Bu araştırmanın amacı, Oyun Temelli Eğitim Programı’nın beş yaş grubundaki
çocukların temel hareket becerilerine etkisini incelemektir. Bu nedenle ön test-son test kontrol
gruplu desen kullanılmıştır. Oyun Temelli Eğitim Programı’nın etkisinin sınanması için Malatya il
merkezinde iki anaokulunda öğrenim gören beş yaş grubunda 40 çocuk (20 kontrol-20 deney)
araştırmaya katılmıştır. Veri toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan "Genel Bilgi Formu"
ile Morris, Atwater Williams ve Wilmore (1980) tarafından geliştirilen ve Sevimay (1986)
tarafından Türk çocuklara uyarlanan “Motor Performans Testi” kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılmış; bağımsız gruplar t testi, bağımlı
gruplar t testi ve Mann-Whitney U testi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır. Sonuçta, Oyun
Temelli Eğitim Programı'nın beş yaş grubundaki çocukların denge, çabukluk, koşu ve yakalama
becerileri üzerinde etkili olduğu; ancak durarak uzun atlama ve fırlatma becerilerine katkı
sağlayamadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 8 |
Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası