Amaç: Bu araştırma,
ortaokulların altıncı ve yedinci sınıfında öğrenim gören çocukların
sosyal uyum düzeyleri üzerinde cinsiyet, sınıf düzeyi,
kardeş sayısı, doğum sırası, aile tipi
ve anne-baba öğrenim durumu gibi değişkenlerin anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığını
belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem:
Araştırmada tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya Erzincan
ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokulların altıncı ve yedinci sınıfına
devam 668 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmada çocuklara araştırmacı tarafından
geliştirilen “Genel Bilgi Formu” ve “Sosyal Uyum Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmadan
elde edilen verilerin analizinde parametrik testlerden bağımsız örneklemler icin
t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır
Bulgular ve Sonuç:.
Araştırma sonucunda, çocukların sosyal uyum düzeyleri üzerinde sınıf düzeyi,
kardeş sayısı, doğum sırası, aile tipi, anne ve baba öğrenim durumu anlamlı
farklılık oluştururken; cinsiyetin anlamlı farklılık oluşturmadığı
saptanmıştır. Elde edilen bulgular literatür eşliğinde tartışılmış ve
önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Ankara Sağlık Bilimleri Dergisinde (Journal of Ankara Health Sciences) yayımlanan çalışmaların telif hakları dergimizde olup, yayınlanan çalışmalar CC BY-NC-ND 4.0 lisansı altında açık erişim olarak yayımlanmaktadır. Yayımlanmak üzere kabul edilen çalışmaların her türlü yayın hakkı dergiyi yayımlayan kuruma aittir.
Makale gönderme süreçleri ve "Telif Hakkı Devir Formu" hakkında yardım almak için tıklayınız.