Uluslararası kurumsal iş birlikleri, uluslararasılaşmış kampüsün bir bileşenidir. Ancak bir iş birliğinin başarısı veya başarısızlığı, kampüs genelindeki tüm uluslararasılaşma çabaları ile yakından ilişkilidir. Bu nedenle, uluslararası girişimlere dâhil olan uluslararası program sorumluları, üniversite yöneticileri ve öğretim elemanları gibi kampüs çalışanlarının sadece başarılı bağlantılara yol açan faktörler hakkında bilgi sahibi olmaları değil, aynı zamanda bu faktörlerin kurum içindeki karmaşık etkileşimini yönlendirmek için gerekli araçlara da sahip olmaları önemlidir. Başarı ve sürdürülebilirlik konusuna ilişkin pek çok soru bulunmaktadır. Bunlardan bazıları şunlar olabilir: Başarılı bir iş birliğinin tanımı nedir? Bir iş birliğinin başarısında hangi faktörler rol oynar? Uluslararası eğitim uygulayıcılarının iş birliklerinin başarı şansını artırmak için kullanabileceği araçlar nelerdir? Bu çalışma, bir üniversitedeki üç iş birliği vakası üzerine bu konuları inceleyen nitel bir çalışmadır. Elde edilen olay içi ve olaylar arası analizler, uluslararası kurumsal iş birliklerinin kök salması, gelişmesi ve sürdürülebilmesi için yükseköğretim kurumlarında üç ayrı çevrenin desteklenmesi gerektiğine işaret etmektedir. Çalışma, bir iş birliğinin başarısına katkıda bulunan bir dizi faktör bulunduğunu ve bir bağlantının sürdürülebilirliğini sağlamak için kurumun bağımsızlık ile destek arasında veya daha doğrusu gevşek bağlı ve sıkı bağlı bir yapı arasında sağlıklı bir denge kurmaya çaba göstermesi gerektiğini öne sürmektedir.
Dağıtılmış Liderlik gevşek bağlılık sıkı bağlılık uluslararası kurumsal işbirliği sürdürülebilirlik.
This research was conducted solely by the author, with full intention of conducting the research in an appropriately ethical and professional manner.
Sincere gratitude for support of this study goes to Erdoğan Kumcu, Özge Coşkun Aysal and Betül Tunçyürek Doğan
The international institutional linkage is one component of the internationalized campus. The success or failure of a linkage, however, may reverberate through all internationalization efforts across the campus. Therefore, it is essential that educational leaders on campus who are involved in international initiatives, such as international programs officers, university administrators, and faculty, not only possess knowledge of the factors that lead to successful linkages, but the tools necessary to navigate the complex interplay of those factors throughout the institution. There are certainly many questions underlying the issue of success and sustainability, including: What is the definition of a successful linkage? What factors play a role in the success of a linkage? What are tools that international education practitioners can utilize to increase chances of success in regards to linkages? This study explores these issues in a qualitative study of three specific cases of linkages at one university. The resulting in-case, and cross-case analyses explore the notion that three separate environments can be nurtured at institutions of higher education through distributed leadership in order for international institutional linkages to take root, develop, and ultimately to be sustained. The study concludes that are a number of contributors to the success of a linkage, and that in order to achieve sustainability of a linkage, the institution should endeavor to strike a healthy balance between independence and support, or rather, between a loosely coupled and a tightly coupled structure.
Distributed leadership international institutional linkage loose coupling sustainability tight coupling.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: Special Issue 3 - EDEBİYAT, TÜRKÇE ve YABANCI DİLLER EĞİTİMİ ÖZEL SAYISI |