Eğitimin temel faktörlerinden biri olan motivasyon, öğrencilerin özellikle yabancı dil eğitimi gibi anlamakta zorlandıkları derslerde ihmal edilmemesi gereken bir boyuttur. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla Likert-tipi bir ölçme aracı geliştirmektir. Bunun için, literatür taramasından hareketle bir ön-test oluşturulmuş ve uzmanların değerlendirilmesine sunulmuştur. Uzmanların önerileri doğrultusunda yapılan değişikliklerden sonra, ölçeğin güncellenmesi için 554 üniversite İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisi ile ilk uygulama yapılmıştır. Ölçeğin geçerliğini belirlemek üzere açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin Cronbach-α güvenirlik katsayısı ise 0.91 olarak bulunmuştur. Faktör analizi sonuçları, ölçeğin toplam varyansın %40’ını açıklayan iki faktöre sahip olduğunu göstermiştir. Ölçek, üzerinde yapılan değişikliklerden sonra 545 üniversite İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisine uygulanmış, geçerliği belirlemek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin Cronbach alfa katsayıları, içsel motivasyon boyutu için 0.94, dışsal motivasyon boyutu için ise 0.97 olarak bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi ile elde edilen uyum indeksleri incelendiğinde ki kare değeri serbestlik derecesine bölündüğünde 4.53 değeri bulunmuştur. Bu şekilde, 32 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.
İngilizce öğretimi İngiliz dili eğitimi motivasyon motivasyon ölçeği geçerlik güvenirlik
Tez çalışması için BAP projesine başvurulmuş ancak henüz hiçbir yardım alınmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 1 |