Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

French Lesson Plan Proposal According to the 7E Foreign Language Teaching Method

Yıl 2024, , 1802 - 1816, 28.08.2024
https://doi.org/10.51460/baebd.1505904

Öz

In order to provide quality education in foreign language teaching, traditional teaching approaches have been abandoned in favor of a student-centered learning approach focusing on constructivist principles. One of the most significant models of the constructivist approach, which is described as the process of making sense of and interpreting new situations based on students' existing knowledge, is the 7E learning model. While knowledge is seen as independent of students in the traditional approach, in this model, knowledge is not independent of students. When students construct knowledge, it is crucial to uncover their existing knowledge and to create an engaging starting point to arouse curiosity, which plays a significant role in increasing student engagement. The 2018 Secondary School French Curriculum also includes competencies that enable individuals to develop high-level cognitive skills (making inferences, making interpretations, analyzing, evaluating, critical thinking, creative thinking). This program aims to educate individuals who can interpret the world and express their own feelings and thoughts. The aim of this study is to provide an example lesson plan on how these skills are adapted to the French course. A lesson plan on the topic "Les métiers" (Professions) from the Voilà textbook prepared for the 9th grade is designed in accordance with the 7E model. In activities organized according to this model, students participate in the lesson more effectively and learn by interacting. Instead of memorizing ready-made sentences in a foreign language, students can create their own sentences. Since it has been observed that the application of the 7E model in foreign language teaching is limited, it is assumed that the study will contribute to the field.

Kaynakça

  • Amirudin, A., Fatchan, A. & Utaya, S. (2016). The effect of learning cycle 7E model for geographic achievement on multi-ethnic students. International Cohference on Geography and Education. Atlantis Press.
  • Ateş. M. (2017). Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin Türkçe Dersindeki Başarıya ve Öğrenmedeki Kalıcılığa Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 335-346.
  • Bozorgpouri, M. (2016). The Study Of Effectiveness Of Seven-Step (7E) Teaching Method In The Progress Of English Learning In Students Shiraz City. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, Special Edition, 341-346.
  • Bybee, R.W. (2003). Why the seven E's. http://www.miamisci.org/ph/lpintro7E.html, ErişimTarihi: (01.08.2022).
  • Ceylan, N. Seçken, N. (2019). 5E Öğrenme Modeline Dayalı Bilgisayar Animasyonları Destekli Öğretim Materyali Tasarlama: “Tepkimelerde Hız ve Denge” Ünitesi Örneği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (3), 1181-1202.
  • Diller İçin Avrupa Başvuru Metni Öğrenme, Öğretme, Değerlendirme, (2018). Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Ilhami, R., Laksono, E. W. (2022). 7E Learning Cycle Model Implementation: Students' Activities and Critical Thinking Skills Towards Online Learning. Universal Journal of Educational Research, 10(5), 311-317.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189.
  • Köksal, O. (2014). 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Başarılarına, Tutumlarına ve Kalıcı Öğrenmelerine Olan Etkisinin İncelenmesi, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9 (5), 1459-1475.
  • Köksal, O. & Ercan Demirel, E. (2017). Examining The Impact Of English Curriculum Designed In Line With 7E Model On Academic Achievement And Retention Of 11th Grade Students. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (5), 3252-3265.
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç., & Nas, E. (2021). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4 (1), 227-250.
  • Okumuşlar, M. (2007). 5E Yapılandırmacı Öğretim Modeli ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İşleniş Örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 24 (24), 171-184.
  • Özbudak Kılıçlı, Z. Özkan, M. (2017). 5E Modeline Uygun Olarak Hazırlanan Öğretim Kılavuzuna İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2), 781-803.
  • Özdemir, B. & Balkan, H. (2017). 5E Yapılandırmacı Öğretim Modelinin Dil Bilgisi Öğretiminde Kullanımı. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 5 (1), 56-64.

