Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR

Yıl 2022, , 92 - 108, 25.06.2022
https://doi.org/10.33692/avrasyad.1134010

Öz

Suriye’de 2011 yılında başlayan ve halen devam etmekte olan iç savaş milyonlarca
insanın zorunlu olarak yerinden edilerek ağırlıklı olarak komşu ülkelere sığınmalarına neden
olmuştur. Bu ülkelerin başında dört milyona yakın bir rakamla dünyada en fazla sığınmacıyı
misafir eden ülke konumunda olan Türkiye gelmektedir. Türkiye’de bulunan sığınmacı
nüfusunun ⅓’ini eğitim çağındaki çocuklar oluşturmaktadır. Zorunlu göç, en temel insan hakları
olan eğitim, sağlık, barınma vb. hizmetlere erişim noktasında birçok sıkıntıyı da beraberinde
getirmektedir. Göçmenlerin yaşamış olduğu bu sıkıntılardan özellikle eğitim alanında yaşanan
sorunlar daha da belirginleşmektedir. Bütün bunlarla birlikte göçmenler tüm dünya ile aynı anda
Covid-19 Pandemisiyle mücadele etmektedir. Dolayısıyla sığınmacıların yaşamış oldukları
sıkıntılara bir de pandeminin beraberindeki zorluklar eklenince çocukların eğitimlerinin önünde
yeni bariyerler oluşmuştur. Bu çalışmada özellikle Türkiye’de yaşayan sığınmacı çocukların
Covid-19 Pandemisi sürecinde eğitim hayatlarında karşılaştıkları sorunlar tartışılmıştır.
Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve Şanlıurfa’da yaşayan 15 ortaöğretim ve lise
çağındaki sığınmacı çocukla yarı-yapılandırılmış derinlemesine mülakatlar yapılmıştır.
Mülakatlardan elde edilen bulgular analiz edilerek sığınmacı çocukların Covid-19 Pandemisi
sürecinde eğitime erişimlerindeki engeller ortaya konulmuştur. Sığınmacı çocukların maddi
yetersizlik (cihaz eksikliği, internet erişim durumu, ekonomik sebepler vb.), çevrimiçi eğitimin
beraberinde getirdiği zorluklar, ekonomik sıkıntılar, aile içi rollerin değişimi ve okula olan özlemin
olumsuz etkisi gibi sebeplerden dolayı eğitimlerinin önemli derecede aksadığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Yusuf. 2019. Göç Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ağca-Varoğlu, Güzin. 2020. “Almanya’da Yüksek Nitelikli Göçmenlerin Gündelik Hayat Deneyimleri ve Baş Etme Süreçleri”. Journal of Economy Culture and Society, 62: 23-46.
  • Akbal, Hazal, Hüseyin İnan Akbal. 2020. “Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim İle İlgili Yaşanan Sorunların Öğrenci Bakış Açısına Göre AHP Yöntemi İle İncelenmesi”. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22): 533-546
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Göç, Etnisite ve Çok Kültürlülük Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Gülerce

Fatma Kaçar Bu kişi benim 0000-0003-2798-0005

Hüsniye Kablan Bu kişi benim 0000-0003-2095-7654

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Gülerce, H., Kaçar, F., & Kablan, H. (2022). SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 10(31), 92-108. https://doi.org/10.33692/avrasyad.1134010

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası