Ders kitapları, teknolojik gelişmelerle birlikte çeşitlenen ders araçlarının yanında kullanılmaya devam edilmektedir. Kitaplarda yer alan etkinlikler, öğretmen, öğrenci, okul ve öğretim programı gibi eğitim öğretim sürecinde etkili olan unsurlardan birisidir. Bu araştırma, İlkokul 4. Sınıf DKAB ders kitaplarındaki etkinliklerle ilgili derse giren öğretmenlerin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Kocaeli ve Bursa’dan toplam 14 öğretmenle görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacının hazırladığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler üzerinde betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında; etkinliklerde geliştirilmesi gereken yönler arasında en fazla, görselliğin, etkinlik ile çeşit sayısının yetersiz olduğu ve içeriğin öğrenci seviyelerine uygun olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin etkinliklerin sahip olması gereken özelliklerle ilgili görüşlerinden hareketle; etkinliklerin oyun-eğlence içerikli olmasını, ilgi uyandırmasını, görselliğe sahip olmasını, yazım dilinin sade ve samimi olmasını bekledikleri sonuçları tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda, bulgulardan ve literatürden hareketle, araştırmacılara ve eğitim öğretim süreçlerinin paydaşlarına bazı önerilerde bulunulmuştur.
Din eğitimi DKAB ders kitabı ilkokul 4. sınıf etkinlik öğretmen
Textbooks continue to be used alongside course materials that have diversified with technological developments. The activities in the books are one of the effective elements in the education and training process, such as the teacher, student, school and curriculum. This research was conducted to reveal the opinions of teachers who took the course regarding the activities in the Primary School 4th Grade DKAB textbooks. The study was conducted with the case study design, one of the qualitative research methods. Interviews were held a total of 14 teachers from Kocaeli and Bursa. A semi-structured interview from prepared by the researcher was used as a data collection tool. Descriptive analysis and content analysis were performed on the data. In light of the findings obtained from the research; Among the aspects that need to be improved in the activities, it has been concluded that the visually, the number of activities and types are insufficient, and the content is not suitable for the student levels. Based on teachers’ opinions about the features that activities should have; It has been determined that expect the activities to be game-fun content, to arouse interest, to be visual, and the writing language to be simple and sincere. At the end of the study, some recommendations were made to researchers of education and training processes, based on the findings and literature.
Activity DKAB textbook primary school 4th grade religious education teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 7 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 2 |