Sergileme, başlangıcından bu yana nesneleri sergilemek için kullanılmıştır. Sergi tasarımı, sunumun ve çağdaş görsel iletişim tasarımının bir kombinasyonudur. Sergileme konseptinin gelişmesiyle disiplinler arası birliktelik artmış ve çok katmanlı iletişim kurmak için mekanın kendisi tasarıma dahil edilmiştir. Artık sadece nesneler sergilenmekle kalmamış, serginin kendisi bir sanat eseri haline gelmiştir. Bu değişim, sanatın ne olduğunu ve tasarımın ne olduğunu sorgulamanıza neden olmaktadır. Özellikle son dönem çalışmalarında sergi tasarımı bilinçli olarak kurgulanmaktadır. ‘’Sergileme Kavramı Ve Tasarımı Üzerine: 2 Boyutlu Ve 3 Boyutlu Sergilemenin Karşılaştırılması’’ adlı makale sergileme tasarımı 2 boyutlu ve 3 boyutlu öğelerin sergilenmesi bağlamında ele alınarak incelemektedir. Çalışmada, değişen sergileme anlayışının mesaj ve ziyaretçi odaklı gelişimi karşılaştırmalı olarak incelenmiş; etkileşim yönteminin bilgi edinimi sürecindeki verimliliği, kullanıcı deneyimi göz önünde bulundurularak sorgulanmış; devamında ise fotoğraf ve metal/cam çalışmalarından örnekler üzerinden sergileme tasarımında deneyim ve etkileşimin nasıl özgün sonuçlar doğurabileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sonuç bölümünde ise bu sunumdaki ortak ve farklı yönler saptanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 13 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)