Teknolojik gelişmeler, yabancı dil eğitimi ve öğretimi alanında köklü değişimlere yol açmış, mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte bu cihazlara yönelik geliştirilen mobil uygulamalar daha erişilebilir hale gelmiştir. Bu bağlamda, YouTube, kullanıcıların çeşitli konularda kısa veya uzun videolar paylaşabildiği, yorumlar ve canlı yayınlar aracılığıyla etkileşime girebildiği bir platform olarak dikkat çekmektedir. YouTube üzerinde yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik içerik üreten birçok kanal ve bu kanallarda birçok video içeriği bulunmaktadır. Bu araştırma, nitel araştırma deseninde tasarlanmış olup, video içeriklerini incelemek amacıyla doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, YouTube’da yabancı dil olarak Türkçe öğretimi içerikleri üreten kanallar çeşitli anahtar kelimelerle tespit edilmiştir. Belirlenen kanallar, video sayısı ve takipçi sayısına göre sınıflandırılarak 52 kanal analize dâhil edilmiştir. Bu kanalların içeriği, dil seviyelerine uygunluk, içerik yapısı, içerik üreticileri, ses ve görüntü kalitesi gibi başlıklar altında incelenmiştir. Alanyazın taraması sonucunda, YouTube’un yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımına ilişkin çalışmaların bulunduğu, ancak platformdaki içeriklerin sistematik olarak incelenmediği tespit edilmiştir. Bu araştırma, YouTube üzerindeki mevcut içerikleri analiz ederek alanyazındaki bu boşluğu doldurmayı ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik dijital içeriklerin değerlendirilmesine katkı sunmayı amaçlamaktadır.
YouTube dil eğitimi ve teknoloji yabancı dil olarak Türkçe öğretimi YouTube kanalları içerik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)