Cilt: 15 Sayı: 3, 28.12.2024

Yıl: 2024

Makaleler

Araştırma Makalesi

26. Classroom Teachers' Views on the Use of Drama
Abdulkadir Sağlam
Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir SAĞLAM HAKKARI UNIVERSITY, HAKKARI FACULTY OF EDUCATION
Temel Eğitim, Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Özel Yetenekli Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Abdullah Nejat TÖNGÜR MALTEPE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Alan Eğitimleri (Diğer), Karşılaştırmalı ve Ulusötesi Edebiyat, Sömürge Dönemi Sonrası Edebiyatı, Göçmen Kültürü Çalışmaları, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Postkolonyal Çalışmalar
Default avatar
Prof. Dr. Ahmet Serkan ECE ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ, MÜZİK BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ FAKÜLTESİ
Müzik Eğitimi, Orkestra Şefliği, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Arcan Aydemir
Doç. Dr. Arcan AYDEMİR ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Arife ERSOY ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Aslı Avcı Akçalı
Prof. Dr. Aslı AVCI AKÇALI Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
Tarih Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Eğitimde Program Geliştirme, Kapsayıcı Eğitim, Eğitim, Çok Kültürlü Eğitim, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri
Default avatar
Doç. Dr. Asude ÖZDEMİR İstanbul Medipol Üniversitesi
Aile Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Aysen Karamete
Doç. Dr. Aysen KARAMETE Balıkesir Üniversitesi
Öğretim Tasarımı, Matematik Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Ayşe Derya IŞIK BARTIN ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Ayşegül OGUZ NAMDAR RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
Temel Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi, Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Ayşegül ATAMAN Lefke Avrupa Üniversitesi
Eğitim
Default avatar
Dr. Öğretim Görevlisi Ayşen ACUN KÖKSALANLAR Bursa Uludağ Üniversitesi İznik MYO
Turist Rehberliği, Turizm
Default avatar
Prof. Dr. Ayşenur BÜYÜKGÖZE KAVAS ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Kariyer Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Bariş Çavuş
Dr. Öğretim Görevlisi Bariş ÇAVUŞ AYDIN ADNAN MENDERES UNIVERSITY

Dr. Barış Çavuş, yaklaşık 20 senedir akademik hayatını sürdürmekte olup lisans ve önlisans düzeyinde çeşitli seviyelerde İngilizce dersleri vermektedir. Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlayan Dr. Çavuş, 20 yılı aşkın süredir akademik çeviri ile ilgilenmektedir ve çok iyi derecede İngilizce ve orta derecede Almanca bilmekle birlikte uluslararası düzeyde çeviriler ve tercümeler yapmaktadır. Akademik ilgi alanları arasında ulusal ve uluslararası projeler, eğitim yönetimi ve politikası, eğitim planlaması, eğitim denetimi, yabancı dil eğitimi vb. konular yer almakta ve ilgili alanlarda kitap bölümleri, akademik makaleleri ve ulusal/uluslararası kongre/konferanslarda yayımlanmış bildirileri bulunmaktadır. Bununla birlikte, Türkiye Bilardo Federasyonu’nda lisanslı bir üç bant bilardo oyuncusu olan Dr. Çavuş, evli ve bir kız çocuğu babasıdır. 

Eğitim Planlaması, Eğitim, Eğitim Yönetimi, Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Politikası
Barış Çukurbaşı
Doç. Dr. Barış ÇUKURBAŞI Manisa Celal Bayar Üniversitesi Manisa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojisi Bölümü Web
Hakemlik davetlerini bariscukurbasi@gmail.com adresine gönderiniz.
Veri Yapıları ve Algoritmalar, Öğrenme Analitiği, Etkileşimli Anlatım, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Bilgisayar Destekli Tasarım, Hayat Boyu Öğrenme, Dijitalleşme, Öğretim Teknolojileri, Bilgisayar Grafikleri, Öğretim Tasarımı, Bilgisayar Sistemlerinin Adalet, Hesap Verebilirlik, Şeffaflık, Güven ve Etiği, Ciddi Oyunlar ve Simülasyonlar, Video İşleme, Artırılmış Gerçeklik, Metaevren, Sanal ve Karma Gerçeklik
Barış Kardeş
Doç. Dr. Barış KARDEŞ BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ, NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Güzel Sanatlar Eğitimi
Basak Gorgoretti
Doç. Dr. Basak GORGORETTİ DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı: Başak Gorgoretti
2. Doğum Tarihi: 04 Kasım 1976
3. Ünvanı: Doçent Doktor
4. Öğrenim Durumu

Derece Alan Üniversite Yıl
Lisans Müzik Öğretmenliği Gazi Üniversitesi 1999
Yüksek Lisans Müzik Eğitimi Gazi Üniversitesi 2002
Doktora Müzik Eğitimi Gazi Üniversitesi 2007
5. Akademik Ünvanlar
• Öğretim Görevlisi Doktor: Eylül 2008-2014
• Yardımcı Doçent Doktor : Nisan 2014-Ağustos 2020
• Doçent Doktor: Ağustos 2020 devam ediyor
6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
Soykunt, N. (2015). 8. Sınıf Müzik Dersi Kapsamında Uygulanan Psiko-Motor Beceri Geliştirici Etkinlikler ile İlgili Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazi Mağusa.

7. Yayınlar
7.1 Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
• Gorgoretti̇, B . (2020). Milli Kimliğin Biçimlenmesinde Müzik Eğitiminin Rolü . Anadolu University Journal of Education Faculty , 4 (2) , 143-162 . DOI: 10.34056/aujef.621120.
• Gorgoretti, B. (2019) The use of technology in music education in North Cyprus according to student music teachers. South African Journal of Education, Volume, 39,(1).
• Müezzinoğlu, A., Gorgoretti, B. (2019). The New Music Curriculum with a New Music Education Concept. Fine Arts, Volume 14 (3).
• Soykunt, N. & Gorgoretti, B. (2019) Views of Music Teachers on Psycho-motor Activities. Tarih, Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi. 6, (8).

• Gorgoretti, Başak. (2013) The Technical Analyse of Violoncello Etudes. Eurasian Journal of Educational Research, Issue, 53/A,257-274

• Berki, T., Güler, B. & Tunca, O. (2008). An "Etude Analysis Model" Related To Cello Education. Turkish Journal of Music Education, Electronic Article-1 (2)
7.2 Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
7.3 Uluslararası/ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
• Müezzinoğlu, A., Gorgoretti, B. (2019). Besteci Kamran Aziz’in Eserleri Üzerine İnceleme. ISME Legacy Conference Bildiriler Kitabı. 4-7 Eylül 2019. İstanbul, Türkiye.
• Gorgoretti, B., Alpagut, U. (2017). Türk Müzik Kültürünü Günümüz Öğretim Yaklaşımlarıyla Aktarma. Proocedings of the 1st Musical Traditions in Globalizing World International Scientific and Practical Conference Proceedings Book. Bakü, Azerbaycan.
• Gorgoretti, B. (2016). Prospective Music Teachers' Perceptions on Musical Creativity. Proceedings of the 24th EAS Conference Vilnius, Lithuania.
• Gorgoretti, B., Pilli, O. (2012). Pre-Service Teachers Views on the Effectiveness of Teaching Practice Course. Cyprus International Conference on Educational Research, Middle East University, North Cyprus.
• Gorgoretti, B., Akın, Ö. (2010). Müzik Öğretmenlerinin Orff ve Kodaly Yaklaşımlarını Kullanma Durumları (Denizli ve KKTC Örneği). 9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
• Güler, B., Nalbantoğlu, E. (2009). K.K.T.C. ve T.C. Müzik Eğitimi Sorunlarına Karşılaştırmalı Bir Bakış, 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Samsun.
• Güler, B., Pilli, O. (2009). Eğitim Fakültelerinde Bit Kullanımı: KKTC Örneği. 9th International Educational Technology Conference, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
• Berki, T., Çilden, Ş., & Güler, B. (2006) Ülkemiz Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Kullanılan Viyolonsel Etüdleri Üzerine Bir İnceleme. 7. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
7.4 Özetler
• Güler, B., Pilli, O. (2009). Student-Teachers’ Attitudes and Beliefs About Using Technology In Teaching. I. Uluslararası Yaşayan Kuramcılar Konferansı: Howard Gardner, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
• Gorgoretti, B.(2011). İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı Müziksel Yaratıcılık Alanı Boyutlarının Analizi. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
7.5 Diğer Yayınlar
• Gorgoretti, Başak. “Notalar Rüyama Girdi” (2021) basım aşamasında Eğitenkitap Yayınevi
• Müzik 1 Ders kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 1 Öğretmen El Kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 2 Ders kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 2 Öğretmen El Kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Temel Eğitim Programı Müzik Dersi Öğretim Programı 1.-8. Sınıflar (2017). KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 3 Ders kitabı (2018) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 3 Öğretmen El Kitabı (2018) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 4 Ders kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 4 Öğretmen El Kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 5 Ders kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 5 Öğretmen El Kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 6 Ders kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 6 Öğretmen El Kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 7 Ders kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 7 Öğretmen El Kitabı (2017) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 8 Ders kitabı (2018) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı
• Müzik 8 Öğretmen El Kitabı (2018) KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı


8. Projeler
KKTC Milli eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Program Geliştirme Projesi

9. A) İdari Görevler
• Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölüm Başkanlığı (Şubat 2012-Haziran 2015)
B) Komisyon Görevleri
C) Kurul Üyelikleri
• Fakülte Kurulu Üyesi (2012-2015)
• Bölüm Kurulu Üyesi (Eylül 2008-devam ediyor)
D) Üniversite içi diğer faaliyetler
• Fakülte Tanıtım Temsilcisi (2011-2012)
E) Üniversite dışına yapılan faaliyetler
• SOS kreşi müzik eğitimi danışmanlığı (2016)
• KKTC Milli Eğitim Bakanlığı Kamu Hizmet Komisyonu Öğretmen Sınavı müzik sorularının hazırlanması (2013)

10. Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler
• European Association for Music in Schools (2015-2016)
• International Society for Music Education (2017 devam ediyor)

Eğitim, Müzik Eğitimi
Bayram Bozkurt
Doç. Dr. Bayram BOZKURT GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, NİZİP EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Yönetimi, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer)
Default avatar
Doç. Dr. Başak COŞKUN Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Eğitim Yönetimi
Default avatar
Dr. Öğretim Görevlisi Celal ŞAHİN Harran Üniversitesi Devlet Konservatuarı
Müzik Performansı, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Güzel Sanatlar Eğitimi, Müzik Eğitimi, Sanat Eğitimi (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Celal Teyyar UGURLU MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Default avatar
Doç. Cengiz TAŞKIRAN MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Ceren Utkugün
Doç. Dr. Ceren UTKUGÜN Afyon Kocatepe Üniversitesi
Coğrafya Eğitimi, Tarih Eğitimi, Değerler Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Ceren BAŞTEMUR KAYA NEVSEHIR HACI BEKTAS VELI UNIVERSITY
Sanal Gerçeklik, Yapay Zeka
Ceyhun Ozan
Prof. Dr. Ceyhun OZAN ATATURK UNIVERSITY, KAZIM KARABEKİR FACULTY OF EDUCATION, DEPARTMENT OF EDUCATIONAL SCIENCES, DEPARTMENT OF EDUCATION CURRICULUM AND INSTRUCTION
Eğitim Programları ve Öğretim
Default avatar
Doç. Dr. Deniz TUNÇER İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Müzik Teorileri, Müzik, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Deniz EKİNCİ VURAL DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitim
Didem Çetin
Doç. Dr. Didem ÇETİN MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Fonetik ve Konuşma Bilimi
Default avatar
Dilek Yelda KAĞNICI EGE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Donald Staub
Dr. Öğr. Üyesi Donald STAUB Izmir University of Economics

Asst. Prof. Dr. Donald Staub
Director, School of Foreign Languages
Izmir University of Economics

Donald Staub is the Director of the School of Foreign Languages at Izmir University of Economics (since 2018). He is deeply involved in language program quality assurance and accreditation, serving as an inspector for CEA (US), DEDAK (Türkiye), and Eaquals (Europe). Donald is also immersed in the field of micro-credentials and digital badges – especially concerning employability and student retention – having spent the last 15 years researching and applying micro-credentials in higher education, as well as fostering a sustainable eco-system for this undeniable future of education. Dr. Staub is also the Director of the Office of Micro-Credentials at Izmir University of Economics.

Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Eğitimde Liderlik, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer), Hayat Boyu Öğrenme, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma
Default avatar
Doç. Dr. Dönay Nisa KARA KONYA GIDA VE TARIM ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Yazılımı, Alan Eğitimleri (Diğer)
Ebru Korkmaz
Doç. Dr. Ebru KORKMAZ FIRAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Matematik Eğitimi
Ekin Su Kuzu
Doç. Dr. Ekin Su KUZU GİRESUN ÜNİVERSİTESİ, GÖRELE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Göstergebilim, Video Tasarımı, Güzel Sanatlar Eğitimi
Elif Ulu
Doç. Elif ULU Ege Universitesi

1981 yılında Bursa’da doğdu. Ortaokul ve liseyi Karşıyaka Anadolu Lisesinde tamamladı. 2004 senesinde Ege Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans programından birincilikle mezun oldu. 2004 yılında Ege Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2007 yılında yüksek lisans ve 2011 yılında doktora öğretimini aynı bölümde tamamladı. 2014 senesinde Ege Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda doktor öğretim üyesi olarak atandı. 2022 yılında Doçent ünvanını aldı. Halen aynı bölümde görev yapmaktadır. Ayrıca Ege Üniversitesi Özel Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi müdür yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Uluslararası ve ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makaleleri, ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan çok sayıda bildirisi bulunmaktadır. Çalışma konuları kariyer psikolojik danışmanlığı, çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığıdır. Kendisi EMDR terapisti, aile danışmanı ve bilişsel davranışçı psikoterapisttir.

Eğitim, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Örgütsel Davranış, İnsan Kaynakları Yönetimi, Organizasyon ve Yönetim Teorisi, Strateji, Örgüt Kültürü
Emrah Boylu
Doç. Dr. Emrah BOYLU BARTIN ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Öğretim Tasarımı, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Öğretim Teknolojileri
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Öğretim Teknolojileri
Default avatar
Prof. Dr. Erkan DİNÇ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Eğitim, Tarih Eğitimi
Default avatar
Doç. Erol ESEN MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Psikolojik Danışmanlığı, Çocuk ve Ergen Gelişimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer), Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji, Eğitim
Default avatar
Doç. Dr. Esma GENÇ MARMARA UNIVERSITY, ATATURK FACULTY OF EDUCATION, DEPARTMENT OF EDUCATIONAL SCIENCES
Öğrenme Kuramları, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Öğretim Tasarımı
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi DOĞAN VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri
Ezgi Ertek- Babaç
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi ERTEK- BABAÇ Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Müzik Performansı, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Fatih BAŞBUĞ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar, Resim
Öğretmen ve Öğrenci Refahı, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Fatma Selda ÖZ SOYSAL Dokuz Eylül üniversitesi Web
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Eğitim, Temel Eğitim
Ferhat Çiftçi
Dr. Öğr. Üyesi Ferhat ÇİFTÇİ MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
Kürt Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Çocuk Edebiyatı
Default avatar
Doç. Dr. Filiz KARADAĞ ÜÇDAL DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Özel Yetenekli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi
Funda Eryılmaz Ballı
Dr. Öğr. Üyesi Funda ERYILMAZ BALLI SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Eğitim Yönetimi
Furkan Atmaca
Dr. Öğr. Üyesi Furkan ATMACA MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Eğitim, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Özel Yetenekli Eğitimi
http://aves.erciyes.edu.tr/galiponer/
Okul Dışı Öğrenme, Kapsayıcı Eğitim, Müze Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi
Default avatar
Öğretim Görevlisi Gizem BOLCAL ER İzmir Katip Çelebi Üniversitesi
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Eğitimde Program Değerlendirme
Default avatar
Prof. Dr. Gökçe KILIÇOĞLU GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Gökçe Becit
Dr. Öğr. Üyesi Gökçe BECİT NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Eğitim
Güler Çavuşoğlu
Dr. Öğr. Üyesi Güler ÇAVUŞOĞLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Bölümü
STEM Eğitimi, Okul Dışı Öğrenme, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer), Matematik Eğitimi, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim
Gülçin Güven
Doç. Dr. Gülçin GÜVEN MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitim
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Gürcan KAYA Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Matematik Eğitimi, Eğitim
Hakan İslamoğlu
Dr. Öğr. Üyesi Hakan İSLAMOĞLU RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ Web
Eğitim
Default avatar
Doç. Dr. Haktan DEMİRCİOĞLU Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Web
Aile Danışmanlığı, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim
Hamdi Korkman
Doç. Dr. Hamdi KORKMAN Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer), Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Hamit YOKUŞ MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Müzik Eğitimi
Harun Şahin
Prof. Dr. Harun ŞAHİN Akdeniz Üniversitesi
Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretim Teknolojileri, Eğitim, Cinsiyet, Cinsellik ve Eğitim, Eğitim Felsefesi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Ferşat TAŞLIBEYAZ HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ, HAKKARİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi
Hüseyin Yolcu
Prof. Dr. Hüseyin YOLCU Kastamonu Üniversitesi
Eğitim Politikası, Eğitim Yönetimi
Default avatar
Doç. Dr. Hüsnüye DURMAZ TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Fen Bilgisi Eğitimi, Kimya Eğitimi, STEM Eğitimi
Eğitim
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Kamil AKBAYIR YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Matematik Eğitimi
Diferansiyel ve İntegral Denklemlerin Sayısal Çözümü, Kısmi Diferansiyel Denklemler, Adi Diferansiyel Denklemler, Fark Denklemleri ve Dinamik Sistemler, Sonlu Elemanlar Analizi, Sayısal Analiz, Matematik Eğitimi
Default avatar
Doç. Kerem ÇOLAK TRABZON ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Kıvanç Bozkuş
Doç. Dr. Kıvanç BOZKUŞ ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ Web

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programından 2007 yılında mezun olduktan sonra aynı yıl Milli Eğitim Bakanlığına öğretmen olarak atandı. Bakanlığın sağladığı bursla 2011 yılında eğitim yönetimi alanında yüksek lisansını yurtdışında The PennState Üniversitesinde tamamladı. Bu tarihten sonra meslek yaşamına Artvin Çoruh Üniversitesi’nde devam etti. Anadolu Üniversitesi’nden 2018 yılında Eğitim Yönetimi doktorası, Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı’ndan 2022 yılında doçent unvanı aldı. Eğitim yönetimi alanında birçok makale ve bildiriye sahiptir.

Eğitim, Eğitimde Liderlik, Veri Analizi, Eğitim Yönetimi
Akdeniz Üniversitesi, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı.
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Eğitim Yönetimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin BAKAY IZMIR KATIP CELEBI UNIVERSITY
Yükseköğretimde Uluslararasılaşma, Eğitim
Mehmet Nuri Kardaş
Prof. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim
Default avatar
Doç. Dr. Melis Seray ÖZDEN YILDIRIM İstanbul Kültür Üniversitesi
Aile Psikolojisi, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer), Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Miray Özözen Danacı
Doç. Dr. Miray ÖZÖZEN DANACI İzmir Demokrasi Üniversitesi
Okul Öncesi Eğitim, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Eğitim Yönetimi, Eğitim
Mukaddes Örs
Doç. Dr. Mukaddes ÖRS AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Yetişkin Eğitimi, Sağlık Yönetimi, Hayat Boyu Öğrenme
Murat Baş
Dr. Öğr. Üyesi Murat BAŞ KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ Web

Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), 2015, 2021
Yüksek Lisans, İngiltere, The University Of Warwick, , 2011, 2013
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2005, 2009
Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü, 2020- Devam Ediyor
Lisans, Türkiye, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 2003-2005

Sınıf Eğitimi, Matematik Eğitimi
Murat Gök
Doç. Dr. Murat GÖK Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimii Anabilim Dalı Web
Müzik Eğitimi, Müzik Teorileri, Güzel Sanatlar Eğitimi
Çocuk Gelişimi Eğitimi, Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim
Default avatar
Mustafa DERMAN Atatürk Üniversitesi
Biyoloji Eğitimi
Eğitim, Sanat Eleştirmenliği, Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat ve Edebiyat
Nergis Ramo Akgün
Dr. Öğr. Üyesi Nergis RAMO AKGÜN ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Çoklu Engelli Eğitimi, Görme Engelli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi, Konuşma Engelli Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Nesime Kübra TERZİOĞLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Nihan ŞAHİNKAYA İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Eğitim, Temel Eğitim, Matematik Eğitimi
Default avatar
Doç. Nilgün ÖZTÜRK İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Nisa Başara Baydilek
Dr. Öğr. Üyesi Nisa BAŞARA BAYDİLEK AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı 

Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Okul Öncesi Eğitim
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Nurcan TEKİN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi
Nurullah Aykaç
Dr. Öğr. Üyesi Nurullah AYKAÇ DİCLE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

İngilizce

Türkçe Eğitimi
Okan Sarıgöz
Doç. Dr. Okan SARIGÖZ HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ Web
Eğitim Programları ve Öğretim, Hayat Boyu Öğrenme, Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler
Default avatar
Doç. Dr. Oktay YAĞIZ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR.
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce
Sosyal Politika (Diğer), Çalışma Ekonomisi ve İktisadi Demografi, Çevre Sosyolojisi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Sosyolojide Niteliksel Yöntemler, Sosyal Adalet, İklim Değişikliği-Etkiler ve Adaptasyon
Default avatar
Yrd. Doç. Dr. Omaç RUŞTİOĞLU ULUSLARARASI KIBRIS ÜNİVERSİTESİ
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer), Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Orkide BAKALIM İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Osman Söner
Dr. Öğr. Üyesi Osman SÖNER ISTANBUL SABAHATTIN ZAIM UNIVERSITY

Dr. Osman SÖNER, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında hem akademik hem de uygulamalı çalışmalarıyla öne çıkan bir araştırmacıdır. Lisans eğitimini İnönü Üniversitesi’nde, yüksek lisansını Ufuk Üniversitesi’nde, doktora derecesini ise Bursa Uludağ Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Akademik kariyerine İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nde Dr. Öğr. Üyesi olarak devam eden Söner, daha önce Arnavutköy Bilim ve Sanat Merkezi’nin kurucu müdürlüğünü yürütmüş ve farklı kamu kurumlarında psikolojik danışman olarak görev almıştır. Yüksek lisans tezinde ergenlerde sosyal medya beğenilmeme korkusuna yönelik özgün bir ölçek geliştirmiş ve doktora tez çalışmasında lise öğrencilerinin üniversiteye kariyer geçişlerine ilişkin gömülü teori temelli nitel bir araştırma gerçekleştirmiştir. Uluslararası ve SSCI indeksli dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi bulunan Dr. Osman Söner, aynı zamanda proje yürütücüsü olarak İstanbul Kalkınma Ajansı, TÜBİTAK ve Avrupa Birliği gibi fonlardan destekli projelere liderlik etmiştir. Bilimsel üretkenliğinin yanı sıra, rehberlik hizmetlerinde yapay zekâ entegrasyonu, özel yetenekli bireylerin kariyer gelişimi, dijital çağda gençlerin iyi oluşu gibi yenilikçi temalara odaklanarak hem teorik bilgiye hem de saha uygulamalarına katkı sunmuştur. Ulusal kongrelerde düzenleme kurulu başkanlığı görevleri üstlenen ve çeşitli mesleki derneklere üye olan Dr. Osman SÖNER, halihazırda İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Başkanlığı görevini yürütmektedir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitim Psikolojisi, Yetişkin Eğitimi, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Madde Bağımlılığı Danışmanlığı, Kariyer Danışmanlığı, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Pinar Çelik Demiray
Dr. Öğr. Üyesi Pinar ÇELİK DEMİRAY BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Müzik, Müzik (Diğer), Müzik Eğitimi
Türkçe Eğitimi
Ramazan Yurtseven
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan YURTSEVEN AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim
Temel Eğitim (Diğer), Matematik Eğitimi, Sınıf Eğitimi
Default avatar
Doç. Seda SAKARYA KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Çocuk Gelişimi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Selami AYDIN İstanbul Medeniyet University Web
Selami Aydın, a professor in the Department of English Language Teaching at Istanbul Medeniyet University, focuses on the psychological and technological dimensions of language education. His research examines affect, emotion, and technology in developing basic language skills. He teaches ELT courses in undergraduate and graduate programs, focusing on technology, psychology, research skills, and statistics.
Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Eğitim
Selma Taşkesen
Doç. Dr. Selma TAŞKESEN Erzincan Üniversitesi
Güzel Sanatlar Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Selman ÇUTUK İstanbul Esenyurt Üniversitesi
Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Default avatar
Selçuk ALKAN Hatay Mustafa Kemal University
Matematik Eğitimi
Semra Polat
Dr. Öğr. Üyesi Semra POLAT MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
Matematik Eğitimi
Dijitalleşme, Artırılmış Gerçeklik, Öğretim Teknolojileri, İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Bilgisayar Tabanlı Sınav Uygulamaları, Eğitim, Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Öğretim Tasarımı, Bulut Bilişim, İşletim Sistemleri, Bilgisayar Destekli Tasarım, Eğlence ve Oyun
Sevda Gürel
Dr. Öğr. Üyesi Sevda GÜREL Ordu Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi
Müzik Eğitimi, Müzik
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Sibel KARABEKMEZ AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY
Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, İstatistik
Zihinsel Engelli Eğitimi
Matematik Eğitimi, Sınıf Eğitimi
Tarık Başar
Doç. Dr. Tarık BAŞAR KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme
Default avatar
Prof. Dr. Tazegül DEMİR KAFKAS ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Temel Topal
Doç. Dr. Temel TOPAL GİRESUN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Temel Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme
Tugba Aydın Yıldız
Dr. Öğr. Üyesi Tugba AYDIN YILDIZ ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilimlerde ve Eğitimde Bilgi İşleme
Tuncay Canbulat
Doç. Dr. Tuncay CANBULAT DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Eğitimi
Default avatar
Prof. Tuncay TURKBEN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Default avatar
Dr. Tülin ACAR VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
Gelişim Psikolojisi (Diğer)
Örgütsel Davranış, Finans, Finans ve Yatırım, Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Girişimcilik, Liderlik
Default avatar
Yrd. Doç. Dr. Yeliz ÇELEN AMASYA ÜNİVERSİTESİ
Matematik Eğitimi, Eğitim Programları ve Öğretim, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)
Eğitim Yönetimi
Bilgisayar Yazılımı
Default avatar
Prof. Zeynep ÇETİN Hacettepe üniversitesi
Çocuk Gelişimi Eğitimi
Sosyal Hizmetler, Danışmanlık, Refah ve Toplum Hizmetleri, Klinik Sosyal Hizmet Uygulaması
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Çağla BANKO BAL FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitim, Eğitim
Ömür Gürdoğan Bayır
Doç. Dr. Ömür GÜRDOĞAN BAYIR ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Değerler Eğitimi
Default avatar
Doç. Özlem ÖZÇAKIR SÜMEN ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Matematik Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Özlem ÇEZİKTÜRK MARMARA ÜNİVERSİTESİ, ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ Web
ÖZLEM ÇEZİKTÜRK KİPEL DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ E-Posta Adresi : ozlem.cezikturk@marmara.edu.tr Telefon (İş) : 2163454705-1299 Telefon (Cep) : 5377653970 Adres : Merdivenköy Mah. Dolmabahçe Sokak. Canan Apt. Kat 5. Daire 18. Kadıköy İstanbul Öğrenim Bilgisi Doktora State University of New York at Albany(University at Albany) Department of Educational Theory and Practice 1998 2003 Tez adı: The effect of interactive diagrams on secondary students’ understandings of selected mathematical representations based on van Hiele Theory and Representation Theory (2003) Tez Danışmanı:(Prof. Dr. Vicky Kouba) Yüksek Lisans BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) 1994 11/Kasım/1997 Tez adı: Needs assessment for a training program of parents to promote increased parent involvement in mathematics education (1997) Tez Danışmanı:(Rıfat Okçabol) Lisans BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/MATEMATİK BÖLÜMÜ/MATEMATİK PR. (İNGİLİZCE) 1988 5/Temmuz/1994 Lisans BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/MATEMATİK BÖLÜMÜ/MATEMATİK PR. (İNGİLİZCE) 1988 5/Temmuz/1994 Görevler DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ/ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ) 2018 YARDIMCI DOÇENT MARMARA ÜNİVERSİTESİ/ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI) 2016 OKUTMAN NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ/REKTÖRLÜK (okutman doktor) 2007-2014 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI (öğretim görevlisi doktor) 2003-2006 1 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ State University of New York at Albany/Faculty of Education/Department of Educational Theory and Practice/Mathematics Education) 1998-2003 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) 1994-1998 Yönetilen Tezler Yüksek Lisans 2020 1. ÖZDEMİR ZEKİYE NURBANU, (2020). Türkiye'de Gerçekçi Matematik Eğitiminin Matematik Başarısına Etkisi Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması, Marmara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Matematik Eğitimi Anabilim Dalı 2019 2. ÇETİN YASİN, (2019). İki dilli öğrencilerin matematik dersindeki öğrenme güçlüklerinin incelenmesi, Marmara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı 3. YILDIZHAN BERNA, (2019). Sanat temalı matematik etkinlikleri ile öğretimin öğrencilerin matematik başarılarına ve sanata yönelik tutumlarına etkisi, Marmara Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı Yönetilen Tezler * Yurt içi/Yurt Dışı Üniversitelerde veya diğer kurumlarda yönetilen tezler 1. Berna Yıldızhan, SANAT İLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN MATEMATİK BAŞARISINA ETKİSİ: YARI DENEYSEL KARMA DESEN, Marmara Üniversitesi (Devam Ediyor) 2. Yasin Çetin, İki dilli öğrencilerin matematik dersindeki öğrenme güçlükleri, MARMARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) 3. Zekiye Nurbanu Yeni, Gerçekçi Matematik Eğitiminin Matematik Başarısına etkisi-10 yıllık bir metaanaliz, 2007-2017, MARMARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) 4. Gülay Yalım, Bilimsel süreç beceri düzeylerinin matematiksel modelleme sürecine ve bu sürecin matematik başarı ve zihinsel model gelişimine etkisi, MARMARA ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) 5. Mehmet Ali Er, Oran-orantı konusunun karikatürle öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin tutumları, görsel matematik okuryazarlığı ve matematik başarılarına etkisi, Marmara Üniversitesi (Devam Ediyor) Dersler * Öğrenim Dili Ders Saati 2018-2019 Lisans ANALİTİK GEOMETRİ-I Türkçe 1 NÜMERİK ANALİZ Türkçe 2 MATEMATİK VE SANAT Türkçe 1 KOMPLEKS FONKSİYONLAR TEORİSİ Türkçe 1 MATEMATİK VE ORİGAMİ Türkçe 1 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1 Yüksek Lisans MATEMATİK EĞİTİMİNDE MODELLEME Türkçe 1 Doktora ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ Türkçe 3 2017-2018 2 Lisans MATEMATİKTE POPÜLER KONULAR Türkçe 2 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Türkçe 1 ANALİTİK GEOMETRİ Türkçe 3 ANALİTİK II Türkçe 3 MÜFREDAT VE DERS KİTABI İNCELEME Türkçe 3 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Türkçe 2 ÖĞRENME STİLLERİ Türkçe 3 ANALİTİK GEOMETRİ I Türkçe 4 MATEMATİK VE SANAT Türkçe 2 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1 MATEMATİK VE ORİGAMİ Türkçe 2 Yüksek Lisans MATEMATİKSEL DÜŞÜNME VE UYGULAMA SÜRECİ Türkçe 3 MATEMATİK EĞİTİMİ VE DİL Türkçe 3 SEMİNER Türkçe 3 Eserler Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler: Durasi Emre,Yalım Gülay,Karadeniz Kübra,Yalçıntuğ Oğuz,Şahinler Samet,İnce Sinem,Çetin Yasin,Şahin Zeynep,Kenar Zülal,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Matematik öğretmen adaylarında bilişsel til, görsel matemaik okuryazarlığı ve matematik başarısı ilişkisinin incelenmesi: Simetri örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 589-606., Doi: 10.21733/ibad.617869 (Yayın No: 5556851) 1. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM,İnce Sinem,Karadeniz Kübra,Kenar Zülal,Yalım Gülay (2019). Making a rhombicosidodecahedron: Mathematical thinking revisited. Indonesian Research Journal in Education, 3(1), 120-140., Doi: 10.22437/irje.v3i1.6971 (Yayın No: 5164135) 2. KERPİÇ ABDULKADİR,ULUSOY EMİNE GÜLEN,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2018). CONTENT ANALYSIS OF STUDENTS’ CONSTRUCTIONS OF EIGHT POINTED, TEN POINTED, AND TWELVE POINTED STARS. ASOS JOURNAL, 6(75), 244-254., Doi: http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.13978 (Yayın No: 4419533) 3. Yazıcı Ali,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2018). Aday Matematik Öğretmenlerinin Origamiye karşı tutumları, karşılaştıkları zorluklar ve temsil çeşitlerinin kullanımı. APJEC, 1(1), 22-36. (Yayın No: 4419559) 4. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2018). THE HORIZON OF CONNECTIONS BETWEEN MATHEMATICS ANDART: OBSERVATIONS FROM A TEACHER EDUCATION COURSE. The Online Journal of New Horizons in Education, 8(1), 86-94. (Yayın No: 4043031) 5. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2017). Kâğıt Şeritle Düzgün Beşgen Origamisi:Öğrenci Cevaplarının Matematiksel Düşünce Açısındanİçerik Analizi. Kalem Uluslararası Eğitim Ve insan Bilimleri Dergisi, 7(1), 159-182., Doi: 10.23863/kalem.2017.79 (Yayın No: 4016143) 6. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM,ÖZDEMİR AHMET ŞÜKRÜ (2016). Wasan Geometrisi Öğretiminin van Hiele Geometrik Düşünce Düzeyleri ile uygulaması ve öğretmen adaylarının öğrenme durumlarına etkileri. Avrasya Eğitim ve Literatür Dergisi, 4(2), 17-27., Doi: 10.17740 (Yayın No: 3305290) 7. Audrey Champagne, Susan Sherwood, Özlem Çeziktürk (2004). Bringing the science assessment standards into the classroom. California Journal of Science Education, 5(1) (Yayın No: 599059) 8. B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler : 3 ŞEN PERİHAN, ÇEZİKTÜRK ÖZLEM (2004). What if Socrates uses mathlets. EPISTEME-1: International Conference to Review Research on Science, Technology, and Mathematics Education (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:785684) 1. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM Role Of Symmetry Axes Undergraduate Students Experience Of Impossible Figures With Many Modules. CERME 8(Eight congress of European Research on Mathematics Education, (/)(Yayın No:600694) 2. ÇEZİKTÜRK ÖZLEM Bouncing the borders of virtual interactivity Experiencing it within a real classroom. World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia, and Telecommunications,, 4713-4714. (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:786247) 3. ÇEZİKTÜRK ÖZLEM An Investigation of the cognitive processes required for a mathlet. ICME-10 (International Conference on Mathematics Education (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:786026) 4. CEZİKTÜRK ÖZLEM, KAHVECİ MURAT, CIRIK GÜLÇİN Interactivity in mathematics and science education. International Conference on MSET 2000 (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:786984) 5. ÇEZİKTÜRK ÖZLEM, CIRIK GÜLÇİN, KAHVECİ MURAT Letting teachers to interact with the idea of interactivity What is Interactive. Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2001, 1070-1071. (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:786471) 6. HANGÜL TUĞBA,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2020). A Practice for the Using Geogebra of Preservice Mathematics Teachers’ Mathematical Thinking Process. 12 th World Conference on Educational Sciences (WCES 2020) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:6048408) 7. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM,YAVUZ İLYAS (2019). Transformational geometry via Geogebra: 12 pointed star drawing by dynamic geometry. E-learn 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5556925) 8. YILDIZHAN BERNA,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Art Enriched Mathematics Education Activities and Adaptation to Online Education. E-Learn 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5556916) 9. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM,KALKAN ASİYE FİGEN (2019). Sheakespeare’in 116. Sonesinin matematik öğretmen adaylarıyla matematiksel içerik analizi. UEYAK 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5556975) 10. Birol Seçil,Şatır Altınel Çiğdem,Tutkun Nuran,Kırıkçılar Rabia Gül,Sağıroğlu Duygu,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Kandinsky’nin nokta, doğru ve düzlem kavramları hakkındaki kitabının didaktik analizi. UEYAK 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5556942) 11. YILDIZHAN BERNA,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Sanat Temalı Etkinlikler ile Öğretimin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi veÖğrencilerin Öğretim Süreci Hakkındaki Görüşleri. UEYAK 2019 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5556995) 12. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM,Aras İrem,Zengin Melike,Ayrancıoğlu Ayşenur,Aslan Sevda (2019). Öğretmen adaylarının hazırladığı ünitelerdeki matematik temsil analizi. UEYAK 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5556968) 13. YILDIZHAN BERNA,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Sanat temalı etkinlikler ile öğretimin öğrencilerin matematik başarılarına etkisi ve öğrencilerin öğretim süreci hakkındaki görüşleri. 2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5541035) 14. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM,KÖKLÜ OĞUZ (2019). Edwin Abbott’un “düzülke” Kitabının Aday Matematik Öğretmenleri Tarafından BoyutKavramı Açısından Değerlendirilmesinin Analizi. Turkbilmat 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5556898) 15. KÖKLÜ OĞUZ,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Lise Matematik Öğretmen Adaylarının 9. Sınıf Veri Ünitesi Değerlendirmelerinin İçerikAnalizi. Turkbilmat 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5556906) 16. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Preservice primary math teachers’xx experiences with mathematics of origami. EJER 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5170401) 17. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Understanding functional dependency on DGS: Napeleon and von Aubel Theorems on geogebra. EJER 2019 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5170402) 18. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Müzikte matematik yapı: Beşliler çemberi ve Pisagor Koması. DYUMM (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5170403) 19. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Çok sesli müzik (Polifonik müzik) ile matematik ilişkisi. DYUMM (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5170404) 20. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Çok çözümlü problemler ve matematiksel düşünme: wasan geometrisi örneği. 1St International Symposium on Education and Change, Doi: 10.33793/acperpro (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5026965) 21. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Spreadsheets for Numerical Analysis: A conceptual tool. 1st International Symposium on Education and Change, Doi: 10.33793/acperpro (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5026967) 22. 4 ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2018). Vedik matematiğinin problem çözme tutumlarına etkisi. 1. Uluslararası Eğitimde yeni arayışlar kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4312440) 23. Karadeniz Kübra,Yalım Gülay,Durasi Emre,Kenar Zulal,İnce Sinem,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2018). Vedik matematiğinin matematiksel düşünme alıgısına etkisi. 1. Uluslarası Eğitimde Yeni arayışlar Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4312465) 24. Durasi Emre,Yalım Gülay,Karadeniz Kübra,Yalçıntuğ Oğuz,Şahiner Samet,İnce Sinem,Çetin Yasin,Şahin Zeynep,Kenar Zulal,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2018). Matematik öğretmen adaylarında bilişsel stil, Görsel matematik okuryazarlığı ve matematik başarısı ilişkisinin incelenmesi: Simetri Örneği. 1. Uluslararası Eğitimde Yeni arayışlar Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4312461) 25. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2018). Çok çözümlü problemler ve Matematiksel düşünme: Wasan Geometrisi Örneği. Materyal Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4312429) 26. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2018). Etkileşimli diyagramlar ve Matematiksel düşünme. Materyal Sempozyumu 2018 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4312420) 27. ULUSOY EMİNE GÜLEN,KERPİÇ ABDULKADİR,ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2017). Matematiksel Düşünmenin Etkililik Düzeyi: Bir Meta-analiz Çalışması. YEAUK 2017: Uluslarası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4016637) 28. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2017). Uzaktan Eğitim ile Matematik ve Sanat Dersi Vermek: Durum Değerlendirmesi. GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ,TOPLUM BİLİMLER ETKİLEŞİMİ ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, 2, 423-434. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4017456) 29. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2017). Resimde Matematik: Aday Matematik Öğretmenlerinin Seçtikleri Bir Eseri İncelemesi. YEAUK 2017: Uluslarası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4016923) 30. C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler: C1. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar: Zihinden İşlemler 5 (2008)., ÖZER HASAN, ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM, Özer Yayınevi, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 600061) 1. Zihinden İşlemler 4 (2008)., ÖZER HASAN, ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM, Özer Yayınevi, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 599957) 2. Zihinden İşlemler 1 (2008)., ÖZER HASAN, ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM, Özer Yayınevi, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 599612) 3. Zihinden İşlemler 2 (2008)., ÖZER HASAN, ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM, Özer Yayinevi, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 599749) 4. The effect of interactive diagrams on secondary students understandings of selected mathematical representations based on van Hiele Theory and Representation Theory (2003)., ÇEZİKTÜRK ÖZLEM, UNIVERSITY AT ALBANY, SUNY, İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 787594) 5. Setting the context for mathematics in context TMat Professional Development Project Materials (1999)., KOUBA VICKY, CEZİKTÜRK OZLEM, SHERWOOD SUSAN, HO CHİAHUAN, Horizon’s Research, Inc: North Carolina. , İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 788201) 6. Needs Assessment for a training program of parents to promote increased parent involvement in mathematics education (1997)., ÇEZİKTÜRK ÖZLEM, Bogazici University, İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 787468) 7. C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler: C2. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplardaki bölümler: Assessment standards for science teaching TMAT Professional Development Project Materials (1999)., CHAMPAGNE AUDREY, SHERWOOD SUSAN, CEZİKTÜRK ÖZLEM, Horizon’s Research, Inc.:, İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 787905) 1. D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler : ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Etkileşimli diyagramlar ve matematiksel düşünme: Dönüştürmenin yönü. Eğitim ve Teknoloji, 1(1), 57-81. (Kontrol No: 5164172) 1. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2019). Vedik matematiği başarısının problem çözme tutumlarına etkisi. Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 3(4), 118-131. (Kontrol No: 5164181) 2. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2015). Simetri Ve Dönme Eksenlerinin Düzlem Simetri Gruplarının Anlaşılmasındaki Önemi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 1-16. (Kontrol No: 3305614) 3. ÇEZİKTÜRK KİPEL ÖZLEM (2013). Meslek Yüksekokulunda Limit Türev İntegral Konuları Üzerine bir vaka araştırması. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 4(7), 13-26. (Kontrol No: 599354) 4. 5 E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler: ÇEZİKTÜRK ÖZLEM Internet and information superhighway for the teachers of mathematics . International Conference on New Trends in Science Education, Isık University (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:788771) 1. ÇEZİKTÜRK ÖZLEM Japonya da yetişkin eğitimi faaliyetleri. IV. National Congress on Educational Sciences, Anadolu University, (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:789010) 2. AKTÜRK EBRU, ÇEZİKTÜRK ÖZLEM Preservice teachers perceptions on the use of internet in classroom. International Conference on New Trends in Science Education, (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:788652) 3. ÇEZİKTÜRK ÖZLEM, AKTÜRK EBRU Aday öğretmenlerin eğitim ve öğretimde internet kullanımı ile ilgili algıları. IV. National Congress of Educational Sciences, Anadolu University: (/)(Yayın No:789440) 4. Editörlük 1. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (Journals Indexed in Eric ), Dergi, AACE 2. CITE( Contemporary Issues in Teacher Education) (Journals Indexed in Eric ), Dergi, AACE 3. Journal of Innovative Research (Alan endeksleri), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, Sciencevier Journals 4. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (Journals Indexed in Eric ), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, AACE, 01.07.2017-30.09.2017 5. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (JCMST) (Journals Indexed in Eric ), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, AACE, 01.01.2017-31.03.2017 6. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (Journals Indexed in Eric ), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, AACE, 01.10.2017-31.12.2017 7. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (Journals Indexed in Eric ), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, AACE, 01.04.2017-30.06.2017 8. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (Journals Indexed in Eric ), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, AACE, 01.10.2016-31.12.2016 9. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (Journals Indexed in Eric ), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, AACE, 01.07.2016-31.10.2016 10. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (Journals Indexed in Eric ), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, AACE, 01.01.2016-31.03.2016 11. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching (Journals Indexed in Eric ), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, AACE, 01.04.2016-30.06.2016 Sertifika 1. Teaching of Mathematics Education Sertificate, Matematik Öğretmenliği Sertifikası, Bogazici Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sertifika, 10.09.1988 -10.07.1994 (Uluslararası) Çalıştay 2. Viewpoints 2001, Matematik ve Sanat, Franklin Marshall College, Çalıştay, 01.07.2001 -08.07.2001 (Uluslararası) Değerlendirme 3. Tubitak Bilim İnsanı Yetiştirme Basvuru Değerlendirme, Panel dış uzman, https://giris.tubitak.gov.tr/kullaniciadiilegiris.htm, Değerlendirme, 06.07.2018 -06.08.2018 (Ulusal) 4. Tubitak Bilim İnsanı Yetiştirme Başvuru Değerlendirme, Panel dış uzman, https://giris.tubitak.gov.tr/kullaniciadiilegiris.htm, Değerlendirme, 06.07.2018 -06.08.2018 (Ulusal) 6
Matematik, Disiplinlerarası Sanat, Öğretim Tasarımı, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Matematik Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Çağdaş Sanat
İhsan Söylemez
Dr. Öğr. Üyesi İhsan SÖYLEMEZ MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
Matematik Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğretim Görevlisi İnci AÇIKGÖZ Ankara Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi
Uygulamalı İstatistik, İstatistiksel Analiz, Biyoistatistik

İsmet ARICI 1985 yılında Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Müzik Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 1993 yılında Marmara üniversitesinde göreve başlamıştır. Yüksek Lisans ve Doktorasını Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsünde tamamlamıştır. 2002 yılında Danimarka Odense Seminariumda misafir öğretim elemanı olarak görev yapmıştır. Bilgisayar destekli müzik eğitimi ve Müzik teknolojileri ile ilgili araştırmalar ve uygulamalar yaparak, Müzik Öğretmenliği Anabilim dalında bilgisayar destekli müzik laboratuvarının oluşturulması ve kayıt stüdyosu kurulması projelerini gerçekleştirmiştir. Halen Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında Öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.

Müzik Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Şenol DEMİRTAŞ ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Şeyda ÖZCAN SİNOP ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Türkçe Eğitimi
Şirin Yılmaz
Doç. Dr. Şirin YILMAZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Çevre Eğitimi ve Yaygınlaştırılması, Fen Bilgisi Eğitimi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tarafından çıkarılan  "BATI ANADOLU EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ (BAEBD)" Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında olmak üzere yılda 3 defa Türkçe veya İngilizce dillerinde yayınlanan açık erişimli bilimsel hakemli bir dergidir.

BAEB dergisi, eğitim bilimleri alanı ile ilgili  uygulama veya kuram çalışmalarını güçlü araştırma tasarımları ile  değerlendiren nitelikli çalışmaları yayınlamaktadır. Bu nedenle dergide, özellikle ilgili alanyazının geçmiş ve günümüz ile ilişkisini kurabilen, güncel eğitim ihtiyaçlarımızı takip edip çözümler üretebilen, deneysel, ilişkisel veya kuramsal nitelikli çalışmaların yayınlanması amaçlanmaktadır. Böylece, okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, lise, yükseköğretim ve hayat boyu öğrenme kademelerinde eğitimin gelişmesine katkı sağlanması beklenmektedir.

BAEBD eğitim teknolojileri, öğretmen yetiştirme, matematik, fen, fizik, kimya, biyoloji, tarih, coğrafya, Türkçe, Türk dili ve edebiyatı, sosyal bilgiler, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, okul dışı eğitim, doğa eğitimi, vb. alanlarda çalışmaları kabul etmektedir. Hedef kitlesi eğitim bilimleri alanında çalışma yapan bilim insanları, eğitimciler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitim sektörüne yönelik ürün ve hizmet veren kişi ve kuruluşlardır.



BAEBD Yazım Kuralları

BAEBD Telif Hakkı Devir Formu


BAŞVURU EKLERİ:    1-Benzerlik Raporu
                            2-Etik Kurul Belgesi / Etik Kurul Başvurusuna Gerek Yoktur Yazısı
                            3-Telif Hakkı Devir Formu


ŞABLON MAKALE


BAEBD, 10.11.2017 tarihinden itibaren yayın etiği ile ilgili aşağıdaki kuralları benimsemektedir;

1) Dergi yayıncılığında "Yayın Etiği ve Kötüye Kullanım Bildirgesi (COPE -Code of Conduct for Journal Editors)" tarafından belirlenmiş yükümlülükleri esas alır. Detaylı bilgi aşağıda sunulmuştur.

2) Yazar tarafından dergiye gönderilen makalelerin yazarlarından editör intihal raporu talep eder. İntihal raporu incelenerek onaylanan makalelere alan editörü ve hakem ataması yapılır.

3) (10.07.2019 tarihli güncelleme) BAEBD, Cilt 10. Sayı 2’den (Aralık 2019) itibaren anket, mülâkat vb. yollarla veri toplanmasını içeren makale önerilerinde, başvuru öncesinde yazardan etik kurul onay belgesini isteyecektir. Etik kurul belgesi ile ilgili bilgiler yöntem bölümünde sunulacaktır.


YAYIN ETİĞİ VE KÖTÜYE KULLANIM BİLDİRGESİ (COPE)

Editörlerin Sorumlulukları

Tarafsızlık ve Yayıncıya Ait Özgürlük. Editörler gönderilen makale önerilerini derginin kapsamına uygun olması ve çalışmalarının önemi ve orijinalliğini dikkate alarak değerlendirirler. Editörler, makale önerisini sunan yazarların ırk, cinsiyet, cinsel yönelim, etnik köken, uyruk veya politik görüşlerini dikkate almazlar. Düzeltme ya da yayınlama kararına dergi editör kurulu dışında diğer kurumlar etki edemez.
Gizlilik. Editörler gönderilen bir yazıyla ilgili bilgileri, sorumlu yazar, hakemler ve yayın kurulu dışında başka herhangi biriyle paylaşmazlar.
Bilgilendirme ve Görüş Ayrılıkları. Editörler ve yayın kurulu üyeleri, yazarların açık yazılı izni olmaksızın kendi araştırma amaçları için sunulan bir makalede yayınlanmamış bilgileri kullanmazlar.
Basım Kararı. Editörler, yayınlanmak üzere kabul edilen tüm makalelerin, alanında uzman olan en az iki hakem tarafından hakem değerlendirmesine tabi tutulmasını sağlar. Editörler, dergiye gönderilen makalelerden hangi eserin yayınlanacağına, söz konusu çalışmanın geçerliliğine, araştırmacılara ve okurlara olan önemine, hakemlerin yorumlarına ve bu gibi yasal şartlara göre karar vermekten sorumludur.
Etik Kaygılar. Editörler sunulan bir yazıya veya yayınlanmış makaleye ilişkin etik kaygılar ortaya çıktığında tedbirler alacaktır. Yayınlandıktan yıllar sonra ortaya çıksa bile, bildirilen her etik olmayan yayınlama davranışı incelenecektir. Editörler, etik kaygılar oluşması durumunda COPE Flowcharts'ı takip eder. Etik sorunların önemli olması durumunda düzeltme, geri çekme uygulanabilir veya konu ile ilgili endişeler dergide yayınlanabilir.


