In order to keep up with the developing age, students should receive education in order to have mathematical modeling knowledge and competence. In this regard, it is very important that the teachers who will train them are equipped in this regard. The aim of this study is to reveal the level of knowledge and competence of secondary school teachers regarding the use of mathematical modeling activities. In the research, a case study was conducted with 4 secondary school mathematics teachers. Teachers' prior knowledge about mathematical modeling was obtained through semi-structured interviews. It has been revealed that teachers do not have full knowledge about mathematical modeling activities and processes and generally interpret them as concretization. In addition, after the preliminary interview with the teachers, a seminar on mathematical modeling was given to the teachers and their mathematical modeling applications in their lessons were observed. According to the results of the research after the trainings and practices, it was determined that the teachers largely did not fully understand the concept of mathematical modeling and did not apply the principles of modeling incompletely. Then, a final interview was held with the teachers and an interview with the students about the implementation. It has been revealed that teachers understand mathematical modeling, but they are not willing to use mathematical modeling applications in their lessons. The reason given was that modeling activities take a lot of time and teachers do not have sufficient equipment in this regard. It was revealed that the students had positive opinions about these activities. When the results are evaluated, it can be said that teachers need in-service training to better understand mathematical modeling, improve their modeling skills and use mathematical modeling activities effectively in their classes. The results of the study may contribute to research aimed at increasing teachers' awareness of mathematical modeling as well as encouraging them to use this method more effectively.
Mathematical Model Mathematical Modeling Secondary School Mathematics Teachers Mathematics Education
Öğrenciler gelişen çağa ayak uydurabilmek için matematiksel modelleme bilgi ve yeterliliğine sahip olabilecek şekilde eğitim almalıdır. Onları yetiştirecek öğretmenlerin bu konuda donanım sahibi olmaları bu bakımdan çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı ortaokulda görev yapan öğretmenlerin matematiksel modelleme etkinliklerinin kullanımı ile ilgili bilgi ve yeterliliklerinin ne durumda olduğunun ortaya koymaktır. Araştırmada dört ortaokul matematik öğretmeniyle bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin matematiksel modellemeyle ilgili ön bilgileri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilmiştir. Öğretmenlerin matematiksel modelleme etkinlikleri ve süreci ile ilgili tam olarak bilgi sahibi olmadıkları genel olarak somutlaştırma şeklinde yorumladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenlerle yürütülen ön görüşmeden sonra öğretmenlere matematiksel modellemeyle ilgili seminer verilip öğretmenlerin derslerinde matematiksel modelleme uygulamaları gözlemlenmiştir. Eğitimlerin ve uygulamaların ardından araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin büyük oranda matematiksel modelleme kavramını tam olarak anlamadıkları ve model oluşturma prensiplerini eksik uyguladıkları belirlenmiştir. Daha sonra öğretmenlerle son görüşme ve öğrencilerle uygulamaya dair görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerin matematiksel modellemeyi kavradıkları ancak derslerinde matematiksel modelleme uygulamalarını kullanma açısından istekli olmadıkları sonuçları ortaya çıkmıştır. Gerekçe olarak modelleme etkinliklerinin çok zaman alması ve öğretmenlerin bu konuda yeterli donanıma sahip olmamaları gösterilmiştir. Öğrencilerinse bu etkinliklerle ilgili olumlu görüşe sahip oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrenciler matematiksel modelleme etkinliklerini düşünmeyi geliştirici, eğlenceli ve gerekli gördüklerini ifade etmişlerdir. Sonuçlar değerlendirildiğinde, öğretmenlerin matematiksel modellemeyi daha iyi anlamaları, model oluşturma becerilerini geliştirmeleri ve matematiksel modelleme etkinliklerini etkili bir şekilde sınıflarında kullanabilmeleri için hizmet içi eğitime ihtiyaçları olduğu söylenebilir. Çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıklarını arttırmanın yanı sıra bu yöntemi daha etkili bir şekilde kullanmalarını teşvik etmeyi amaçlayan araştırmalara katkı sağlayabilir.
Matematiksel Model Matematiksel Modelleme Ortaokul Matematik Öğretmenleri Matematik Eğitimi
Bu makale Hatice ORAL'ın Ali ÖZKAYA danışmanlığında yürüttüğü tezden üretilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |