Bu araştırmanın temel amacı, marka ilişkisi kalitesi düzeyinin ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın evrenini İzmir il merkezinde yaşayan 18 yaş ve üzeri kozmetik ürün kullanıcıları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 465 katılımcıdan anket toplanarak elde edilmiştir. Elde edilen verilere frekans analizi, açıklayıcı faktör analizi, korelasyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi, T-testi ve tek yönlü ANOVA analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda kozmetik sektöründe marka ilişkisi kalitesi değişkenlerin farklı düzeylerde ağızdan ağıza iletişim üzerine etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özellikleri ile ilgili yapılan farklılık analizlerinde de anlamlı sonuçlar ortaya çıkmıştır.
Marka Marka İlişkisi Kalitesi Ağızdan Ağıza İletişim Kozmetik Ürünler
The main purpose of the research is to examine the effect of the level of brand relationship quality on word-of-mouth communication. The universe of the research is made up of cosmetic product users aged 18 and over living in İzmir city center. The data of the study were obtained by collecting surveys from 465 participants. The data obtained were analyzed using the SPSS package program. Frequency analysis, descriptive factor analysis, correlation analysis, multiple linear regression analysis, T-test and one-way ANOVA analyses were applied to the data obtained. As a result of the research, it has been revealed that the quality of brand relationship on consumers in the cosmetics sector can affect mouth-to-mouth communication situations at different levels. In addition, significant results were found in the differentiating analyses of the demographic characteristics of the participants.
Brand Brand Relationship Quality Word of Mouth Communication Cosmetic Product.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 2 |