Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYA BAĞLANTILI PUANLAMA SİSTEMİ VE TÜKETİCİ DAVRANIŞINA ETKİSİ: BUTİK OTELLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2019, , 72 - 106, 26.06.2019
https://doi.org/10.33692/avrasyad.595469

Öz

İnternet teknolojisi, Web 2.0 dönemi ile beraber kullanıcılarını aktif bir birey olma
yolunda ilerletmektedir. Özellikle sosyal medyanın gelişimiyle beraber insanlar internet
ortamında içerik üretebilen, görüş ve düşüncelerini paylaşabilen, bireyler haline gelmiştir.
Sosyal medya, pazarlama iletişimi unsurlarının her birisini destekleyen, tamamında
kullanılabilecek, hedef kitle ile birebir etkileşimli iletişim kurulabilen etkin bir kanal olarak
değerlendirilebilir. Tüketici davranışları açısından sosyal medya, bilgi toplamak, ürün ve
hizmetlere hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmak ve müşteri ilişkileri yönetimi için etkin olarak
kullanılabilecek uygulamaları ifade etmektedir. Bu bağlamda tüketicilerin turizm işletmelerini
puanladığı, değerlendirdiği ve yorumladığı sosyal medya bağlantılı da olabilen internet siteleri
puanlama sistemini geliştirmiştir. Bu sistemle beraber tüketici gitmeyi planladığı işletmeyi
inceleme ve değerlendirme fırsatı bulmaktadır. Puanlamanın tüketici satın alma davranışı
üzerinde etkisi olabilmektedir.
Çalışma tüketici satın alma davranışlarına puanlama sisteminin etkisini açıklayan yerli
literatürde öncül çalışmalardan biridir. Bu çalışma ile tüketicilerin sosyal medya kullanımına dair
temel özellikler ile puanlama sistemi algılarında bulunan ilişkilerin saptanması amaçlanmıştır.
Bu amaca ulaşmak için Marmaris‟in Selimiye Beldesinde tatil yapan 18 üzeri yaş grubundaki
yerli turistlerden en az bir defa daha önceden tatile çıkmış olan 132 kişiye anket çalışması
uygulanmıştır. Anket çalışması ile elde edilen verilere istatistiksel analiz yöntemlerinden frekans,
tek yönlü Anova ve t-test analizleri uygulanmış, ileri sürülen hipotezler analiz edilmiş, bulgular
değerlendirilmiştir.  

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdoğan Gümülü Bu kişi benim 0000-0002-8738-0418

Didar Büyüker İşler Bu kişi benim 0000-0002-8747-2339

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Gümülü, E., & Büyüker İşler, D. (2019). SOSYAL MEDYA BAĞLANTILI PUANLAMA SİSTEMİ VE TÜKETİCİ DAVRANIŞINA ETKİSİ: BUTİK OTELLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(18), 72-106. https://doi.org/10.33692/avrasyad.595469

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası