Tüketici boykotu belirli bir markadan ya da üründen,
sosyal bir probleme sebebiyet vermesi nedeniyle kaçınan bireyler için
tepkilerini ifade etmede önemli araçlardan biri haline gelmiştir. Ülkemizde de çeşitli sebeplerle bazı ülkelere
ait ürün ve markaların alınmaması gerektiğine
dair tepkiler oluşmuş ve bu ürünler boykot edilmişti. Bu ülkeler ve
boykot çağrılarına sebep oluşturan nedenler şu şekilde sıralanabilir:
İtalya’nın 1999 yılında Abdullah Öcalan’ı sığınmacı olarak kabul etmesi,
Fransa’nın 2006’da Ermeni iddialarını 'soykırım' olarak kabul etmesi, Danimarka'da yayın yapan Jyllands-Posten isimli
gazetenin Hz Muhammed’i tasvir eden karikatürler yayınlaması ve İsrail
devletinin Mavi Marmara Baskını ve Gazze’ye yaptığı saldırılarılardır. Bu
bağlamda, bazı tüketiciler bu boykot çağrılarına karşılık vererek
boykota/boykotlara katılmayı seçerken, bazıları ise çeşitli nedenlere dayanarak
isteksiz davranıp boykotlara katılmamışlardır. Bu çalışmada, tüketici boykotu
katılım güdülerinin ortaya çıkarılması ve bazı tüketicilerin niçin bu
boykotlara katılmak istemedikleri sorusuna cevap bulmak amaçlanmaktadır. Bu
doğrultuda, Muş Merkez ilçesinde ikamet eden kamu ve özel sektör çalışanlarına
anket çalışması yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler,
açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 1 |