The advertising sector, which aims to announce an event or a story of a product, has developed
many ways to date. Technological and economic opportunities make advertising products more
attractive. Outdoor advertising is an advertising tool that allows the product to reach the wider
audience in less time. From the first step on the street, the open air ads are reaching more customers.
Companies that want to keep their brand in mind and aim at marketing devote enough time and
cost to this area.
Review of various thesis and articles, review of literature and review of Internet resources were
preferred as a method in the field of research. The effect of graphical elements used in outdoor
advertising, the message to be given and integrated marketing communication on the consumer
during the marketing process and purchasing preferences were investigated.
Bir ürünün bir olayın veya bir haberin duyurulmasını amaçlayan reklam sektörü günümüze
değin birçok yöntem geliştirmiştir. Teknolojik ve ekonomik imkânlar reklam metalarını daha
cazip hale getirmektedir. Açık hava reklamları, haberi yapılan ürünün daha geniş kitleye daha
kısa sürede ulaşmasını sağlayan reklam aracıdır. Sokağa atılan ilk adımdan itibaren karşılaşılan
açık hava reklamları fazlasıyla müşteriye ulaşmaktadır. Markasının akılda kalmasını isteyen ve
pazarlama amacı güden şirketler bu alana yeterince zaman ve maliyet ayırmaktadır.
Araştırma konusunda yöntem olarak çeşitli tez ve makalelerin gözden geçirilmesi, literatür
taraması ve internet kaynaklarının incelenmesi tercih edilmiştir. Açık hava reklamlarında
kullanılan grafiksel öğelerin, verilmek istenen mesajın ve bütünleşik pazarlama iletişiminin
pazarlama sürecinde tüketici üzerindeki etkisi ve satın alma tercihi araştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 7 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)