The aim of this study is to examine the views of pre-service science teachers about their experiences with digital stories. In the study aiming to reveal pre-service science teachers' evaluations of digital stories, a case study from qualitative research designs was used. The study group of the research was formed through easily accessible case sampling, one of the purposeful sampling methods. Accordingly, the study was conducted with a total of 23 pre-service teachers, 21 (91.3%) female and 2 (8.7%) male, who were studying in the 3rd grade of the science teaching department at a university in the Southeastern Anatolia region of Turkey. In this study, a semi-structured interview form was used as a data collection tool. Descriptive analysis and content analysis techniques were used to analyze the data. When the data obtained from the research were analyzed, it was determined that pre-service teachers generally had positive views towards digital stories. In addition, pre-service science teachers stated that digital stories provide permanent learning and are remarkable. According to the results obtained in the study, it was observed that the digital story creation process contributed positively to pre-service teachers' science courses and teaching profession.
Digital stories pre-service science teachers qualitative analysis Storyjumper.
Bu çalışmada amaç fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital hikaye deneyimlerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital hikayelere ilişkin değerlendirmelerini ortaya koymayı amaçlayan çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla oluşturulmuştur. Buna göre çalışma Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu bölgesinde yer alan bir üniversitede öğrenim gören fen bilgisi öğretmenliği bölümü 3. sınıfta öğrenim gören 21’i (%91.3) kadın, 2’si (%8.7) erkek olmak üzere toplam 23 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde genel olarak öğretmen adaylarının dijital hikayelere yönelik olumlu görüşleri olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital hikayelerin kalıcı öğrenmeyi sağladığını, dikkat çekici olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre dijital hikaye oluşturma sürecinin öğretmen adaylarının fen derslerine ve öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu katkı sağladığı gözlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Dijital hikaye fen bilgisi öğretmen adayları nitel analiz storyjumper.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 |