Çalışma fen bilimleri öğretmen adaylarının STEM Pedagojik Alan Bilgisi (STEMPAB) düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İzmir ilinde bir devlet üniversitesinde Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim görmekte olan 1.,2.,3. Ve 4.sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada Yıldırım ve Topalcengiz (2019) tarafından geliştirilen “STEM Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği” kullanılmıştır. STEM Pedagogical Content Knowledge Scale 56 maddelik beşli likert tipi ölçekten oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı 0,87 ile 0,90 arasında değişmektedir. Nicel verilerin analizinde SPSS 26 paket programı kullanılmıştır. Çalışmada fen bilimleri öğretmen adaylarının STEMPAB düzeyleri 56 ölçek maddesinden en yüksek ortalama 4.52 ile ölçeğin 53. Maddesi (Arkadaşlarımın hayal güçlerini geliştirmeleri için yardımcı olabileceğimi düşünüyorum), en düşük ortalama ise 2,82 ile ölçeğin 30. maddesi (Mühendislik ile ilgili gelişmeleri takip ediyorum) dir. Ölçeğin genel ortalaması 3,87 (3.40-4.19) aralığında olduğu için fen bilimleri dersi öğretmen adaylarının STEMPAB düzeylerinin iyi olduğu söylenebilir. STEMPAB düzeyleri cinsiyet değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermemekte iken ölçeğin alt boyutları ile sınıf düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bu fark Pedagoji düzeyinde 3.sınıflarda; Fen, Matematik, Mühendislik, Teknoloji ve Yirmibirinci yüzyıl (21.yy) Becerileri alt boyutlarının 4.sınıflar lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak ileride yapılacak çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
“STEM Eğitimi” “STEM Pedagojik Alan Bilgisi (STEMPAB)” “Tarama Modeli”
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2 |