Bu
araştırmada 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin matematiksel düşünme
becerilerini incelemek amaçlanmıştır. Tall (2007) tarafından geliştirilen
matematiğin üç dünyası teorisi içerisinde yer alan procept düzeyleri araştırmanın
temelini oluşturmuştur. Procept düzeyleri procedure (işlem), process (süreç) ve
procept (hem süreç hem kavram) olmak üzere birbirini takip eden üç aşamadan
meydana gelmektedir. Durum (örnek olay) çalışması nitel araştırma deseni olarak
benimsenmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir.
Araştırmaya Kocaeli ilinde bulunan bir devlet okulunun 8. sınıfında öğrenim
gören 20 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere araştırmacılar tarafından 4 tane soru
yöneltilmiştir. Öğrenciler soruları 40 dakikalık süre içerisinde
cevaplandırmıştır. Araştırmanın bulguları betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir.
Araştırma bulguları incelendiğinde, 8. sınıf öğrencilerinin işlem süreci
sonrasında oluşan kavramı belirttikleri için procept (hem süreç hem kavram) düzeyine
ulaşabildikleri sonucuna varılmıştır. Bazı öğrencilerin ise procedure (işlem)
ve process (süreç) düzeylerinden diğer düzeylere geçiş yapamadıkları
gözlenmiştir. Bu öğrencilerin sadece işlemsel sürece odaklandıkları ve kavrama
dair açıklama yapmadıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin
aritmetikten cebire geçişte zorlandıkları tespit edilmiştir.
In the study, it is aimed to examine mathematical thinking skills of 8th grade students. Procept levels in the three worlds of mathematics developed by Tall (2007) is basis for the research. The case study has been adopted as a qualitative research design. Procept levels consist of three levels: procedure, process and procept. The research was conducted in 2017-2018 academic year. 20 students from 8th grade of a public school participated in the study in the western part of Turkey. The students were asked four questions by the researchers. They answered these questions within 40 minutes. The findings of the study were analyzed with descriptive analysis method. When the findings of the research are examined, it is determined that 8th grade students reached the level of procept because they have stated that there is a certain concept after the process. It was observed that some students could not transition to other levels of the procedure and process levels. It was found that these students only focused on the operational process and did not explain the concept. In addition, it was determined that students had difficulty in transition from arithmetic to algebra.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 1 |
APA | Akarsu Yakar, E. & Yılmaz, S. (2019). “Matematiğin Üç Dünyası” Teorisine Göre 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Düşünme Becerilerinin Procept Düzeyleri . Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , 10 (1) , 1-13 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/baebd/issue/46306/473010 |