Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ İLE AİLE AİDİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2020, , 209 - 231, 01.12.2020
https://doi.org/10.33692/avrasyad.831622

Öz

Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile aile aidiyeti arasındaki
ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Isparta
Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Atabey Meslek Yüksekokulu’nda okuyan 234 öğrenci
oluşturmaktadır. Katılımcılara sosyo-demografik bilgilerinin ölçüldüğü veri formu, yalnızlık
düzeylerinin ölçüldüğü UCLA Yalnızlık Ölçeği ve aile aidiyeti tutumlarının belirlenmesi için Aile
Aidiyeti Ölçeği uygulanmıştır. Russell ve arkadaşları (1978) tarafından geliştirilen ve Demir
(1989) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan UCLA Yalnızlık Ölçeği 20 maddeden,
Mavili ve arkadaşları (2014) tarafından geliştirilen Aile Aidiyeti Ölçeği 17 maddeden ve 2
faktörden oluşmaktadır.
Araştırmanın sonucunda yalnızlık puanları ile aile aidiyeti alt ölçeklerinden kendilik
aidiyeti alt boyutu ile negatif yönlü orta bir ilişki (r=-,495), aile aidiyeti alt boyutu ile negatif yönlü
orta bir ilişki (r=-,436) bulunurken, aile aidiyeti ile yalnızlık arasında ise negatif yönlü orta bir
ilişki (r=-,528) bulunmuştur.
Aile aidiyetinin yalnızlığa etkisinin incelenmesi amacıyla regresyon testi yapılmış ve
etkinin incelenmesi amacıyla kurulan regresyon modeli anlamlı bulunmuştur (F=,45,372
p<0,05). Yalnızlığı hangi değişkenlerin açıkladığına ilişkin sonuçlara bakıldığında aile aidiyeti
ölçeğinin alt boyutlarından olan kendilik aidiyeti ile aile aidiyetinin negatif yönde etkilediği (B=-
,415; B=-,642; p<0,05) ve aile aidiyetinin etkisinin daha fazla olduğu bulunmuştur.
Öğrencilerin yalnızlık düzeylerinin düşük, aile aidiyetinin yüksek bulunduğu bu
çalışmada yalnızlık ve aile aidiyetlerinin yaş, sınıf ve kardeş sayısı arasında anlamlı
farklılaşmadığı, diğer bazı değişkenlerde anlamlı farklılaştığı görülmüştür.

Kaynakça

  • AKKUL, Nuriye, ÜMMET, Durmuş, (2007), Teknik Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 25, Sayı 25, s.1-15.
  • ALPTEKİN, Duygu, (2011), Toplumsal Aidiyet ve Gençlik: Üniversite Gençliğinin Aidiyeti Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma, T.C. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı Sosyoloji Bilim Dalı, Doktora Tezi, Konya.
  • ARAL, Neriman, GÜRSOY, Figen, (2000), “Gençlerin Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi”, Eğitim ve Bilim, Cilt 25, Sayı 116, s. 8-12.
  • ARSLAN, Kübra, ŞAHİN, Hande, ERKAL, Sibel, (2019), “Üniversite Öğrencilerinin Aile Aidiyetinin Aile İçi Şiddete İlişkin Görüşlerine ve Bireysel Özelliklerine Göre Karşılaştırılması”, Researcher: Social Science Studies, Cilt 7, Sayı 1, s. 168-180.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülsüm Korkut Bu kişi benim

Zahide Gençtürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Korkut, G., & Gençtürk, Z. (2020). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ İLE AİLE AİDİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(24), 209-231. https://doi.org/10.33692/avrasyad.831622

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası