Bu sistematik derleme Türkiye'de "program okuryazarlığı" kavramını anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve veriler PRISMA kriterleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular teorik çerçeve ışığında tartışılmıştır. Çalışma, program okuryazarlığının öncelikle öğretmenlerin uygulayıcı olarak rolünü vurguladığını ileri sürmektedir. Sonuçlar, geniş bir bağlamda program okuryazarlığının mesleki bir beceri ve/veya yeterlilik olarak tanımlandığını göstermektedir. Araştırmacılar eğitim programının dört temel öğesini (hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme) ele almış olsalar da, esas olarak eğitim programının anlaşılması ve uygulanmasına odaklanmışlardır. Sonuç olarak, incelenen çalışmalar, öğretmenlerin programı anlama, kavrama, değerlendirme, uyarlama ve sonuçta uygulamadaki rolünün önemine dair bir çerçeve sunmaktadır. Ayrıca sonuçlar, araştırmacıların program okuryazarlığı düzeylerini ölçmek için nicel tasarımları tercih ettiğini göstermektedir. Gelecekte yapılacak araştırmalar, nispeten yeni bir kavram olan program okuryazarlığının farklı metodolojik tasarımlarla derinlemesine incelenmesi, kavramın tanımlanmasına, ölçülmesine ve tartışılmasına yardımcı olacaktır.
Curriculum Curriculum literacy Instructional literacy Systematic review.
-
Bu sistematik derleme Türkiye'de "program okuryazarlığı" kavramını anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve veriler PRISMA kriterleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular teorik çerçeve ışığında tartışılmıştır. Çalışma, program okuryazarlığının öncelikle öğretmenlerin uygulayıcı olarak rolünü vurguladığını ileri sürmektedir. Sonuçlar, geniş bir bağlamda program okuryazarlığının mesleki bir beceri ve/veya yeterlilik olarak tanımlandığını göstermektedir. Araştırmacılar eğitim programının dört temel öğesini (hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme) ele almış olsalar da, esas olarak eğitim programının anlaşılması ve uygulanmasına odaklanmışlardır. Sonuç olarak, incelenen çalışmalar, öğretmenlerin programı anlama, kavrama, değerlendirme, uyarlama ve sonuçta uygulamadaki rolünün önemine dair bir çerçeve sunmaktadır. Ayrıca sonuçlar, araştırmacıların program okuryazarlığı düzeylerini ölçmek için nicel tasarımları tercih ettiğini göstermektedir. Gelecekte yapılacak araştırmalar, nispeten yeni bir kavram olan program okuryazarlığının farklı metodolojik tasarımlarla derinlemesine incelenmesi, kavramın tanımlanmasına, ölçülmesine ve tartışılmasına yardımcı olacaktır.
Eğitim programı Program okuryazarlığı Öğretim programı okuryazarlığı
Araştırma sistematik derleme çalışması olduğu için etik kurul onayına ihtiyaç duyulmamaktadır. Derlemede kullanılan tüm çalışmalar veri tabanlarında erişime açık tam metinlerdir.
-
-
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |