İnternetin yaşantımıza girmesiyle birlikte iletişim teknolojilerinde ortaya çıkan yenilikler hızlı bir şekilde dünyaya ulaşmaya başlamıştır. Bu yenilikler arasında bulunan sosyal medya, internet kullanımını bilgiye ulaşma noktasından bilgiyi üretme ve paylaşma noktasına taşımış ve bununla birlikte yeni bir dünyanın kapısını aralamıştır. İnternetin günlük yaşamın neredeyse tüm alanlarında kullanılabilir olması, sosyal medyanın da birey yaşamında adeta vazgeçilmez bir hale gelmesine neden olmuştur. Bu perspektiften incelediğimizde, internet teknolojisiyle birlikte değişen yaşam ve yaşam pratiklerini görmek mümkündür. Özellikle geleneksel medya araçlarıyla gerçekleştirilen tek yönlü iletişimin aksine kullanıcıların tüm dünyaya kısa bir süre içerisinde duygu ve düşüncelerini aktarabilecekleri, içerik üretebilecekleri, ürettikleri içerikleri de diğer kullanıcılarla paylaşabilecekleri bir alan meydana gelmiştir.
Sosyal medyanın bir ihtiyaçtan meydana geldiği düşüncesiyle hareket edersek, sosyal medya tasarımının da ihtiyaç duyulan bir alan olduğunu söylemek mümkündür. Sosyal medya tasarımı hususunda ihtiyaç, markayı doğru hedef kitle ile buluştururken tüketiciyi de doğru reklam ile buluşturur.
Doğru hedef kitlenin belirlenmesi durumu, doğru tasarının ortaya çıkışını sağlarken; doğru tasarı yalnızca doğru ihtiyaç tespiti ile olabilmektedir. Bu durum da ihtiyaç kavramının hedef kitle üzerinde oldukça etkili olduğunu ortaya koyar. Bu nedenle sosyal medya tüketimine sevk eden güdülerin araştırılması, tüketici davranışlarını anlamak ve akabinde yönlendirmek için önemlidir. Sosyal medya ve sosyal medya tasarımı doğrudan ihtiyaç ile bağıntılıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 11 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)