Rekabet, üretim teknolojileri ve örgütsel bağlam gibi değişenlerin performans ölçüm sistemi kullanım amaçlarına etkileri, pek az çalışmaya konu olmuştur. Bu çalışmada, 2006 yılında Türkiye’de ilk beşyüz büyük işletme içerisinde yer alan 122 imalat işletmesinden toplanan veriler kullanılarak, performans ölçüm sistemi kullanım amaçlarının rekabet faktörleriyle nasıl bir ilişki içerisinde olduğu incelenmektedir. Verilerin analizinde faktör analizi, tanımlayıcı istatistik (ortalama ve standart sapma), korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi ve diskriminant analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, PÖS’nin izleme maksadıyla kullanımının pazar konumu ve piyasa rekabet yoğunluğu yüksek olan firmalar tarafından daha fazla tercih edildiğini, öte yandan piyasa rekabet yoğunluğu düşük düzeyde olan firmaların stratejik karar alma maksadıyla kullanıma daha fazla önem verdiklerini göstermektedir.
İzleme dikkati odaklama stratejik karar alma meşrulaştırma rekabet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 65 Sayı: 02 |