Amaç:
Çalışmada, üniversite kız öğrencilerinin beden algısı, benlik saygısı, yeme
tutumları ve beden kitle indeksi ile ilişkisinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Evreni
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Hemşirelik bölümü kız öğrencileri
oluşturmuş (N=324), 181 kişi ile tamamlanmıştır. Öğrencilere Tanıtıcı Bilgi
Formu, Yeme Tutumu Testi, Beden Algısı Ölçeği, Benlik Saygısı Ölçeği
uygulanmıştır. Bulgular: Bedenini
normal algılayan öğrencilerde yeme bozukluğu riski %14.3 iken aşırı kilolu
algılayan öğrencilerde bu risk %83.3’e çıkmaktadır. Öğrencilerin beden algısı ile benlik saygısı toplam puanları
arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki saptanmıştır. Çalışmada öğrencilerin
%24.3’ünde yeme bozukluğu riski, %30.9’unda düşük beden algısı olduğu,
%10.5’inde ise düşük benlik saygısı olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin beden
kitle indeksi ile beden algısı, günlük
aktivite durumu ile yeme bozukluğu riski ve beden algısı, sigara ve alkol
kullanma ile yeme bozukluğu riski arasındaki farklar istatistiksel olarak
anlamlı bulunmuştur. Öğrencilerin kilo verme yöntemleri ile yeme bozukluğu
riski arasındaki ilişki istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Benlik
saygısı ölçeği ile ilaç kullanma yöntemi arasındaki ilişki istatistiksel olarak
anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Anne baba eğitim düzeyi ile yeme bozukluğu
riski arasında ilişki istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Sonuç: Öğrencilerin kendi beden
algılarını fark etmeleri ve kilo verme yöntemleri konusunda bilgilendirilmesi
ve fiziksel aktiviteyi arttırmaları sağlanmalıdır.
Objectıves: The aim of the study was to
evaluate the correlation of body image, self-esteem, eating attitudes and body
mass index in female students at a university. Methods: The population consisted of female
students (N=324) studying at Nevşehir Hacı Bektaş Veli University, Department
of Nursing and the study was completed with 181 individuals. Information Form,
Eating Attitude Test, Body Image Scale, and Self-Esteem Scale were applied to
students. Results: While risk of eating disorder was 14.3% for students who
perceived their bodies normal, this risk raised up to 83.3% in the students who
perceived their bodies overweight. A positive strong correlation was determined
between body image and self- esteem total scores of students. It was observed
that 24.3% of the students had eating disorder risk, 30.9% had low body image,
and 10.5% had low self-esteem. The
differences between body mass index and body image of the students, between
status of daily activity and risk of eating disorder, and between body image,
smoking and alcohol use and eating disorder were found to be statistically
significant. The correlation between methods of students to lose weight
and eating disorder risk was statistically significant. There was a
statistically significant correlation between self-esteem scale and the method
of using drug (p<0.05). The correlation between parental educational status
and risk of eating disorder was statistically significant (p<0.05).
Conclusıon: Students need to be ensured to recognize their own body
images, to be informed about methods of losing weight and to increase physical
activity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Hemşirelik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |