Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

6. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Yanlış Kavramaları

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: Special Issue 2 - FEN VE MATEMATİK ÖZEL SAYISI, 126 - 148, 28.06.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1264328

Öz

Bu çalışmanın amacı ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki yanlış kavramalarını belirlemektir. Literatürde olan ve olmayan tüm yanlış kavramalar ortaya koyulmuş ve öğrencilerin kesirler konusundaki yanlış kavramalarının neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ilinde bulunan bir ortaokulda 6.sınıfta öğrenim görmekte olan 114 öğrenciden oluşmaktadır. Kolay ulaşılabilir birimlerden seçilmiş olan uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada var olan bir durum ortaya koymak amaçlandığı için tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, 10 sorudan oluşan açık uçlu bir test geliştirilmiştir. Öğrenci cevapları betimsel istatistik yöntemi kullanılarak yüzde ve frekans değerleri ile yorumlanmıştır. Testin puanlaması yapılırken cevaplar doğru, yanlış ve boş olarak üç kategori altında incelenmiş ve bu kategoriler içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Her bir soru için hatalı öğrenci cevapları ayrıntılı incelenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin en çok güçlük yaşadıkları ve yanlış kavramaya düştükleri hata türleri olarak; sayının sıfıra bölümü, kesirlerde referans alınan bütünü belirleyememe, sıfırın sayıya bölümü ve kesirlerde çarpma işlemi olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Alacacı, C. (2012). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. E. Bingölbali ve M.F. Özmantar (Ed.), Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri içinde (s. 63-95). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Alghazo, Y. M. ve Alghazo, R. (2017). Exploring common misconceptions and errors about fractions among college students in saudi arabia. International Education Studies, 10(4), 133–140. doi:10.5539/ies.v10n4p133.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A. ve Aktaş, O. (2013). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları ve bu yanılgıların kesir problemleri çözümlerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3( 2), 152-162.
  • Bingölbali, E. ve Özmantar M. F. (2012). Matematiksel k0avram yanılgıları: sebepleri ve çözüm arayışları. E. Bingölbali ve M.F. Özmantar (Ed.),Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri içinde (s. 63-95). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demiri, L. (2013). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgılarıyla ilgili öğretmen ve öğretmen adaylarının bilgilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahsen Filiz 0000-0002-8886-5572

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 13 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: Special Issue 2 - FEN VE MATEMATİK ÖZEL SAYISI

Kaynak Göster

APA Filiz, A. (2023). 6. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Yanlış Kavramaları. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(Special Issue 2), 126-148. https://doi.org/10.51460/baebd.1264328