BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Elementary-Level Violin Education Based on Playing with Accompaniment on Intonation, Self-Confidence and Attitude

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 1, 23 - 32, 01.02.2010

Öz

This study aims to determine the effect of elementary-level violin
education based on playing with accompaniment compared to
violin education based on playing without accompaniment upon
intonation, self-confidence, and attitude toward violin course. The
study subjects consisted of 30 students enrolled in the 3rd, 4th and
5th grades at Hatice Fahriye Eginlioglu Primary School in Balikesir
during the academic year 2008-2009. In the study, the researcher
used the pre-test/post-test control group experimental design. The
experiment group (n=15) received violin education based on
playing with accompaniment, while the control group (n=15) was
given violin education based on playing without accompaniment.
The study employed the following data collection instruments:
“Intonation Assessment Form” “the Piers-Harris Self-Concept
Scale” and “the Attitude Scale toward Violin Course”. The
findings of the study demonstrate that the effect of elementarylevel
violin education based on playing with accompaniment upon
intonation, self-confidence, and attitude significantly differed
(p<.05) from that of violin education based on playing without
accompaniment.

Kaynakça

  • Abeles, H., Hoffer, C. & Klotman, R. (1995). Foundations of music education. USA: Macmillan Publishing Company.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri .Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Branden, N. (2002). Kadının özgüveni. Çev: H. Betül Çelik. İstanbul: Kurtiş Matbaacılık.
  • Defleur, M. L. & Westie, F., R. (1963). Attitude as a scientific concept. Social Forces. 43(3), 425-427.
  • Durmuş, A. (2006). Çocukta özgüven gelişimi. İstanbul: Nesil Matbaacılık.
  • Flesch, C. (2000). The art of violin playing. New York: Carl Fischer LLC.
  • Fuller, C. (2002). How to grow a young music lover (2nd ed.). Colorado: Waterbrook Pres.
  • Göknar, Ö. (2007). Özgüven kazanmak. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Kano, M. (2003). Thoughts on how to play in tune: pitch and intonation. Contemporary Music Review, 2, 35-52.
  • Koptagel, Y. (1990). “Itzhak perlman en büyük kemancıydı”. Orkestra. 203.
  • Lauster, P. (2000). Kendine güven. Çev: Nurittin Yıldıran. Ankara: Ceren Basım-Yayın.
  • Levitin, D. J. (2006). This is your brain on music: the science of a human obsession, New York: Dutton.
  • Menuhin, Y. (1996). The violin. Paris: Flammarion.
  • Nunez, M. L. (2002). Comparison of aural and visual ınstructional methodologies designed to ımprove the ıntonation accuracy of seventh grade violin and viola instrumentalists. Unpublished PhD Thesis. University Of North Texas.
  • Özmenteş, G. (2005). Dalcroze eurhythmics öğretiminin müziksel beceriler, müzik dersine ilişkin tutumlar ve müzik yeteneğine ilişkin özgüven üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Say, A. (2005). Müzik sözlüğü. (2nd edition). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Saygı, C. (2009). Aktif öğrenmenin müzik dersine ilişkin başarı, tutum ve özyeterlik üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sözer, V. (1986). Müzik ve müzisyenler ansiklopedisi. C: 1. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Uçal Canakay, E. (2007). Aktif öğrenmenin müzik teorisi dersine ilişkin akademik başarı, tutum, özyeterlilik algısı ve yüklemeler üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. .

İlköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 1, 23 - 32, 01.02.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin eşliksiz çalmaya dayalı keman eğitimine göre entonasyon, özgüven ve keman dersine karşı tutum üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma 2008-2009 eğitim - öğretim yılında, Balıkesir Hatice Fahriye Eğinlioğlu İlköğretim Okulu’nda 3., 4. ve 5. sınıfta öğrenim gören 30 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest – sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırma sırasında deney grubunda (n=15) eşlikli çalmaya dayalı keman eğitimi, kontrol grubunda (n=15) ise eşliksiz çalmaya dayalı keman eğitimi uygulanmıştır. Araştırmada veriler, Piers- Harris Öz- Kavramı Ölçeği, Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Entonasyon Değerlendirme Formu ile toplanmıştır. Araştırma bulguları, eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve keman dersine karşı tutum üzerinde anlamlı düzeyde (p

Kaynakça

  • Abeles, H., Hoffer, C. & Klotman, R. (1995). Foundations of music education. USA: Macmillan Publishing Company.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri .Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Branden, N. (2002). Kadının özgüveni. Çev: H. Betül Çelik. İstanbul: Kurtiş Matbaacılık.
  • Defleur, M. L. & Westie, F., R. (1963). Attitude as a scientific concept. Social Forces. 43(3), 425-427.
  • Durmuş, A. (2006). Çocukta özgüven gelişimi. İstanbul: Nesil Matbaacılık.
  • Flesch, C. (2000). The art of violin playing. New York: Carl Fischer LLC.
  • Fuller, C. (2002). How to grow a young music lover (2nd ed.). Colorado: Waterbrook Pres.
  • Göknar, Ö. (2007). Özgüven kazanmak. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Kano, M. (2003). Thoughts on how to play in tune: pitch and intonation. Contemporary Music Review, 2, 35-52.
  • Koptagel, Y. (1990). “Itzhak perlman en büyük kemancıydı”. Orkestra. 203.
  • Lauster, P. (2000). Kendine güven. Çev: Nurittin Yıldıran. Ankara: Ceren Basım-Yayın.
  • Levitin, D. J. (2006). This is your brain on music: the science of a human obsession, New York: Dutton.
  • Menuhin, Y. (1996). The violin. Paris: Flammarion.
  • Nunez, M. L. (2002). Comparison of aural and visual ınstructional methodologies designed to ımprove the ıntonation accuracy of seventh grade violin and viola instrumentalists. Unpublished PhD Thesis. University Of North Texas.
  • Özmenteş, G. (2005). Dalcroze eurhythmics öğretiminin müziksel beceriler, müzik dersine ilişkin tutumlar ve müzik yeteneğine ilişkin özgüven üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Say, A. (2005). Müzik sözlüğü. (2nd edition). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Saygı, C. (2009). Aktif öğrenmenin müzik dersine ilişkin başarı, tutum ve özyeterlik üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sözer, V. (1986). Müzik ve müzisyenler ansiklopedisi. C: 1. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Uçal Canakay, E. (2007). Aktif öğrenmenin müzik teorisi dersine ilişkin akademik başarı, tutum, özyeterlilik algısı ve yüklemeler üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. .
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Demet Ergen Bu kişi benim

Sermin Bilen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 6 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergen, D., & Bilen, S. (2010). İlköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 23-32.