Hakemlerin görevleri

Editoryal Kararlara Katkı: Editör kararlarında editörlere yardımcı olur ve editoryal iletişim yoluyla yazarlara makalelerini iyileştirmede yardımcı olur.
Sürat: Makale önerisini incelemek için yeterli nitelikte hissetmeyen veya makale incelemesinin zamanında gerçekleşemeyeceğini bilen herhangi bir hakem, derhal editörleri haberdar etmeli ve gözden geçirme davetini reddetmeli, böylece yeni hakem atamasının yapılması sağlanmalıdır.
Gizlilik: Gözden geçirilmek üzere gönderilen tüm makale önerileri gizli belgelerdir ve bu şekilde ele alınmalıdır. Editör tarafından yetkilendirilmedikçe başkalarına gösterilmemeli veya tartışılmamalıdır. Bu durum inceleme davetini reddeden hakemler için de geçerlidir.
Tarafsızlık Standartları: Makale önerisi ile ilgili yorumlar tarafsız olarak yapılmalı ve yazarların makaleyi geliştirmek için kullanabileceği şekilde öneriler yapılmalıdır. Yazarlara yönelik kişisel eleştiriler uygun değildir.
Kaynakların Kabulü: Hakemler, yazarlar tarafından alıntılanmayan ilgili yayınlanmış çalışmaları tanımlamalıdır. Hakem ayrıca, incelenen yazı ile başka herhangi bir makalenin (yayınlanmış veya yayınlanmamış) herhangi bir önemli benzerliğini editörüne bildirmelidir.
Çıkar Çatışmaları: Çıkar çatışmaları editöre bildirilmelidir.


Yazarların Sorumlulukları

Raporlaştırma Standartları: Orijinal araştırmanın yazarları, yapılan çalışmanın ve sonuçların doğru bir şekilde sunulmasını ve ardından çalışmanın öneminin objektif bir şekilde tartışılmasını sağlamalıdır. Makale önerisi yeterli detay ve referans içermelidir.
Veri Erişimi ve Saklama: Yazarların, çalışmalarının ham verilerini saklamaları gerekmektedir. Gerektiğinde, dergi tarafından talep edilmesi durumunda editör incelemesi için sunmalıdırlar.
Özgünlük ve İntihal: Yazarlar, tamamen orijinal eserler göndermelidirler ve başkalarının çalışmalarını veya sözlerini kullanmışlarsa, bu uygun şekilde alıntılanmış olmalıdır. Bunun yanında yazarların kendi tez çalışmaları ve makale çalışmalarından gerçekleştirdikleri alıntılarda da benzerliğin minimum düzeyde olması bir başka deyişle alıntılamanın uygun bir şekilde gerçekleştirilmiş olması önemlidir. Başkasından ya da kendinden intihal, tüm biçimlerinde etik olmayan yayıncılık davranışını oluşturur ve kabul edilemez. Bu nedenle dergiye makale gönderen tüm yazarlardan benzerlik oranı raporu istenmektedir. Rapordaki oran makalenin değerlendirme sürecine geçmesi için belirleyici olacaktır. Oranın yüksek olduğu makaleler geri gönderilerek gerekli düzenlemelerin yapılması istenecektir. Bu kapsamda başkalarının çalışmalarından yapılan intihallerin yanı sıra yazarların kendi tez veya makalelerinden yaptıkları intihallerin de göz önünde bulundurularak bir düzenleme yapması gerekmektedir.
Birden çok, yinelenen, yedekli veya eşzamanlı gönderim / yayın: Yazarlar başka bir dergide daha önce yayınlanmış bir makaleyi değerlendirilmek için göndermemelidir. Bir makalenin birden fazla dergiye eşzamanlı olarak sunulması etik olmayan yayıncılık davranışıdır ve kabul edilemez.
Makalenin Yazarlığı: Sadece yazarlık kriterlerini yerine getiren kişiler, yazının içeriğinde yazar olarak listelenmelidir. Bu yazarlık kriterleri şu şekildedir; (i) tasarım, uygulama, veri toplama veya analiz aşamalarına katkı sağlamıştır (ii) yazıyı hazırlamış veya önemli entelektüel katkı sağlamış veya eleştirel olarak revize etmiştir veya (iii) makalenin son halini görmüş, onaylamış ve yayınlanmak üzere teslim edilmesini kabul etmiştir. Sorumlu yazar, tüm yazarların (yukarıdaki tanıma göre) yazar listesine dâhil edilmesini sağlamalı ve yazarların makalenin son halini gördüklerini ve yayınlanmak üzere sunulmasını kabul ettiklerini beyan etmelidir.
Beyan ve Çıkar Çatışmaları: Yazarlar, mümkün olan en erken aşamada (genellikle makale gönderimi sırasında bir bildirme formu sunarak ve makalede bir beyanı dâhil ederek) çıkar çatışmalarını açığa çıkarmalıdır. Çalışma için tüm mali destek kaynakları beyan edilmelidir (varsa hibe numarası veya diğer referans numarası dâhil).
Hakem Değerlendirme: Yazarlar hakem değerlendirme sürecine katılmakla yükümlüdürler ve editörlerin ham veri taleplerine, açıklamalara ve etik onayının kanıtlarına ve telif hakkı izinlerine derhal yanıt vererek tam olarak işbirliği yapmakla yükümlüdürler. İlk olarak "gerekli revizyon" kararı verilmesi durumunda, yazarlar hakemlerin yorumlarına sistematik bir şekilde verilen son tarihe kadar yazılarını gözden geçirip yeniden ibraz etmelidir.
Yayınlanan Eserlerde Temel Hatalar: Yazarlar kendi yayınladıkları çalışmalarında önemli hatalar veya yanlışlıklar bulduklarında, dergi editörlerini veya yayıncılarını derhal bilgilendirmek ve kâğıt üzerinde bir erratum biçiminde düzeltmek veya kâğıdı çıkarmak için onlarla işbirliği yapmakla yükümlüdür. Editörler veya yayıncı, yayınlanan bir çalışmanın önemli bir hata veya yanlışlık içerdiğini üçüncü bir şahıstan öğrenirse, yazarın makaleyi derhal düzeltme veya geri çekme veya derginin editörlerine kâğıdın doğruluğuna dair kanıt sunma yükümlülüğünü almalıdır.

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi makale başvurusu, değerlendirmesi ve yayımı için hiçbir ücret almamaktadır.