Makale kapsamında, 1926-1966 yılları arasında Türkiye’de yaşayan ve fotoğrafçılık yapan Avusturya asıllı Othmar Pferschy’nin Türk fotoğrafına etkileri, 1935-1940 yıllarında T.C Dahiliye Vekaleti Matbuat Umum Müdürlüğü (Basın Yayın Genel Müdürlüğü) fotoğraf sorumlusu olarak çalıştığı döneme ait fotoğraflardan üretilen “Fotoğrafla Türkiye” albümü ve kızı Astrit Von Shell tarafından 2005 yılı Mayıs ayında İstanbul Modern Sanat Müzesi’ne bağışlanan fotoğraflarından oluşturulan seçki ile 2006 yılında açılan “Cumhuriyetin Işığında: Othmar Pferschy Fotoğrafları” sergi albümü incelenerek belirlenmeye çalışılmıştır.
Pferschy’nin devlet adına çalıştığı süreçte ürettiği görseller, başta La Turquıe Kemaliste dergisi olmak üzere çeşitli broşür, afiş ve el ilanlarında kullanılarak genç Türkiye Cumhuriyeti’nin yurt dışı tanıtımında önemli bir rol üstlenmiştir. Yurt içinde ise Pferschy’nin fotoğrafları takvim, pullar, paralar, kartpostallar, kitap vb. yayınlarla birlikte açılan çeşitli sergilerle halka ulaşarak, fotoğraf algısının ve kültürünün şekillenmesinde etkin olmuştur.
Othmar Pferschy, Fotoğrafla Türkiye Albümü La Turquıe Kemaliste, İstanbul Modern Sanat Müzesi Türk Fotoğraf Tarihi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (Çift kör hakem sürecinden geçmiş ve indekslenebilir makalelerdir) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 13 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)