Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

8. Sınıf Öğrencilerinin Sözcük Türlerine İlişkin Kavram Tanımları ve Kavram İmgeleri

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 3, 2741 - 2770
https://doi.org/10.51460/baebd.1505088

Öz

‘Kavram tanımı’ ve ‘kavram imgesi’ terimleri ilk kez 1980 yılında Vinner ve Hershkowitz tarafından matematik alan yazınında kullanılmıştır. ‘Kavram tanımı’, bir kavramı ayrıntıya girmeden doğru ve genel olarak açıklayan sözcükler bütünüdür. ‘Kavram imgesi’; bir kavramın bireyin zihninde çağrıştırdığı tüm zihinsel görüntüleri, imgeleri, işlemleri, ilişkileri, süreçleri ve kavrama ait özellikleri kapsayan bilişsel yapının toplamıdır. Bir kavram bireyin zihninde tek bir biçimde yer etmez; ilgili kavrama ait sözel ifadeler, görseller, duyumlar, tutumlar, anılar, çağrışımlar gibi kavrama ait pek çok öge zihinde barındırılır. Çalışmada 8. sınıf öğrencilerinin sözcük türlerine ilişkin kavram tanımları ve kavram imgeleri incelenmiştir.
Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni temel alınmıştır. Açık uçlu sorularla kavram imgeleri diğer öğrencilerden farklı olanlarla yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırılacak kavram alanı belirlenirken uzman ve öğretmen görüşleri alınarak Türkçe öğretiminde güçlük yaşanan kavramların neler olduğu sorulmuştur.
Araştırmada şu sonuçlar göze çarpmaktadır: Doğru kavram imgeleri, daha çok zamirlerde görülürken isim ve zarflarda daha az görülmektedir. Doğruya görece yakın kavram imgeleri, daha çok isimlerde görülürken zamirlerde daha az görülmektedir. Doğrudan oldukça uzak kavram imgeleri, daha çok sıfat ve zarflarda görülürken ünlemlerde daha az görülmektedir. En çok yanıtsız bırakılan sözcük türü edatlar, en az yanıtsız bırakılan sözcük türüyse isimlerdir.

Kaynakça

  • Akçakaya, B. (2022). 8. sınıf öğrencilerinin sözcük türlerine ilişkin kavram tanımları ve kavram imgeleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir (No: 747947).
  • Akkoç, H. (2003). Students’ understanding of the core concept of function (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Warwick Institute of Education, Coventry, İngiltere (No: 400298).
  • Akkoç, H. (2004, Eylül). Lise 3 öğrencilerinin çekirdek fonksiyon kavramını anlamaları. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul. Erişim adresi: https://mimoza.marmara.edu.tr/
  • Akkoç, H. (2005). Fonksiyon kavramının anlaşılması: Tanımsal özellikler ve çoğul temsiller. Eurasian Journal of Educational Research, 20, 14-24. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejer
  • Akkoç, H. (2006). Fonksiyon kavramının çoklu temsillerinin çağrıştırdığı kavram görüntüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-10. Erişim adresi: http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/
  • Altuntaş, G. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusundaki kavram imajları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 336099).
  • Avgören, S. (2011). Farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin katı cisimler (prizma, piramit, koni, silindir, küre) ile ilgili sahip oldukları kavram imajı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 290710).
  • Ayaz, Ü. B. (2017). Ortaokul öğrencilerinin dörtgenlere ilişkin kavram imajları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya (No: 456555).
  • Aydeniz, F. (2011). Öğretmen adaylarının eğim kavramı ile ilgili sahip oldukları kavram imajlarının ve matematiksel anlayışlarının incelenmesi üzerine bir durum çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 290578).
  • Aydın, M. ve Köğce, D. (2008). Öğretmen adaylarının “denklem ve fonksiyon” kavramlarına ilişkin algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 46-58. Erişim adresi: http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Aydoğmuş, S. (2015). Bazı matematiksel kavramların imajlarının hareketlendirilmesinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 419374).
  • Bal, M. S. ve Yiğittir, S. (2013). İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin demokrasi algılarının incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (14), 195-220. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyusbd
  • Baştürk, S. (2012). Sınıf öğretmenlerinin ders kitabı kavram imajlarının incelenmesi. Turkish Journal of Education, 2(1), 57-68. doi: 10.19128/turje.181055
  • Baysen, E., Güneyli, A. ve Baysen, F. (2012). Kavram öğrenme-öğretme ve kavram yanılgıları: Fen bilgisi ve Türkçe öğretimi örneği. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1(2), 108-117. Erişim adresi: http://www.ijtase.net/index.php/ijtase
  • Bingölbali, E. (2016). Kavram tanımı ve kavram imajı. E. Bingölbali, S. Arslan ve İ. Ö. Zembat (Ed.), Matematik eğitiminde teoriler içinde (s. 135-148). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bozan, İ. ve Savaş, B. (2019). Üstün yetenekli öğrencilerde sık görülen kavram yanılgılarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(6), 87-98. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/jier
  • Can, Y. (2020). Üç boyutlu Euclidean uzayında düzlem ve doğru konularının öğretiminin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin kavram imajlarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir (No: 648998).
  • Coşkun, M. (2019). Süreklilik konusunda kavram imajı ve işlemsel anlayış (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 538056).
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (S. B. Demir ve M. Bütün, Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler.
  • Çiftlik Akçakaya, T. (2011). Dil bilgisi öğretimine ilişkin kavram yanılgılarını gidermede çalışma yapraklarının etkililiği: kelime türleri örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (No: 328027).
  • Demir, Ü. (2015). Türkçe öğretiminde zeki öğretim sistemi eğitim yazılımı kullanımının öğrenci akademik başarısına etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 480-496. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/inesj
  • Demirer, M. (2019). Teknoloji destekli yürütülen üçgenler konusunun öğretim sürecinden yansımalar: Kavram imajı örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (No: 562009).
  • Direkci, D. (2014). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin güneş, dünya, ay kavramlarına ilişkin sahip oldukları kavram imajları üzerine fenomenografik bir çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul (No: 543212).
  • Dormolen, J. V. ve Zaslavsky, O. (2003). The many facets of a definition: The case of periodicity. The Journal of Mathematical Behavior, 22(1), 91-106. doi: 10.1016/S0732-3123(03)00006-3
  • Durukan, E. (2011). İlköğretim 6. sınıfta bilgisayar destekli dil bilgisi öğretiminin başarı ve tutuma etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum (No: 301128).
  • Ekinci Çelikpazu, E. (2012). Dil bilgisi öğretiminde çatı kavramı ve bu kavramla ilgili yanılgılar. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum (No: 325799).
  • Ercire, Y. E. ve Narlı, S. (2019). Matematik öğretmen adayları doğal sayıları nasıl tanımlıyor? Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 240-271. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd
  • Erdoğan, G. (2017). Lise matematik öğretmenlerinin noktada türev ve türev fonksiyonu hakkındaki kavram imajları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya (No: 471816).
  • Erol, R. (2022). Matematik eğitimcileri ve matematik öğretmen adaylarının eğim, değişim oranı ve türev hakkındaki kavram imajlarının incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 738491).
  • Erşen, Z. B. ve Karakuş, F. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının dörtgenlere yönelik kavram imajlarının değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 124-146. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkbilmat
  • Gelici, Ö. (2022). Ortaokul öğrencilerinin çevre ve alan ile ilgili kavram imajlarının ve kanıt şemalarının araştırılması (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir (No: 759371).
  • Genç, H. N. (2018). Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde temel dil becerilerininkazanımında dramanın yeri ve etkisi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(3), 166-186. doi: 10.18298/ijlet.3109
  • Gülen Canlı, M. ve Tepeli, Y. (2019). Dil bilgisi öğretimi üzerine yapılmış doktora tezlerinin sistematik olarak incelenmesi. International Journal of Social Science Research, 8(2), 60-87. Erişim adresi: https://www.ijssr.net/index.php/ijssr
  • Gülkılık, H. (2008). Öğretmen adaylarının bazı geometrik kavramlarla ilgili sahip oldukları kavram imajlarının ve imaj gelişiminin incelenmesi üzerine fenomenografik bir çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 290578).
  • Halaç, H. (2021). Ortaokul 6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin dünya ve evren öğrenme alanına yönelik kavram imajlarının tespiti: Tabu oyunu (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tokat, (No: 701406).
  • Horzum, T. (2013). Görme engelli öğrencilerin bazı matematiksel kavramlardaki kavram imajları ve temsilleri (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 349121).
  • Horzum, T. (2018). Matematik öğretmeni adaylarının dörtgenler hakkındaki anlamalarının kavram haritası aracılığıyla incelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 1-30. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkbilmat
  • İlik, M. (2019). Katlı integralerde öğrenci hataları ve kavram imajları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (No: 567832).
  • Kabael, T., Barak, B. ve Özdaş, A. (2015). Öğrencilerin limit kavramına yönelik kavram imajları ve kavram tanımları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5(1), 88-114. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ajesi
  • Karadüz, E. (2004). İlköğretim okulları sekizinci sınıf öğrencilerinin sözcük türlerini öğrenme ve kullanma düzeyleri ile kavram edinimleri (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum (No: 144668).
  • Karakuş, F. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının silindir ve koniye yönelik kavram imajlarının incelenmesi. İlköğretim Online, 17(2), 1033-1050. doi: 10.17051/ilkonline.2018.419352
  • Kaymakcı Üstüner, K. (2022). İnternette yayınlanan ortaokul matematik ders anlatım videolarındaki analojilerin kavram tanımı ve kavram imajı çerçevesinde incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir (No: 724654).
  • Kerimoğlu, C. (2014). Türkiye Türkçesi gramerindeki düzensizlikler ve eş zamanlı gramer yazımı. Dil Araştırmaları, 14(14), 75-96. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/dilarastirmalari
  • Keşan, C., Erkuş, Y. ve Coşar, Ç. (2017). Öğretmen adaylarının üçgen kavramına yönelik kavram imajlarının görselleştirilmesinde Som ve Ward kümeleme algoritmalarının kullanımı. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 6(1), 46-57. Erişim adresi: https://www.ijtase.net/index.php/ijtase
  • Koçak, R. (2020). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının temel geometrik kavramlara yönelik kavram imajlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü (No: 724654).
  • LeCompte, M. D. ve Goetz, J. P. (1982). Ethnographic data collection in evaluation research. Educational Evaluation and Policy Analysis, 4(3), 387-400. doi: 10.3102/01623737004003387
  • Man, S. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik cisimlere ilişkin kavram tanımlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (No: 597674).
  • Memiş, M. R. (2018). Yapım eki öğretiminin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin kelime hazinesi, kelime türetme becerisi ve okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 524926).
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook of new materials. Thousand Oaks: Sage.
  • Narlı, S., Türkel, A. ve İlhan, S. (2019, Mayıs). Türkçe öğretmen adaylarının fiilde çatı konusuna ilişkin kavram tanımları ve kavram imgeleri. I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumunda sunulan bildiri, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Erişim adresi (24 Ekim 2021): https://www.ubest.deu.edu.tr/
  • Önder Özmil, A. (2023). Hadislerde kavram tanımlarının tespit ve tahlili (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur (No: 821108).
  • Öner, A. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının trigonometrik fonksiyonların periyotlarıyla ilgili kavram imajlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya (No: 347502).
  • Öner, A. ve Ertekin, E. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının periyot kavramıyla ilgili kavram imajları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35(2), 333-353. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad
  • Özbey, M. (2022). Matematik öğretmen adaylarının iki katlı integrale yönelik kavram imajları (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 765437).
  • Özdinç Karakaş, S. (2018). Ortaöğretim matematik öğretmen adayları ve 11.sınıf öğrencilerinin karmaşık sayılar için oluşturduğu kavram imajları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya (No: 528031).
  • Özmen, H. (2005). Kimya öğretiminde yanlış kavramalar: Bir literatür araştırması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 23-45. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd
  • Pala, O. (2020). İspat imajının dinamiklerinin sonsuz kümelerin denkliği bağlamında incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir (No: 652225).
  • Pala, O., Aksoy, E. ve Narlı, S. (2021). Formal ispatın mevcut olmadığı bir durumda ispat imajı var olabilir mi?: Başarısız bir ispat girişiminin analizi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(1), 1-31. doi: 10.17522/balikesirnef.1081825
  • Sağlam, Y., Kanadlı, S. ve Uşak, M. (2012). Bağlamın öğrencilerin kavram imajları üzerine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(4), 131-145. Erişim adresi: https://www.tused.org/index.php/tused
  • Salar, R. (2011). Öğretmen adaylarının elektrik devreleri ile ilgili kavram yapılarının repertuvar çizelge ve kavram haritasıyla belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 279768).
  • Süzer, V. (2011). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı ile ilgili kavram tanımı ve imajları üzerine bir durum çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (No: 290731).
  • Şengül Akdemir, T. (2017). Ortaokul öğrencilerinin açılar ve üçgenler ile ilgili kavram imgeleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir (No: 486441).
  • Şimşek Altıparmak, E. (2022). Matematik öğretmeni adaylarının üçgenler konusuna yönelik kavram imajları ve kavram yanılgıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (No: 735790).
  • Smith III, J. P., diSessa, A. A., ve Roschelle, J. (1993). Misconceptions reconceived: A constructivist analysis of knowledge in transition. Journal of the Learning Sciences, 3(2), 115-163. doi: 10.1207/s15327809jls0302_1
  • Tall, D. (1988). Concept image and concept definition. J. d. Lange ve M. Doorman (Ed.), Senior Secondary Mathematics Education, OW&OC Utrecht, 37-41. Erişim adresi: https://warwick.ac.uk/
  • Tall, D. ve Vinner, S. (1981). Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to limits and continuity. Educational Studies in Mathematics, 12(2), 151-169. doi: 10.1007/BF00305619
  • Tekin, H. H. (2006). Nitel araştırma yönteminin bir veri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(13), 101-116. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/iusosyoloji
  • Türkel, A. ve Akçakaya, B. (2021, Mayıs). 8. sınıf öğrencilerinin sözcük türlerine ilişkin kavram tanımları ve kavram imgeleri. II. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumunda sunulan bildiri, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Erişim adresi (24 Ekim 2021): https://ubest2021.com/
  • Ubuz, B. (2017). Dörtgenler arasındaki ilişkiler: 7. sınıf öğrencilerinin kavram imajları. Yaşadıkça Eğitim, 31(1), 55-68. Erişim adresi: http://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed
  • Uygur Kabael, T. (2010). Fonksiyon kavramı: Tarihi gelişimi, öğrenilme süreci, öğrenci yanılgıları ve öğretim stratejileri. TÜBAV Bilim Dergisi, 3(1), 128-136. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav
  • Vinner, S. (1983). Concept definition, concept image and the notion of function. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 14(3), 293-305. doi: 10.1080/0020739830140305
  • Vinner, S. (1991). The role of definitions in the teaching and learning of mathematics. A. Bishop (Dizi Ed.), Mathematics Education Library Dizisi: Cilt 11. D. Tall (Ed.), Advanced mathematical thinking (s. 65-81) içinde. doi: 10.1007/0-306-47203-1
  • Vinner, S. ve Hershkowitz, R. (1980). Concept images and common cognitive paths in the development of some simple geometrical concepts. R. Karplus (Ed.), Proceedings of the Fourth International Conference for the Psychology of Mathematics Education, 16-17 Ağustos 1980, Berkeley, California, CA, 177-184. Berkeley, California, CA: University of California Lawrence Hall of Science.
  • Yaman, H. (2006). İlköğretim ikinci kademe Türkçe dil bilgisi derslerinde kavram haritası tekniğinin öğrenci başarısına ve hatırlamaya etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul (No: 191707).
  • Yapıcıoğlu Ulaş, M. (2019). Fen ve matematik öğretmen adaylarının türev konusundaki kavram yapılarının repertuar çizelge tekniği ile incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu (No: 553927).
  • Yavuz, E. (2020). İlköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin hiperbol konusundaki kavram imajlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir (No: 638273).
  • Yıldır Oğuz, P. (2019). On ikinci sınıf öğrencilerinin radyan kavramı hakkında sahip oldukları kavram imajlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (No: 543212).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K. (2022). Öğrencilerin üç boyutlu yazıcı etkinlikleri ile geometrik cisimler konusundaki kavram imajlarının ve tanımlarının incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir (No: 772998).
  • Yılmaz, E. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının katı cisimler ile ilgili kavram tanımı ve kavram imajlarının fenomenografik yaklaşımla incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (No: 418062).
Toplam 81 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Akçakaya 0000-0001-5128-2579

Ali Türkel 0000-0003-4743-8766

Koray Öz 0000-0002-5530-5501

Erken Görünüm Tarihi 12 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 26 Haziran 2024
Kabul Tarihi 4 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akçakaya, B., Türkel, A., & Öz, K. (2024). 8. Sınıf Öğrencilerinin Sözcük Türlerine İlişkin Kavram Tanımları ve Kavram İmgeleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(3), 2741-2770. https://doi.org/10.51460/baebd.1505088