33630/ausbf.780600
Chicago Acungil, Yavuz. “Üniversitede Çevre Tutum Ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 75, sy. 3 (Eylül 2020): 997-1032. https://doi.org/10.33630/ausbf.780600.
EndNote Acungil Y (01 Eylül 2020) Üniversitede Çevre Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 75 3 997–1032.
IEEE Y. Acungil, “Üniversitede Çevre Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği”, SBF Dergisi, c. 75, sy. 3, ss. 997–1032, 2020, doi: 10.33630/ausbf.780600.
ISNAD Acungil, Yavuz. “Üniversitede Çevre Tutum Ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 75/3 (Eylül 2020), 997-1032. https://doi.org/10.33630/ausbf.780600.
JAMA Acungil Y. Üniversitede Çevre Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği. SBF Dergisi. 2020;75:997–1032.
MLA Acungil, Yavuz. “Üniversitede Çevre Tutum Ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, c. 75, sy. 3, 2020, ss. 997-1032, doi:10.33630/ausbf.780600.
Vancouver Acungil Y. Üniversitede Çevre Tutum ve Davranış Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği. SBF Dergisi. 2020;75(3):997-1032.

Cited By