Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OYUN TEMELLİ EĞİTİM PROGRAMININ BEŞ YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN TEMEL HAREKET BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, , 139 - 149, 15.01.2016
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509290

Öz

Bu araştırmanın amacı, Oyun Temelli Eğitim Programı’nın beş yaş grubundaki
çocukların temel hareket becerilerine etkisini incelemektir. Bu nedenle ön test-son test kontrol
gruplu desen kullanılmıştır. Oyun Temelli Eğitim Programı’nın etkisinin sınanması için Malatya il
merkezinde iki anaokulunda öğrenim gören beş yaş grubunda 40 çocuk (20 kontrol-20 deney)
araştırmaya katılmıştır. Veri toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan "Genel Bilgi Formu"
ile Morris, Atwater Williams ve Wilmore (1980) tarafından geliştirilen ve Sevimay (1986)
tarafından Türk çocuklara uyarlanan “Motor Performans Testi” kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılmış; bağımsız gruplar t testi, bağımlı
gruplar t testi ve Mann-Whitney U testi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır. Sonuçta, Oyun
Temelli Eğitim Programı'nın beş yaş grubundaki çocukların denge, çabukluk, koşu ve yakalama
becerileri üzerinde etkili olduğu; ancak durarak uzun atlama ve fırlatma becerilerine katkı
sağlayamadığı görülmüştür.  

Kaynakça

  • ALTINKÖK, Mustafa (2006), Temel Motor Hareketlerin Geliştirilmesini İçeren Özel Beden Eğitimi Program Tasarısının 5-6 Yaş Çocukların Temel Motor Hareketlerin Gelişimine Etkisinin Araştırılması. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul. ARAL, Neriman. (2001), Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. İstanbul: Ya Pa Ofset. AYDIN, Betül (2005), Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. BLOCK, M. E. ve T. D. DAVIS, (1996), An Activity Based Approach To Physical Education For Preschool Children With Disabilities. Adapted Physical Activity Quarterly. 13, 230-246. BOZ, Menekşe (2011), 5-6 Yaş Grubu Çocuklara Uygulanan Temel Hareket Eğitim Programının Hareket Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara. BÜYÜKÖZTÜRK, Şener (2011), Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi. CLARK, J. E. (1994), Motor Development. V. S. RAMACHANDRAN (Ed). Encyclopedia Of Human Behavior. San Diego: Academic Press. COOLEY, D., R. OAKMAN, L. MCNAUGHTON ve T. RYSKA, (1997), Fundamental Movement Patterns İn Tasmanian Primary School Children. Perceptual And Motor Skills. 84, 307-316. ÇEPNİ, Salih (2007), Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler. DURSUN, M. Zeki (2004), Temel Becerileri İçeren Özel Beden Eğitimi Program Tasarısının Okulöncesi 6 Yaş Çocukların Motor Beceri Erişileri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. GAGEN, M. L. and N. GETCHELL (2006), Using “Constraints” To Design Developmentally Appropriate Movement Activities For Early Childhood Education. Early Childhood Education Journal, Vol: 34., No, 3. GALLAHUE, D. L. ve J. OZMUN (2014), Motor Gelişimi Anlamak. Ankara: Nobel Yayıncılık. GOODWAY, J. D. and C. F. BRANTA (2003), Influence Of A Motor Skill Intervention On Fundamental Motor Skill Development Of Disadvantaged Preschool Children. Research Quarterly For Exercise And Sport. 74(1): 36-46. GÜL, Özgür (2012), Oyun ve Hareket Temelli Büyük Kas Beceri Eğitim Programlarının 4-5 Yaş Çocukların Büyük Kas Becerilerine Etkisinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya. GÜNSEL, Ana Maria (2011), Okul Öncesinde Beden Eğitimi Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık. KARASAR, Niyazi (1995), Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. ÖZBAR, Nurper (2007), Hareket Eğitimi Programının 4-6 Yaş Grubu Çocuklarda Motor Beceri ve Vücut Kompozisyonu Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul. ÖZDENK, Çağrı (2007), 6 Yaş Grubu Öğrencilerinin Psikomotor Gelişimlerinin Sağlanmasında Oyunun Yeri ve Önemi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ. ÖZER, D. S. ve K. ÖZER (2012), Çocuklarda motor gelişim. Ankara: Nobel Yayıncılık. ÖZER, D. S. ve K. ÖZER (2004), Çocuklarda Motor Gelişim, Ankara, Nobel Yayıncılık. ÖZER, D. S. ve K. ÖZER (2002), Çocuklarda Motor Gelişim. Ankara, Nobel Yayıncılık. SANTROCK, John W. (2015),Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim psikolojisi, (Çev. G. Yüksel), Ankara: Nobel Yayıncılık. SEVİMAY, Dilara (1986), Okul Öncesi Çağı Çocuklarının Motor Performanslarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. ŞAHİN, Mehmet. (2010). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık. ŞENCAN, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenirlik Ve Geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık. VALENTINI, N.C. and Rudisill, M.E. (2000), Mastery Motivational Climate Motor Skill Intervention: Replication And Follow-Up. Research Quarterly For Exercise And Sport. V71 İ1 Pa-60.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Ulutaş Avcu

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Ulutaş Avcu, A. (2016). OYUN TEMELLİ EĞİTİM PROGRAMININ BEŞ YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN TEMEL HAREKET BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 4(8), 139-149. https://doi.org/10.33692/avrasyad.509290

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası