Bu araştırmada, 6 Şubat Kahramanmaraş Depremi sonrası Hatay’da görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu depremden en çok zarar gören illerden olan Hatay’da ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev yapan toplamda 25 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile elde edilmiştir. Yazılı metine dönüştürülen veriler, betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiş, temalar ve alt temalarla bulgular oluşturulmuştur. Araştırma bulgularına göre, depremden sonra öğretmenlerin temel ihtiyaçlarının tam anlamıyla karşılanmadığı, bu nedenle çeşitli sosyal ve psikolojik sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin mesleki motivasyonlarının düşük olduğu bir başka sorundur. Araştırmada öğretmenlerin beklentileri arasında en çok göze çarpanlar; depremden sonra afet bölgesinde görev yapan öğretmenlerin özlük haklarının düzenlenmesi ve bölgeye uygun eğitim programlarının geliştirilmesidir. Ayrıca öğretmenler barınma şartlarının iyileştirilmesini, şehir altyapısının güçlendirilmesini, okullarda psikososyal çalışmaların özellikle psikolojik desteğin artırılmasını önermişlerdir. Çalışmada, öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara hem kendi bakış açılarıyla hem de literatüre dayalı öneriler sunulmuştur.
Deprem 6 Şubat Eğitim Sorunları Öğretmen Hatay Yaşamsal Güçlükler
This study aims to investigate the issues experienced by teachers in Hatay following the February 6 earthquake in Kahramanmaraş in Türkiye. The research was conducted with the case study. The participant consists of a total of 25 teachers working at primary, secondary and high school levels in Hatay, one of the provinces most damaged by the earthquake. The data was obtained with the "Semi-Structured Interview Form". The conversations converted into text were analyzed with the descriptive analysis technique. Findings were created with themes and sub-themes. The research findings indicate that teachers' basic needs were not properly satisfied following the earthquake, which led to a variety of social and psychological issues. A further issue is the low level of professional motivation among teachers. The research indicates that the primary expectations of teachers are as follows: the personal rights of teachers working in the disaster area were regulated and training and education programs appropriate to the region were developed. Teachers also recommended improving housing conditions, strengthening city infrastructure, and increasing psychosocial support especially psychological services in schools. In the study, recommendations based on both the teachers' own view points and the literature are presented for the issues they face.
Earthquake February 6 Education Issues Teacher Hatay Life Difficulties
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi, Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Deprem Özel Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 -Deprem Özel Sayısı- |