7E Yabancı Dil Öğretim Metoduna Göre Fransızca Bir Ders Planı Önerisi

Yıl 2024, , 1802 - 1816, 28.08.2024
https://doi.org/10.51460/baebd.1505904

Öz

Yabancı dil eğitiminde nitelikli eğitim verebilmek için geleneksel eğitim yaklaşımları bırakılmış ve yapılandırmacı yaklaşımı merkeze alan öğrenci merkezli öğrenme temel alınmıştır. Öğrencilerin mevcut bilgilerinden hareketle yeni karşılaştıkları durumları anlamlandırma ve yorumlama süreci olarak açıklanan yapılandırmacı yaklaşımın en önemli modellerinden birisi de 7E öğrenme modelidir. Geleneksel yaklaşımda bilgi öğrenciden bağımsız olarak görülürken bu modelde bilgi öğrencilerden bağımsız değildir. Öğrencilerin bilgiyi yapılandırırken, mevcut bilgilerinin açığa çıkarılması ve öğrencilerde merak duygusu uyandırmak için ilgi çekici bir başlangıç yapılması, öğrencilerin katılımını artırmada önemli bir rol oynamaktadır. 2018 Ortaöğretim Fransızca Dersi Öğretim Programında da üst düzey bilişsel becerilere sahip bireyler (çıkarımda bulunma, yorum yapma, çözümleme, değerlendirme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme) yetiştirmeye olanak sağlayan kazanımlara yer verilmiştir. Bu program, dünyayı yorumlayabilen, kendi duygu ve düşüncelerini ifade edebilen bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada amaç, bu becerilerin Fransızca dersine nasıl uyarlandığına ilişkin bir ders planı örneği sunmaktır. Çalışmada 9. sınıf için hazırlanmış Voilà kitabı içinde yer alan “Les métiers” (meslekler) konusuna dair bir ders planı 7E modeline uygun olarak hazırlanmıştır. Bu modele göre düzenlenmiş etkinliklerde öğrenciler derse daha etkin bir şekilde katılırlar, etkileşime girerek öğrenirler. Öğrenciler, yabancı dilde kalıplaşmış hazır cümleleri ezberlemek yerine kendi cümlelerini kurabilirler. Yabancı dil öğretiminde 7E modeli uygulamasının sayıca az olduğu tespit edildiğinden çalışmanın alana katkı sağlayacağı varsayılmaktadır.

Kaynakça

  • Amirudin, A., Fatchan, A. & Utaya, S. (2016). The effect of learning cycle 7E model for geographic achievement on multi-ethnic students. International Cohference on Geography and Education. Atlantis Press.
  • Ateş. M. (2017). Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin Türkçe Dersindeki Başarıya ve Öğrenmedeki Kalıcılığa Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 335-346.
  • Bozorgpouri, M. (2016). The Study Of Effectiveness Of Seven-Step (7E) Teaching Method In The Progress Of English Learning In Students Shiraz City. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, Special Edition, 341-346.
  • Bybee, R.W. (2003). Why the seven E's. http://www.miamisci.org/ph/lpintro7E.html, ErişimTarihi: (01.08.2022).
  • Ceylan, N. Seçken, N. (2019). 5E Öğrenme Modeline Dayalı Bilgisayar Animasyonları Destekli Öğretim Materyali Tasarlama: “Tepkimelerde Hız ve Denge” Ünitesi Örneği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (3), 1181-1202.
  • Diller İçin Avrupa Başvuru Metni Öğrenme, Öğretme, Değerlendirme, (2018). Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Ilhami, R., Laksono, E. W. (2022). 7E Learning Cycle Model Implementation: Students' Activities and Critical Thinking Skills Towards Online Learning. Universal Journal of Educational Research, 10(5), 311-317.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189.
  • Köksal, O. (2014). 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Başarılarına, Tutumlarına ve Kalıcı Öğrenmelerine Olan Etkisinin İncelenmesi, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9 (5), 1459-1475.
  • Köksal, O. & Ercan Demirel, E. (2017). Examining The Impact Of English Curriculum Designed In Line With 7E Model On Academic Achievement And Retention Of 11th Grade Students. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (5), 3252-3265.
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç., & Nas, E. (2021). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4 (1), 227-250.
  • Okumuşlar, M. (2007). 5E Yapılandırmacı Öğretim Modeli ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İşleniş Örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 24 (24), 171-184.
  • Özbudak Kılıçlı, Z. Özkan, M. (2017). 5E Modeline Uygun Olarak Hazırlanan Öğretim Kılavuzuna İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2), 781-803.
  • Özdemir, B. & Balkan, H. (2017). 5E Yapılandırmacı Öğretim Modelinin Dil Bilgisi Öğretiminde Kullanımı. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 5 (1), 56-64.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Çavdar 0000-0002-7969-9330

Dilek Soylu Baştuğ 0000-0001-7617-0119

Erken Görünüm Tarihi 15 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 27 Haziran 2024
Kabul Tarihi 13 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Çavdar, E., & Soylu Baştuğ, D. (2024). 7E Yabancı Dil Öğretim Metoduna Göre Fransızca Bir Ders Planı Önerisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(2), 1802-1816. https://doi.org/10.51460/baebd.1505904