Yıl 2021, Cilt 4 , Sayı 2, Sayfalar 132 - 137 2021-05-25

Hemşirelik eğitimi birbirini tamamlayan teorik ve uygulama bölümlerinden oluşmaktadır. Klinik uygulamalar hemşirelik eğitiminin önemli bir bölümünü oluşturur. Hemşirelikte klinik eğitimin temel amacı, öğrencilere mesleğin var olan değer, davranış, bilgi ve becerilerin kullanılmasında gerekli koşulları sağlayıp mesleği yapmaya ehliyet kazandırmaktır. Klinik eğitim teorik bilgi ile uygulamanın bütünleşmesini, öğrencilerin uygulamaları gerçek ortamda yaparak ve yaşayarak öğrenmesini sağlar. Klinik eğitimin amacına ulaşması için eğiticilere, klinik alanda çalışan hemşirelere, diğer sağlık çalışanlarına ve öğrencilere önemli görevler düşmektedir. Bu derlemede, klinik eğitimin önemine, özelliklerine, klinik beceri eğitiminin ilkelerine ve bu doğrultuda önerilere yer verilmiştir.
hemşirelik,, hemşirelikte uygulama,, klinik eğitim,, klinik uygulama
  • Ay, F. (2007), Hemşirelik Eğitiminde Kullanılan Alternatif Bir Araç: Portfolyo, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi; 2(4): 58-68.
  • Branch, T.W. (2015) Teaching Professional and Humanistic Values: Suggestion for a Practical and Theoretical Model, Patient Educating and Counseling; (98): 162-167.
  • Démeh, W., Rosengren, K. (2015) The visualisation of clinical leadership in the content of nursing education-Aqualitative study of nursing students’experiences, Nurse Education Today; (35): 888-893.
  • Erdemir, F. (1998) Hemşirenin rol ve işlevleri ve hemşirelik felsefesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi; 2(1):59-63.
  • Flott, E.A. Linden, L. (2016) The clinical learning environment in nursing education: a concept analysis, Journal of Advanced Nursing; 72(3): 501-513.
  • Gaberson, B. K., Oermann H. M. (2007) Clinical Teaching Strategies in Nursing, Second Edition, Springer Publishing Company, Newyork
  • Gökdoğan, F., Çıtak, N., Karahan, A. (2001) The opinions of nursing students about implementation and instructor, First International Nursing Education & Fifth National Congress Book; s.155-158.
  • Görgülü, S. (2001) Expectations of the academic staff members of the students in clinical practice, Journal of Hacettepe University Faculty of Nursing; 8(1):1-13.
  • Ironside, P.M., McNelis, A.M., Ebright, P. (2014) Clinical education in nursing: Rethinking learning in practice settings, Nursing Outlook; 62(3):185- 191.
  • Karadağ, G., Uçan Ö. (2006) Hemşirelik eğitimi ve kalite, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi; 1(3): 42-51.
  • Karaöz, S. (2003) Hemşirelikte klinik öğretime genel bir bakış ve etkin klinik öğretim için öneriler, Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi; 5(1):15-21.
  • Karaöz, S. (2013) Hemşirelik eğitiminde klinik değerlendirmeye genel bakış: güçlükler ve öneriler, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi; 6(3): 149-158.
  • Kaya, H., Akçin E. (2002) Learning Styles / Styles and Nursing Education, C.U. Nursing Jounal; 6(2): 31-35.
  • Olgun, N., Yazıcı, S., Aslan, F., Bektaş, G. (1997) To create wanted application area for nursing students : The opinions of academics, clinicians and students to build a bridge between school and application area, IV. National Nursing Education Symposium Proceedings, Book; s. 47-55.
  • Senemoğlu, N. (2002) Development of Learning and Teaching from Theory to Practice, Gazi Publishing, Ankara.
  • Sönmez, V. (2001) Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı,9. baskı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sullivan, R., Magarick, R., Bergthold, G., Blouse, A., Mclntosh N. (1999) Skills Training Guide for Medical Educators (N. Sahin, Trans.), Hacettepe Public Health Foundation, Ankara.
  • Tonham, R.F.S., Costa, G.C.M., Hamamoto, G.C., Francisco M.A., Moreira M.M., Gomes R. (2014) Competency-based training in nursing: Limits and Possibilities, Rev. Esc. Enform. USP, 48 (ESP2); s.213-220.
  • Tosun, N., Oflaz, F., Akyüz, A., Kaya, T., Yava, A., Yıldız, D., Albayrak N. (2008) Evaluation of the expectations of nursing school students from the intern education program and of their acquisitions and suggestions at the end of the program, Gülhane Medical Journal; (50):164-171.
  • Uyar, G. (1992) Hemşirelikte Klinik Öğretim, Hatipoğlu Yayınları, Ankara.
  • Vatansever, N., Mert, K. (2017) Hemşirelikte klinik eğitimin yeri ve önemi, Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1): 33-36.
Birincil Dil tr
Konular Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0001-8862-6240
Yazar: Kübra ÖZER KARADENİZ (Sorumlu Yazar)
Kurum: AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-6510-1799
Yazar: Semra ELMAS
Kurum: AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Destekleyen Kurum -
Proje Numarası -
Teşekkür -
Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 25 Mayıs 2021

Bibtex @derleme { avrasyasbd866778, journal = {Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2651-3501}, address = {Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 18200 Çankırı}, publisher = {Çankırı Karatekin Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {4}, pages = {132 - 137}, doi = {}, title = {Hemşirelikte Klinik Eğitim}, key = {cite}, author = {Özer Karadeniz, Kübra and Elmas, Semra} }
APA Özer Karadeniz, K , Elmas, S . (2021). Hemşirelikte Klinik Eğitim . Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi , 4 (2) , 132-137 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/avrasyasbd/issue/62452/866778
MLA Özer Karadeniz, K , Elmas, S . "Hemşirelikte Klinik Eğitim" . Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 4 (2021 ): 132-137 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/avrasyasbd/issue/62452/866778>
Chicago Özer Karadeniz, K , Elmas, S . "Hemşirelikte Klinik Eğitim". Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 4 (2021 ): 132-137
RIS TY - JOUR T1 - Hemşirelikte Klinik Eğitim AU - Kübra Özer Karadeniz , Semra Elmas Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 132 EP - 137 VL - 4 IS - 2 SN - -2651-3501 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi Hemşirelikte Klinik Eğitim %A Kübra Özer Karadeniz , Semra Elmas %T Hemşirelikte Klinik Eğitim %D 2021 %J Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi %P -2651-3501 %V 4 %N 2 %R %U
ISNAD Özer Karadeniz, Kübra , Elmas, Semra . "Hemşirelikte Klinik Eğitim". Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 4 / 2 (Mayıs 2021): 132-137 .
AMA Özer Karadeniz K , Elmas S . Hemşirelikte Klinik Eğitim. AvrasyaSBD. 2021; 4(2): 132-137.
Vancouver Özer Karadeniz K , Elmas S . Hemşirelikte Klinik Eğitim. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021; 4(2): 132-137.
IEEE K. Özer Karadeniz ve S. Elmas , "Hemşirelikte Klinik Eğitim", Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 4, sayı. 2, ss. 132-137, May. 2021