Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Acil Uzaktan Eğitimde EBA Destek Noktalarından Yansımalar

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 1969 - 1995, 28.08.2024
https://doi.org/10.51460/baebd.1425079

Öz

Bu araştırmanın amacı, Covid-19 acil uzaktan eğitim döneminde teknoloji altyapısı bulunmaması nedeni ile uzaktan eğitim sürecine katılamayan öğrencilerin uzaktan eğitime katılımını sağlamak için oluşturulan EBA Destek Noktalarında görev alan öğretmenlerin yaşadıkları sorunların belirlenerek acil uzaktan eğitim süreçlerinin daha efektif hale getirilebilmesi amacıyla çözüm önerileri sunulmasıdır. Bu amaçla çalışma bütüncül tek durum deseninde durum çalışması yöntemine uygun şekilde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada örneklemi 15 ayrı EBA Destek Noktasında görev alan 15 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Kayıt altına alınan görüşmelerden toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda acil uzaktan eğitim döneminde EBA Destek Noktalarında görev alan öğretmenlerin çalışma ortamında karşılaştıkları sorunlar ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri öğrenci, öğretmen ve okul yöneticileri başlıkları altında toplanmıştır. Temalar incelendiğinde öğretmenler ile yaşanan sorunların teknik destek talepleri konusunda olduğu, öğrenciler ile yaşanan sorunların pandemi kurallarına uyulmaması konusunda olduğu ve okul yöneticileri ile yaşanan sorunların ise çalışma saatlerinin uzun olması, ders programlarının uygun olmaması ve planlama konusundaki eksiklikler olduğu belirlenmiştir. Çalışmada EBA Destek Noktalarında yaşanan sorunların giderilmesine yönelik çeşitli öneriler de verilmiştir.

Etik Beyan

Yazarlar, çalışma kapsamında herhangi bir kurum veya kişiyle çıkar çatışması olmadığını beyan ederler.

Kaynakça

  • Allen, I. E. and Seaman, J. (2017). Digital learning compass: distance education enrollment report: 2017. Babson Survey Research Group. https://onlinelearningsurvey.com/reports/digtiallearningcompassenrollment2017.pdf.
  • Altun, T. (2012). Bilişim teknolojileri formatör öğretmenleri rol algı ölçeğinin (BİTEFÖRAÖ) geliştirilmesi. İlköğretim Online, 11(4), 869-881.
  • Aşkan, T., ve Usta, E. (2022). Pandemi sürecinde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin uzaktan eğitimin işleyişi ile ilgili görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 15-28.
  • Aykaç, N. ve Çelebi Uzgur, B. (2016). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 13(34).
  • Bates, A., W. (2015). Teaching in a digital age. Open Educational Resources Collection. 6. University of Missouri, St. Louis. https://irl.umsl.edu/oer/6.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin Covid-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7(1), 74-109.
  • Chou, C. M., Hsiao, C. H., Shen, H. C. and Chen, S. G. (2010). Analysis of factors in technological and vocational school teachers’ perceived organizational innovative climate and continuous use of e-teaching: Using computer self-efficacy as an intervening variable. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9(4), 35-48.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Çivril, H. ve Aruğaslan, E. (2022). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-düzenleme becerilerinin incelenmesi: ISUBÜ Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 8(2), 55-73, doi: https://doi.org/10.51948/auad.1076895.
  • Dickens BL, Koo JR, Lim JT, et al. (2020) Modelling Lockdown and Exit Strate-gies for Covid-19 in Singapore. Lancet Reg Health-West.
  • Dirisağlık, F. ve Kabakçı, I. (2009). “Bilgisayar formatör öğretmenlerinin bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımına ilişkin görüşleri: Eskişehir ili örneği”. Anadolu Üniversitesi Uluslararası Eğitim Teknolojisi Konferansı Kitabı , 360-365.
  • Doğan, S. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve bilişim teknolojisi formatör öğretmenlerinin mevcut BTÖ uygulamasına ilişkin görüşleri Karabük ili örneği. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dursun, F., ve Saracaloğlu, A. S. (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Kendi Yeterlikleri Ve Uygulamadaki Sorunlar Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(2), 40-58.
  • Ganji, M., F., Malvajerd, A. J., Moradi, A., Amanollahi, A., Ansari-Moghaddam, A. and Ghafouri, H. B. (2024). Teachers and managers experiences of virtual learning during the Covid-19 pandemic: A qualitative study, Heliyon, 10(2), doi: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e24118.
  • Guri-Rosenblit, S. (2005). ‘Distance education’and ‘e-learning’: Not the same thing. Higher education, 49(4), 467-493.
  • Gültepe, Ş., ve Eşgi, N. (2019). Okul yöneticilerinin bilişim teknolojileri öğretmenlerine yönelik metaforik algıları. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(Özel Sayı), 273-287. doi: https://dx.doi.org/10.30855/gjes.2019.os.01.015. Kargin, T. (2007). The process for educational assessment and individualized education programme. Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education, 8(1), 1-13.
  • Lerra, D., M. (2014). The dynamics and challenges of distance education at private higher institutions in south ethiopia. Asian Journal of Humanity, Art and Literature, 1(3).
  • Li, L., Zhang, R. and Piper, A. M. (2023), Predictors of student engagement and perceived learning in emergency online education amidst Covid-19: A community of inquiry perspective, Computers in Human Behavior Reports, 12 (2023), 100326, doi: https://doi.org/10.1016/j.chbr.2023.100326.
  • Luu, K. and Freeman, J. G. (2011). An analysis of the relationship between information and communication technology (ICT) and scientific literacy in Canada and Australia. Computers and Education, 56, 1072-1082, doi: https://doi.org/10.1016/j. compedu.2010.11.008.
  • Marmarosh, C. L., Forsyth, D. R., Strauss, B., and Burlingame, G. M. (2020). The psychology of the Covid-19 pandemic: A group-level perspective. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 24(3), 122-138. Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2003). “FATİH Projesi web sayfası”. Erişim: 20.03.2023, Retrieved from http://fatihprojesi.meb.gov.tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2017). “Bilişim teknolojileri rehberliği görevi”. Erişim: 27 Nisan 2023, Retrieved from https://tekirdag.meb.gov.tr/www/fatih-projesi-bilisim-teknolojileri-rehberligi-gorevi/icerik/952.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020a). Bakan Selçuk, Koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. Erişim: 20.03.2023. Retrieved from https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alanindaalinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020b). Uzaktan eğitim 31 Mayıs’a kadar devam edecek. Retrieved from https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-31-mayisa-kadar-devam-edecek/haber/20803/tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2021a). EBA Destek Noktası. 01.05.2021. Retrieved from https://ders.eba.gov.tr/yardim-sss/assets/pages/student/BanaEnYakinDestekNoktasi/BanaEnYakinDestekNoktasi.html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2021b). Yöneticiler için “EBA Destek Noktası” ile ilgili usul ve esaslar. Erişim:24.03.2023. Retrieved from https://bitlis.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_09/21105027_Eba_Destek_NoktasY_ile_Ylgili_Usul_ve_Esaslar.pdf.
  • Moore, M. G. and Kearsley, G. (2005). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Muilenburg, L. Y. and Berge, Z. L. (2005). Student barriers to online learning: A factor analytic study. Distance education, 26(1), 29-48.
  • Okay, A. (2007). Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir: B.A.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Özel, A. (2010). Coğrafya derslerinde hangi bilgi ve iletişim teknolojileri nasıl kullanılmalı? R. Özey ve A. Demirci (Yay. Haz.), Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar (ss. 233-256) içinde. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Özkul, A. E., and Aydın, C. H. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmenin temelleri ve araştırmaları. Çağıltay, K.&Götaş Y.(Eds.), Öğretim teknolojilerinin temelleri teoriler, araştırmalar ve eğilimler (2. Baskı, s. 633-654). Pegem Akademi.
  • Sanchez, J., Salinas, A. and Haris, J. (2011). Education with ICT in South Korea and Chile. International Journal of Educational Development, 31, 126-148, doi: https://doi.org/10.1016 /j.ijedudev.2010.03.003.
  • Simonson, M., Schlosser, C. and Orellana, A. (2011). Distance education research: A review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23(2-3), 124.
  • Taş, S. (2017). Sınıf Yönetimi Boyutlarına Göre Bilgisayar Laboratuvarlarında Karşılaşılan Sınıf Yönetimi Sorunları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(28), 69-91.
  • Tekin, O. (2023). Examination of teacher experiences regarding to the emergency remote teaching process during the Covid-19 pandemic: A phenomenological study. Hacettepe University Journal of Education, 38(2), 213-230, doi: 10.16986/HUJE.2023.485.
  • Toruş, K. (2010). Bilişim teknoloji formatör öğretmenlerinin bilişim teknoloji karşılaştıkları sorunları yönetebilme becerisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), (2020). How to keep Engaged Remotely with Your Students in the Context of the Covid-19 Crisis: Tips for Teachers.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ., (2021). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, 6. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Whalen, J. (2020). Should teachers be trained in emergency remote teaching? Lessons learned from the Covid-19 pandemic. Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), 189-199.
  • Yavuz, Y., ve Çetin, E. (2022). Öğretmen ve okul yöneticilerinin gözünden Covid-19: Kriz yönetimi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 354-377.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. (1984). Case study research: design and methods. (3. Basım). California: Sage Publications.

Reflections from EBA Support Points in Emergency Distance Education

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 1969 - 1995, 28.08.2024
https://doi.org/10.51460/baebd.1425079

Öz

The purpose of this research is to identify the problems experienced by teachers working at EBA Support Points, which were established to ensure the participation of students who could not participate in the distance education process due to the lack of technology infrastructure during the Covid-19 emergency distance education period, and to offer solution suggestions in order to make the emergency distance education processes more effective. For this purpose, the study was carried out in accordance with the case study method in a holistic single case design. The sample in the study consists of 15 teachers working at 15 different EBA Support Points. A semi-structured interview form was used during the data collection phase. The data collected from the recorded interviews were analyzed using the content analysis method. As a result of the research, the problems encountered by teachers working at EBA Support Points in the working environment during the emergency distance education period and the solution suggestions for the problems were collected under the headings of students, teachers and school administrators. When the themes were examined, it was determined that the problems experienced with teachers were about technical support requests, the problems experienced with students were about non-compliance with pandemic rules, and the problems experienced with school administrators were long working hours, inappropriate course schedules and deficiencies in planning. Various suggestions are also given in the study to solve the problems experienced at EBA Support Points.

Etik Beyan

The authors declare that there is no conflict of interest with any institution or person within the scope of the study.

Kaynakça

  • Allen, I. E. and Seaman, J. (2017). Digital learning compass: distance education enrollment report: 2017. Babson Survey Research Group. https://onlinelearningsurvey.com/reports/digtiallearningcompassenrollment2017.pdf.
  • Altun, T. (2012). Bilişim teknolojileri formatör öğretmenleri rol algı ölçeğinin (BİTEFÖRAÖ) geliştirilmesi. İlköğretim Online, 11(4), 869-881.
  • Aşkan, T., ve Usta, E. (2022). Pandemi sürecinde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin uzaktan eğitimin işleyişi ile ilgili görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 15-28.
  • Aykaç, N. ve Çelebi Uzgur, B. (2016). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 13(34).
  • Bates, A., W. (2015). Teaching in a digital age. Open Educational Resources Collection. 6. University of Missouri, St. Louis. https://irl.umsl.edu/oer/6.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin Covid-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7(1), 74-109.
  • Chou, C. M., Hsiao, C. H., Shen, H. C. and Chen, S. G. (2010). Analysis of factors in technological and vocational school teachers’ perceived organizational innovative climate and continuous use of e-teaching: Using computer self-efficacy as an intervening variable. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9(4), 35-48.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Çivril, H. ve Aruğaslan, E. (2022). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-düzenleme becerilerinin incelenmesi: ISUBÜ Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 8(2), 55-73, doi: https://doi.org/10.51948/auad.1076895.
  • Dickens BL, Koo JR, Lim JT, et al. (2020) Modelling Lockdown and Exit Strate-gies for Covid-19 in Singapore. Lancet Reg Health-West.
  • Dirisağlık, F. ve Kabakçı, I. (2009). “Bilgisayar formatör öğretmenlerinin bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımına ilişkin görüşleri: Eskişehir ili örneği”. Anadolu Üniversitesi Uluslararası Eğitim Teknolojisi Konferansı Kitabı , 360-365.
  • Doğan, S. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve bilişim teknolojisi formatör öğretmenlerinin mevcut BTÖ uygulamasına ilişkin görüşleri Karabük ili örneği. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dursun, F., ve Saracaloğlu, A. S. (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Kendi Yeterlikleri Ve Uygulamadaki Sorunlar Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(2), 40-58.
  • Ganji, M., F., Malvajerd, A. J., Moradi, A., Amanollahi, A., Ansari-Moghaddam, A. and Ghafouri, H. B. (2024). Teachers and managers experiences of virtual learning during the Covid-19 pandemic: A qualitative study, Heliyon, 10(2), doi: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e24118.
  • Guri-Rosenblit, S. (2005). ‘Distance education’and ‘e-learning’: Not the same thing. Higher education, 49(4), 467-493.
  • Gültepe, Ş., ve Eşgi, N. (2019). Okul yöneticilerinin bilişim teknolojileri öğretmenlerine yönelik metaforik algıları. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(Özel Sayı), 273-287. doi: https://dx.doi.org/10.30855/gjes.2019.os.01.015. Kargin, T. (2007). The process for educational assessment and individualized education programme. Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education, 8(1), 1-13.
  • Lerra, D., M. (2014). The dynamics and challenges of distance education at private higher institutions in south ethiopia. Asian Journal of Humanity, Art and Literature, 1(3).
  • Li, L., Zhang, R. and Piper, A. M. (2023), Predictors of student engagement and perceived learning in emergency online education amidst Covid-19: A community of inquiry perspective, Computers in Human Behavior Reports, 12 (2023), 100326, doi: https://doi.org/10.1016/j.chbr.2023.100326.
  • Luu, K. and Freeman, J. G. (2011). An analysis of the relationship between information and communication technology (ICT) and scientific literacy in Canada and Australia. Computers and Education, 56, 1072-1082, doi: https://doi.org/10.1016/j. compedu.2010.11.008.
  • Marmarosh, C. L., Forsyth, D. R., Strauss, B., and Burlingame, G. M. (2020). The psychology of the Covid-19 pandemic: A group-level perspective. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 24(3), 122-138. Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2003). “FATİH Projesi web sayfası”. Erişim: 20.03.2023, Retrieved from http://fatihprojesi.meb.gov.tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2017). “Bilişim teknolojileri rehberliği görevi”. Erişim: 27 Nisan 2023, Retrieved from https://tekirdag.meb.gov.tr/www/fatih-projesi-bilisim-teknolojileri-rehberligi-gorevi/icerik/952.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020a). Bakan Selçuk, Koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. Erişim: 20.03.2023. Retrieved from https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alanindaalinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020b). Uzaktan eğitim 31 Mayıs’a kadar devam edecek. Retrieved from https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-31-mayisa-kadar-devam-edecek/haber/20803/tr.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2021a). EBA Destek Noktası. 01.05.2021. Retrieved from https://ders.eba.gov.tr/yardim-sss/assets/pages/student/BanaEnYakinDestekNoktasi/BanaEnYakinDestekNoktasi.html.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2021b). Yöneticiler için “EBA Destek Noktası” ile ilgili usul ve esaslar. Erişim:24.03.2023. Retrieved from https://bitlis.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_09/21105027_Eba_Destek_NoktasY_ile_Ylgili_Usul_ve_Esaslar.pdf.
  • Moore, M. G. and Kearsley, G. (2005). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Muilenburg, L. Y. and Berge, Z. L. (2005). Student barriers to online learning: A factor analytic study. Distance education, 26(1), 29-48.
  • Okay, A. (2007). Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir: B.A.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Özel, A. (2010). Coğrafya derslerinde hangi bilgi ve iletişim teknolojileri nasıl kullanılmalı? R. Özey ve A. Demirci (Yay. Haz.), Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar (ss. 233-256) içinde. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Özkul, A. E., and Aydın, C. H. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmenin temelleri ve araştırmaları. Çağıltay, K.&Götaş Y.(Eds.), Öğretim teknolojilerinin temelleri teoriler, araştırmalar ve eğilimler (2. Baskı, s. 633-654). Pegem Akademi.
  • Sanchez, J., Salinas, A. and Haris, J. (2011). Education with ICT in South Korea and Chile. International Journal of Educational Development, 31, 126-148, doi: https://doi.org/10.1016 /j.ijedudev.2010.03.003.
  • Simonson, M., Schlosser, C. and Orellana, A. (2011). Distance education research: A review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23(2-3), 124.
  • Taş, S. (2017). Sınıf Yönetimi Boyutlarına Göre Bilgisayar Laboratuvarlarında Karşılaşılan Sınıf Yönetimi Sorunları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(28), 69-91.
  • Tekin, O. (2023). Examination of teacher experiences regarding to the emergency remote teaching process during the Covid-19 pandemic: A phenomenological study. Hacettepe University Journal of Education, 38(2), 213-230, doi: 10.16986/HUJE.2023.485.
  • Toruş, K. (2010). Bilişim teknoloji formatör öğretmenlerinin bilişim teknoloji karşılaştıkları sorunları yönetebilme becerisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), (2020). How to keep Engaged Remotely with Your Students in the Context of the Covid-19 Crisis: Tips for Teachers.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ., (2021). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, 6. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Whalen, J. (2020). Should teachers be trained in emergency remote teaching? Lessons learned from the Covid-19 pandemic. Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), 189-199.
  • Yavuz, Y., ve Çetin, E. (2022). Öğretmen ve okul yöneticilerinin gözünden Covid-19: Kriz yönetimi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 354-377.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. (1984). Case study research: design and methods. (3. Basım). California: Sage Publications.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Kürşat Erümit 0000-0003-4910-4989

Yücel Tezcan 0000-0002-4441-5967

Erken Görünüm Tarihi 22 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 29 Şubat 2024
Kabul Tarihi 20 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erümit, A. K., & Tezcan, Y. (2024). Reflections from EBA Support Points in Emergency Distance Education. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(2), 1969-1995. https://doi.org/10.51460/baebd.1425079