BibTex RIS Kaynak Göster

Anaokulu Menülerinin Değerlendirilmesi: Çankaya Örneği

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 97 - 106, 01.06.2017
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000064

Öz

Amaç: Bu çalışma, Ankara Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Çankaya İlçesi’ndeki rastgele seçilen üç devlet anaokulundaki menülerin değerlendirilmesi amacı ile planlanmış ve yürütülmüştür. Yöntem: Menülerin değerlendirilmesi amacıyla her anaokulunda bir hafta (5 gün) süresince uygulanan menülerdeki yiyecek/içeceklerin; çocukların enerji ve besin ögesi gereksinmeleri karşılama oranları hesaplanmıştır. Ayrıca menüler besin grubu içeriklerine göre değerlendirilmiştir. Beslenme Bilgi Sistemi (BEBİS) yazılımı aracılığıyla yiyecek/içeceklerin enerji, makro ve mikro besin ögesi içerikleri hesaplanmıştır. Bulgular: Çalışmada öğrencilere sunulan menülerin diyet posası, C vitamini, demir içeriklerinin her üç okulda da yetersiz olduğu saptanmıştır. Menülerin içerikleri besin gruplarına göre değerlendirildiğinde süt ve süt ürünleri ile sebze ve meyve gruplarının yeterli düzeyde bulunmadığı belirlenmiştir. Menüler enerjinin makro besin ögelerinden gelen dağılımlarına göre değerlendirildiğinde ise, yağlardan gelen enerjinin tüm okullarda referans aralığın üzerinde olduğu saptanmıştır. Sonuç: Çalışma sonucunda anaokullarında verilen menülerin sağlıklı beslenme yönünden yeterli ve dengeli olmadığı belirlenmiştir. Menülerin diyetisyen kontrolünde hazırlanması önerilmektedir

Bu çalışma, Ankara Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Çankaya

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 97 - 106, 01.06.2017
https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000064

Öz

Objective: This research is carried out on three randomly selected nursery schools in the Province of Çankaya, bound by the Provincial Directorate of National Education in Ankara. Method: In order to evaluate the menus, the proportions of food/drinks included in menus during a week (5 days) in each school to meet energy and nutrient needs of children were calculated. Furthermore, menus also evaluated according to their food group contents. BEBİS software used to calculate foods/drinks energy, macro and micro nutrient ingredients. Results: Study showed that dietary fiber, vitamin C and iron content of the menus were inadequate in all three schools. When menu content evaluated according to food groups, milk and milk products and fruits and vegetables groups was inadequately available. When menus evaluated according to energy from macro nutrients, energy from fat was higher than the reference range in all three schools. Conclusion: As a conclusion, it was determined that the menus given in nursery schools were not adequate and balanced in terms of healthy nutrition.. It is recomended to school menus should constructed under dietitician control Anahtar Kelimeler: Preschool children, menu planning, nutrients

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44DE56CK
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Volkan Yılmaz Mustafa Bu kişi benim

Nilgün Karaağaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz Mustafa, V., & Karaağaoğlu, N. (2017). Anaokulu Menülerinin Değerlendirilmesi: Çankaya Örneği. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 97-106. https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000064