Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DEKİ SURİYELİ MÜLTECİLERİN ENTEGRASYONUNDA YAŞAM BOYU EĞİTİM

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 28, 395 - 412, 19.09.2021
https://doi.org/10.33692/avrasyad.994280

Öz

Türkiye, yıllardır Afganistan, Irak, İran ve Suriye başta olmak üzere pek çok ülkeden göç almaktadır. Suriye, 2011 yılından bu yana bu ülkelerin başında gelmektedir. 2012 yılında Türkiye’de 14.237 Suriyeli mülteci bulunurken, 2021 yılında bu sayı 3 milyon 690 bin 896’ya ulaşmıştır. Türkiye, dünya tarihinde zorunlu, düzensiz, toplu, ani ve kitlesel olarak ortaya çıkan az sayıdaki göç olgularından biriyle karşı karşıya kalmıştır. Bu bağlamda Türkiye’de geçici koruma altında bulunan Suriyeli mültecilerin topluma entegrasyonu önemli ve ciddi bir durumdur. Bu noktadan hareketle yapılan çalışmada, yaşam boyu eğitim süreçlerinin Türkiye’deki Suriyeli mültecilerin topluma entegrasyonunu kolaylaştırma açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Literatür taramaya dayalı gerçekleştirilen bu çalışmada, Suriyeli mültecilerin eğitim düzeylerinin arttırılması, mesleki ve kişisel gelişimlerinin sağlanması, ekonomiye katma değer üretebilmeleri ve topluma entegrasyonunun
gerçekleştirilebilmesi için yaşam boyu eğitimin önemli bir araç olduğu tespit edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda, Suriyeli mültecilere yönelik dil kurslarının yaygınlaştırılması, kültürel oryantasyon çalışmalarının geliştirilmesi ve kültürlerarası yetkinliklerin iyileştirilmesi, uzaktan ve açık öğretim imkanlarının çeşitlendirilmesi, eğitimde fırsat eşitliğine imkân sağlanması kapsamında yaşam boyu eğitimin belirleyici rol oynayacağı düşünülmektedir. Eğitim ve öğretim alanında göç ve entegrasyon kavramı üzerine yapılmış çalışmalar olsa da yaşam boyu eğitim bağlamında konunun çok boyutlu değerlendirilebilmesi ve öneminin
vurgulanabilmesi için daha fazla araştırma yapılması gerektiği önerilmektedir.

Kaynakça

  • Ager, Alastair, Alison Strang. 2008. “Understanding Integration: A Conceptual Framework”. Journal Of Refugee Studies 21 (2): 166-191.
  • Aksoy, Erdal. 2020. “Türkiye’deki Suriyeli Göçmen Çocukların Okullaşma Durumları”. Akademik Hassasiyetler Dergisi 7 (14): 37-51.
  • Alfred, Mary. 2010. “Transnational Migration, Social Capital And Lifelong Learning İn The Usa”. International Journal Of Lifelong Education 29(2): 219-235.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şuay Nilhan Açıkalın 0000-0002-5361-7667

Gökhan Dağhan Bu kişi benim 0000-0002-3182-2862

Zeynep Olgun 0000-0001-8469-1555

Yayımlanma Tarihi 19 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Nilhan Açıkalın, Ş., Dağhan, G., & Olgun, Z. (2021). TÜRKİYE’DEKİ SURİYELİ MÜLTECİLERİN ENTEGRASYONUNDA YAŞAM BOYU EĞİTİM. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9(28), 395-412. https://doi.org/10.33692/avrasyad.994280

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası