Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HOMO SEMİOTİCUS VE GENEL GÖSTERGEBİLİM SORUNLARI

Yıl 2019, , 522 - 525, 30.06.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.591055

Öz

Yazımızın konusu olan Mehmet Rifat tarafından hazırlanan Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunları adlı kitap, yazarın 1982 yılında yayımlanmış ve büyük ilgi görmüş olan Genel Göstergebilim Sorunları adlı kitabı ile 1996 yılında yayımlanmış Homo Semioticus adlı kitabının birbirinin tamamlayıcısı şeklinde bir araya getirilerek oluşturulmuş şeklidir. 152 sayfalık kitap iki ana bölümden oluşmaktadır. Her bölümün sonunda kavramlar dizini ve özel adlar dizini verilmiştir. Kitabın birinci bölümü 89 madde ile “Homo Semioticus”’a ayrılmaktadır. Bölümün başlıkları sırasıyla şu şekildedir: “Beşinci Baskının Önsözü”, “Homo Semioticus”, “Anlamla Süreci: Homo Semioticus’un Kuramsal Modeli”, “Anlamlama Nesneleri”, “1. Çeviri”, “2. Ansiklopedi: Ansiklopedik Edinim/ Ansiklopedik Söylem”, “3. İstemek/ Bilmek/ Yapabilmek ile İnanmak ve Zorunda Olmak”. Yazar sunuş yazısında Homo Semioticus’un tanımını yaparak açıklayıcı bir zemin hazırlamaktadır. İçinde pek çok insanın varoluş serüvenindeki enbüyük çabayı da barındıran tanım şöyledi

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kıvılcım Polat Bu kişi benim 0000-0003-0821-4508

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 27 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Polat, K. (2019). HOMO SEMİOTİCUS VE GENEL GÖSTERGEBİLİM SORUNLARI. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(17), 522-525. https://doi.org/10.33692/avrasyad.591055

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası