Bu çal man n amac yönetim ve pazarlama alanlar nda nicel yöntemler kullan larak yaz lan yükseklisans tezlerine ili kin metodolojik aç dan bir durum saptamas yapmakt r. Bu amaçla 1990-2005 y llararas nda Gazi Üniversitesi letme bölümü’nde yönetim ve pazarlama alanlar nda nicel yöntemler kullan larakyaz lan toplam 106 tez, ararma süreci açndan de erlendirilmi tir. Bu do rultuda tezler öncelikleararma amac , arasonras nda tezlerde kar la lan sorunlar belirlenmi tir. ncelenen tezlerde her iki alanda veri toplama aracbüyük bir ço unlukla anket oldu u belirlenmi tir. Veri analiz yöntemleri olarak ise yönetimde yordamsalistatistiklerin, pazarlamada betimsel istatistiklerin daha fazla kullan ldönemli metodolojik sorunlar n; hipotezlerin kurulma biçimi, hipotez kurulmadan istatistik testlerin yap lmas ,evren ve örnekleme ili kin ya hiç aç klama yap lmam olmas ya da yap lan aç klamalarda yetersizliklerbulunmas ve örneklemin belirlenmesinde yap lan hatalar oldu u tespit edilmi tir
Nicel yöntemler yönetim pazarlama yüksek lisans tezleri ararma yöntemleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 64 Sayı: 04 |