Amaç: Yaşamın önemli dönüm noktalarından biri olan meslek seçimi, bilinçli olarak ve isteyerek yapıldığında; mesleki gelişim ve tatminin yanı sıra, bakım sonuçlarındaki başarıyı ve hasta memnuniyetini de beraberinde getirecektir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi yeterlilik düzeylerinin ve meslek seçimini etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Yöntem: Tanımlayıcı araştırmanın örneklemini 6-10 Mart 2018 tarihleri arasında araştırmaya katılmayı kabul eden 216 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, “Anket Formu” ve “Meslek Seçimi Yeterliliği Ölçeği” kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemiyle toplandı ve SSPS 21.0 programıyla değerlendirildi. Verilerin analizinde; ortalama, standart sapma, frekans, yüzde, t testi ve korelasyon analizleri kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin Meslek Seçimi Yeterliliği Ölçeği puan ortalaması orta düzeydeydi (2,96 ± 0,73). Ölçek puan ortalamaları; yaşı ve sınıfı daha küçük olanlarda, mesleği isteyerek seçenlerde, meslek seçiminden memnun olanlarda ve bölüm değiştirmeyi düşünmediğini belirtenlerde anlamlı olarak daha yüksekti (p<0,05). Sonuç: Öğrencilerin meslek seçiminde en etkili kişiler aile üyeleriydi. Bu nedenle başta aileler olmak üzere meslek seçiminde etkili olan kişilere ve hemşirelik öğrencilerinin mesleği sevme ve memnuniyet düzeylerini etkileyen faktörlere yönelik daha büyük örneklem gruplarında ve uzun süreli çalışmalar önerilmektedir.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
Yoktur.
Yazarlar çalışmaya katılan tüm bireylere teşekkür etmektedirler.
Objective: When the occupational choice, which is one of the important milestone of life, is made consciously and willingly; In addition to professional development and satisfaction, it will bring success in care results and patient satisfaction. In this direction, the aim of the study was to examine the occupational choice capability levels of nursing students and the factors affecting their choice of the nursing. Methods: The sample of the descriptive research consisted of 216 students who agreed to participate in the research between 6-10 March 2018. Data were collected by face-to-face interview using the "Survey Form" and "The Scale of Occupational Choice Capability", and evaluated with the SSPS 21.0 program. In the analysis of data; mean, standard deviation, frequency, percentage, t test and correlation analyzes were used. Results: The mean score of the students from the "The Scale of Occupational Choice Capability" was moderate level (2.96 ± 0.73). The scale score means were significantly higher in those with younger age and class, those who chose the nursing willingly, those who were satisfied with their choice, and did not think about changing their occupation (p<0.05). Conclusion: The most influential people in the occupational choice of students were family members. For this reason, long-term studies with larger sample groups are recommended on the factors affecting the choice of occupation and satisfaction levels of nursing students, including people who are influential in the choice of occupation, especially families.
Nursing Occupational Choice Occupational Choice Capability Student
Yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yoktur. |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |