Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programına bağlılıklarını aylık eğitim planları üzerinden incelemeyi amaçlayan bu çalışmada temel nitel araştırma deseni izlenmiştir. Çalışma grubunu oluşturan 10 okul öncesi öğretmeninin Eylül 2020-Haziran 2021 döneminde hazırladıkları 100 aylık eğitim planı veri kaynağını oluşturmuştur. Betimsel analiz sonuçları okul öncesi öğretmenlerinin planlarında daha çok bilişsel gelişim alanı kazanımlarına yer verdiklerini, bazı kazanımlara her ay yer verirken bazılarına hiç yer vermediklerini, bazı aylarda çok sayıda kazanıma yer verirken bazı aylarda az sayıda yer verdiklerini göstermiştir. Planlarında sanat, oyun gibi belirli etkinlik türlerine, boyut, miktar, renkler gibi kavramlara daha fazla yer verdikleri, belirli etkinlik türlerine ve kavramlara belirli aylarda sıkça yer verirken, bazı aylarda az sayıda yer verdikleri, aile katılımı etkinliklerinin sınırlı çeşitlilikte olduğu görülmüştür. Bazı öğretmenlerin belirli gün/haftaların tamamına yer verirken bazılarının hiç yer vermediği, tamamının ise değerlendirme/uyarlamalara hiç yer vermediği görülmüştür. Sonuçlar okul öncesi öğretmenlerinin, planlarını hazırlarken programa bağlılıkta zorluklar yaşadığını göstermiştir.
Okul öncesi eğitim okul öncesi eğitim programı okul öncesi öğretmeni öğretim programına bağlılık
-
-
-
-
This study examines preschool teachers' fidelity to the curriculum by analyzing their monthly instructional plans through a basic qualitative research approach. Data came from 100 instructional plans created by 10 teachers for September 2020-June 2021. Descriptive analysis revealed that preschool teachers prioritized cognitive development outcomes, with certain outcomes being included consistently each month, while others were never addressed. Some months saw a concentration of outcomes, whereas others had very few. Teachers emphasized specific activities, like art and play, and on concepts like size, quantity, and colors, though coverage varied across months. Family participation activities were limited and some teachers incorporated all the special days and weeks outlined in the curriculum, while others omitted certain days and weeks entirely, and none included evaluation and adaptation activities. These findings suggest that preschool teachers seem to encounter certain challenges in maintaining fidelity to the curriculum when preparing instructional plans.
Curriculum fidelity preschool education preschool education curriculum perschool teachers
-
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | - |
| Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 3 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 2 |