Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Video Art in the Context of Social and Technological Developments

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 6, 31 - 37, 01.12.2017

Öz

After the discovery of video as a medium of communication, the artistic exploration was carried

out by a group of artists, such as those in photography and film, and incorporated into the artistic

environment with its own structural characteristics. It is necessary to evaluate the process of

transforming the video from being a mass media tool to the artistic material in the social and

technological context. In this study, firstly industrial revolution and then student movement which

took place in 1968 were examined in terms of social developments related to the development

of video art. The industrial revolution created urban cultures and new social classes rearranging

mass media and consumption habits. Muscle strength has lost its significance with mechanism,

and knowledge has gained value. The 68 generation, which we can consider as a result of all

the developments, has taken the social base of video art with its opposing attitude. In terms of

technological developments, the process of physical evolution of video cameras and the process

of accessing the public through broadcast professionals were evaluated. In addition, whether or

not the video has the necessary qualities to be considered as an artistic material is discussed and

resembled with the art of photography and film.

Kaynakça

  • ALTUNAY, D. A. (2004). Mekanik Sanattan Elektronik Sanata Geçiş ve Video Sanatı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • ALTUNAY, D. A. (2013). Sanatın Ortamında Video, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • BLOCH, D. (1983). “Yeni bir sanat türü: Video Sanatı”. Çev. B. Berkman, Milliyet Sanat Dergisi, Dizi: 83, Sıra: 443.
  • KILIÇ, L. (1995). “Çoğaltım Aracından Sanat Ortamına” Video Sanatı Eleştirel Bir Bakış, Der. L. Kılıç, İstanbul: Hil Yayın.
  • KONGAR, E. (1983). “Videonun Toplumsal Açıdan İşlevi”. Milliyet Sanat Dergisi, Dizi:83, Sıra: 443.
  • MARSHALL. S. (1995). “Video: Teknoloji ve Uygulama”. Video Sanatı Eleştirel Bir Bakış, Çev. D. A. Altunay, Der. L. Kılıç, Hil Yayın.
  • TANSUĞ. S. (1997). Çağdaş Türk Sanatında Temel Yaklaşımlar, İstanbul: Bilgi Yayınları.
  • http://www.mehmetomur.com/sipa-goksinsipahioglu/(15.09.2017).
  • http://www.tvnewscheck.com/playout/wpcontent/uploads/2014/03/BW-Portapak.jpg (03.10.2017).
  • http://blog.peramuzesi.org.tr/wp-content/uploads/2016/01/fx115515-500x380.jpg (05.10.2017).

Toplumsal ve Teknolojik Gelişmeler Bağlamında Video Sanatı

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 6, 31 - 37, 01.12.2017

Öz

Fotoğraf ve filmde olduğu gibi video da bir grup sanatçı tarafından keşfedilmiş, yeni bir kitle iletişim

aracı olarak kendine özgü yapısal özellikleriyle sanat ortamında yerini almıştır.

Videonun bir kitle iletişim aracından sanatsal malzemeye dönüşümünü, toplumsal ve teknolojik

süreçler bağlamında değerlendirmek gerekir. Bu çalışmada, toplumsal gelişmeler açısından

bütün dünyayı etkisi altına alan Sanayi Devrimi ve ardından 1968 yılında gerçekleşen Öğrenci

Hareketi ışığında video sanatının evreleri ele alınmıştır. Sanayi devrimi kent kültürünü ve yeni

toplumsal sınıfları yaratmış, kitle iletişim araçları ile tüketim alışkanlıklarını yeniden düzenlemiştir.

Makineleşmeyle birlikte kas gücü önemini yitirmiş; bilgi, değer kazanmıştır. Tüm bu gelişmelerin

bir sonucu olarak değerlendirebileceğimiz 68 kuşağı ise muhalif tavrıyla video sanatının toplumsal

temellerini atmıştır. Teknolojik gelişmeler açısından ise video kameraların geçirdiği fiziksel evrimle

birlikte profesyonel yayıncılardan halka ulaşım süreci değerlendirilmiştir. Ayrıca videonun sanatsal

bir malzeme olarak değerlendirilmesi için gerekli niteliğe sahip olup olmaması, fotoğraf ve film

sanatı ile benzerlik kurularak tartışılmıştır.

Kaynakça

  • ALTUNAY, D. A. (2004). Mekanik Sanattan Elektronik Sanata Geçiş ve Video Sanatı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • ALTUNAY, D. A. (2013). Sanatın Ortamında Video, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • BLOCH, D. (1983). “Yeni bir sanat türü: Video Sanatı”. Çev. B. Berkman, Milliyet Sanat Dergisi, Dizi: 83, Sıra: 443.
  • KILIÇ, L. (1995). “Çoğaltım Aracından Sanat Ortamına” Video Sanatı Eleştirel Bir Bakış, Der. L. Kılıç, İstanbul: Hil Yayın.
  • KONGAR, E. (1983). “Videonun Toplumsal Açıdan İşlevi”. Milliyet Sanat Dergisi, Dizi:83, Sıra: 443.
  • MARSHALL. S. (1995). “Video: Teknoloji ve Uygulama”. Video Sanatı Eleştirel Bir Bakış, Çev. D. A. Altunay, Der. L. Kılıç, Hil Yayın.
  • TANSUĞ. S. (1997). Çağdaş Türk Sanatında Temel Yaklaşımlar, İstanbul: Bilgi Yayınları.
  • http://www.mehmetomur.com/sipa-goksinsipahioglu/(15.09.2017).
  • http://www.tvnewscheck.com/playout/wpcontent/uploads/2014/03/BW-Portapak.jpg (03.10.2017).
  • http://blog.peramuzesi.org.tr/wp-content/uploads/2016/01/fx115515-500x380.jpg (05.10.2017).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir)
Yazarlar

M. Batuhan Çankır

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Çankır, M. B. (2017). Toplumsal ve Teknolojik Gelişmeler Bağlamında Video Sanatı. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 3(6), 31-37.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png