Bu araştırma, ikinci üniversite olarak Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin mesleki yönelimlerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesini amaçlamaktadır. Olgu bilim deseni çerçevesinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Harran Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 17 öğrenci oluşturmaktadır. Görüşmeler yoluyla toplanan veriler, içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve elde edilen tema, alt tema ve kodlar tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma bulguları, öğrencilerin mezun oldukları bölümü tercih etme nedenlerinin genellikle aile baskısı, çevresel etkiler ve zaman kaybı endişesi gibi faktörlerden kaynaklandığını ortaya koymaktadır. Öğrencilerin, aile baskısı ve müzikal yeteneklerinin farkında olmamaları nedeniyle Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nı ilk üniversite olarak tercih etmedikleri gözlemlenmiştir. Öğrencilerin mezun oldukları bölümle ilgili meslek tercihi yapmamalarının en önemli nedenlerinden birinin, mesleğe duyulan ilgi eksikliği olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, istihdam sorunları ve çalışma koşullarının zorluğu da öğrencilerin meslek tercihini etkileyen diğer önemli faktörler olarak tespit edilmiştir. Araştırma, aynı zamanda müzik eğitimi anabilim dalında öğrenim gören öğrencilerin bölümlerinden memnun olduklarını ve gelecekte müzikle ilgili bir meslek sahibi olmayı istediklerini göstermektedir.
ikinci üniversite. Meslek seçimi Müzik eğitimi Lisans eğitimi
This research aims to determine the factors that are effective in the professional orientation of students studying at the Department of Music Education of the Department of Fine Arts Education of the Faculty of Education as the second university. The working group of the research carried out in the case science pattern consists of 17 students studying at the department of music education of Harran University in the 2023-2024 academic year. The data obtained through the interviews were analyzed by the content analysis method. The theme, sub-theme and codes obtained at the end of the analysis are presented in tables. Research findings reveal that the reasons why students prefer the department they graduated from are usually due to factors such as family pressure, environmental influences and anxiety about time wasting. It has been observed that students do not prefer the Department of Music Education as the first university due to family pressure and not being aware of their musical abilities. It has been determined that one of the most important reasons why students do not make a career choice related to the department they graduated from is the lack of interest in the profession. However, employment problems and the difficulty of working conditions have also been identified as other important factors affecting students' career choice.The research also shows that students studying in the department of music education are satisfied with their departments and want to have a music-related profession in the future.
Second university. Choosing a profession Music education Undergraduate education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |