Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Öğretmenlerinin Gözünden Dil Öğretiminde Dijital İçerikler

Yıl 2025, Cilt: 16 Sayı: Special issue 4 - SUSTAINABILITY ON EDUCATION, 121 - 144, 28.10.2025
https://doi.org/10.51460/baebd.1790231

Öz

Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin dil öğretiminde dijital içerik kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2023–2024 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Diyarbakır’ın merkez ilçelerinde yer alan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, söz konusu ilçelerde görev yapan 763 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemi ise basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen 261 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen İngilizce Öğretmenleri için Dijital İçerik Anketi aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistik tekniklerinden frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca, açık uçlu sorulara verilen yanıtların analizinde metinlerin standartlaştırılması ve karşılaştırılması gerektiğinden tematik içerik analizine başvurulmuştur. Araştırma bulguları, İngilizce öğretmenlerinin dijital içerikleri dil öğretiminde etkili bulduklarını ve bu içeriklerin öğrenci motivasyonunu artırarak dil becerilerinin gelişimine katkı sağladığını ortaya koymuştur.

Etik Beyan

Bu çalışma Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu'nun 27.03.2024 tarih ile 680756 sayılı onayı ile yürütülmüştür.

Destekleyen Kurum

Bulunmamaktadır.

Teşekkür

Bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Adesemowo, P., & Tumininu, S. (2022). Basic of education: The meaning and scope of education. Retrieved August 7, 2024, from https://www.researchgate.net/publication/361813544
  • Altunöz, H. B., & Bay, E. (2018). Yabancı dil olarak ingilizce öğretiminde etkili öğretim stratejilerinin kullanımının analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 129-149. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/535417
  • Anggeraini, Y. (2020). Language teaching in the digital age: Teachers’ views and its challenges. Research and Innovation in Language Learning, 3(3), 163–172. https://jurnal.ugj.ac.id/index.php/RILL
  • Aydoğdu, E. (2023). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı: Padlet örneği. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 2(3), 195–208. https://doi.org/10.56987/bezgek.30
  • Ayu, L. P. (2016). YouTube videos in teaching listening: The benefits in experts’ views. Research in English and Education (READ), 1(2), 152–160. https://www.researchgate.net/publication/307014316
  • Bakla, A. (2017). Yabancı dil eğitiminde etkileşimli videolar: Takım çantanızda yeni bir alet. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 124–137. https://doi.org/10.17860/mersinefd.305769
  • Bamisaiye, R. (1989). A practical approach to philosophy of education. Ibadan: AMD Publishers.
  • Bozkuş, K., & Karacabey, M. (2019). FATİH projesi ile eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımı: Ne kadar yol alındı? Yaşadıkça Eğitim, 33(1), 17–32. https://doi.org/10.33308/26674874.201933191
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. http://eprints.uwe.ac.uk/11735
  • Buin, D. I., González, F. M., Martínez, M., & Marrujo, J. G. (2021). Expository multimedia comprehension in e-learning: Presentation format, verbal ability and working memory capacity. Journal of Computer Assisted Learning, 37(3), 797–809. https://doi.org/10.1111/jcal.12524
  • Bozkuş, K., & Karacabey, M. F. (2019). FATİH projesi ile eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımı: Ne kadar yol alındı? Yaşadıkça Eğitim, 33(1), 17–32. https://doi.org/10.33308/26674874.201933191
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 13. baskı). Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th ed.). SAGE Publications.
  • Çalışkan, Z. (2016). İngilizce konuşanlar için Türkçe / Turkish for English speakers. Türkmen Kitapevi.
  • Çangal, Ö. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde sosyal medya kullanımının yazma becerisine etkisine yönelik öğrenici görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (2020 Sonbahar Özel Sayı I/II), 52–61. https://dergipark.org.tr/en/pub/gopsbad/issue/57502/795669
  • Darancık, Y. (2014). Lük eğitim setinin yabancı dil öğretiminde önemi ve derse etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (Asos Journal), 2(4), 102–113. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.436
  • Demirbilek, M., & Yücel, Z. (2011). İngilizce öğretmenlerinin bilgisayarın yabancı dil öğretim ve öğreniminde kullanımı hakkındaki görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 217–246. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/153438
  • Demirel, S. (2023). İngilizce eğitimi ve müzik üzerine bir inceleme: İlkokul ikinci sınıf şarkıları örneği / A study on English education and music: The example of second grade songs in primary school. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(2), 333–349. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1215527
  • Dolean, D. (2016). The impact of teaching songs on foreign language classroom anxiety. Philologica Jassyensia, 10, 513–518. https://doi.org/10.1177/13621688156061
  • Er, A. (2010). Yabancı dil öğretiminde okuma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (12), 208–218. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/31470
  • Ergun, N., & Canbulat, M. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde derslerde müzik kullanımına yönelik öğretim elemanları görüşleri. Journal of Education and New Approaches, 6(1), 1–15. https://doi.org/10.52974/jena.1200209
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS Statistics 23 step by step: A simple guide and reference (14th ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315545899
  • Göküş, Ü. S. (2016). Yabancı dil öğretimi. Artuklu Akademi, 3(1), 191–197. https://dergipark.org.tr/en/pub/artukluakademi/issue/31982/354594
  • Heidari, E., Mehrvarz, M., Marzooghi, R., & Stoyanov, S. (2021). The role of digital informal learning in the relationship between students' digital competence and academic engagement during the COVID-19 pandemic. Journal of Computer Assisted Learning, 37(4), 1154–1166. https://doi.org/10.1111/jcal.12553
  • Huang, W. H.-Y., & Soman, D. (2013). A practitioner’s guide to gamification of education (Research Report Series: Behavioural Economics in Action). Rotman School of Management, University of Toronto.
  • Joo, H., Park, J., & Kim, D. (2021). Visual representation fidelity and self-explanation prompts in multi-representational adaptive learning. Journal of Computer Assisted Learning, 37(4), 1091–1106. https://doi.org/10.1111/jcal.12548
  • Kahraman, H. (2019). Şarkı ve müziğin yabancı dil öğretiminde yeri ve önemi [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü].
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kargı, B. (2016). Yabancı dil öğretiminde üretim amaçlı oyunlar bağlamında ‘edebi’ ve ‘soruna dayalı’ rol oyunları. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 85–97. https://dergipark.org.tr/en/pub/suje/issue/20641/220128
  • Kaya, M. F. (2019). İlkokul öğretim programlarının teknoloji entegrasyonu bakımından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1063–1091. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555122
  • Khaghaninejad, M. S., & Fahandejsaadi, R. (2016). Music and language learning. Shiraz University Publications, Inc. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/307014316
  • Kömür, Ş., Saraç, G., & Şeker, H. (2005). Şarkılarla İngilizce öğretimi (Muğla örneği). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15), 109–120. https://dergipark.org.tr/en/pub/musbed/issue/23525/250671
  • Küçükahmet, L. (2007). Program geliştirme ve öğretim. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Meinawati, E., Rahmah, N. A., Harmoko, D. D., & Dewi, N. (2020). Increasing English speaking skills through YouTube. POLYGLOT: Jurnal Ilmiah, 16(1), 1–13. https://dx.doi.org/10.19166/pji.v16i1.1954
  • Moradi, H., & Chen, H. (2019). Digital Storytelling in Language Education. Behavioral Sciences, 9(12), 147. https://doi.org/10.3390/bs9120147
  • Ömrüuzun, I. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarını etkileyen faktörler: Bir yol analizi çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ozan Leymun, Ş., Odabaşı, F., & Kabakçı Yurdakul, İ. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 367–385. https://dergipark.org.tr/en/pub/enad/issue/32382/360180
  • Reinders, H., & Wattana, S. (2014). Affect and willingness to communicate in digital game-based learning. ReCALL, 26(1), 253–270. https://doi.org/10.1017/S0958344014000226
  • Saat, H. (2023). Yabancılara Türkçe öğretiminde görsel-işitsel otantik materyalin dil bilgisi öğretiminde kullanımı. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 8(2), 59–69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uluturkad/issue/83101/1431339
  • Sherman, J. (2003). Using authentic video in the language classroom. Cambridge University Press.
  • Sparling, H. (2003). Music is language and language is music. Ethnologies, 25(2), 145–171. https://doi.org/10.7202/008052
  • Stansell, J. W. (2005). The use of music for learning languages: A review. Unpublished manuscript. University of Illinois at Urbana-Champaign. http://mste.illinois.edu/courses/ci407su02/students/stansell/Jon_Stansell_TheUse_of_Mus ic_inLearning_Languages.pdf
  • Tanrıkulu, L., & Koyuncu, A. (2020). Erken yaşta yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çocuk şarkılarının değerler öğretiminde kullanımı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 221–230. https://doi.org/10.18069/firatsbed.735891
  • Taşlıbeyaz, E. (2017). İngilizce eğitiminde kullanılan senaryo temelli etkileşim videolara yönelik öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 1–8. https://doi.org/10.24106/kefdergi.374832
  • Tatlı, Z., & Aksoy, D. A. (2017). Yabancı dil konuşma eğitiminde dijital öykü kullanımı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 45, 137–152. https://doi.org/10.15285/maruaebd.271060
  • Uzun, A., Özkılıç, R., & Şentürk, A. (2013). The perception of educational software development self-efficacy among undergraduate CEIT teacher candidates. Current Issues in Education, 16(2), 1–12. https://cie.asu.edu/ojs/index.php/cieatasu/article/view/1176
  • Virtanen, J., & Rasi, P. (2017). Integrating Web 2.0 technologies into face-to-face PBL to support producing, storing, and sharing content in a higher education course. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 11(1). https://doi.org/10.7771/1541-5015.1613
  • Wang, C., Kantor, C. M., Mitchell, J. T., & Bacastow, T. S. (2020). Digital Earth education. In Manual of Digital Earth (pp. 755–783). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-32-9915-3_46
  • Wright, A., David, B., & Michael, B. (2005). Games for language learning (3rd ed.). Cambridge University Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, K. A. (2012). Dijital yerliler gerçekten yerli mi yoksa dijital melez mi? International Journal of Social Science, 5(7), 819–833. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS318

Digital Contents in Language Teaching: Insights from English Language Teachers

Yıl 2025, Cilt: 16 Sayı: Special issue 4 - SUSTAINABILITY ON EDUCATION, 121 - 144, 28.10.2025
https://doi.org/10.51460/baebd.1790231

Öz

This study aims to determine English teachers’ views on the use of digital content in language teaching. For this purpose, the descriptive survey model, one of the quantitative research designs, was employed. The study was conducted during the second semester of the 2023–2024 academic year with English teachers working at primary and secondary schools located in the central districts of Diyarbakır. The research population consisted of 763 English teachers employed in primary and secondary schools across the central districts of Diyarbakır. The sample of the study comprised 261 English teachers, selected through a simple random sampling method. To collect data, the Digital Content Questionnaire for English Teachers, developed by the researchers, was used. For data analysis, descriptive statistical techniques such as frequencies and percentages were applied along with the chi-square test to examine relationships between variables. Additionally, a thematic content analysis was conducted to analyze responses to open-ended questions, as it was necessary to standardize and compare textual data. The findings revealed that English teachers consider digital content effective in language teaching, emphasizing its role in enhancing students’ language skills and increasing learning motivation.

Etik Beyan

This study was conducted with the approval of the Dicle University Rectorate Social and Human Sciences Ethics Committee dated March 27, 2024, and numbered 680756.

Destekleyen Kurum

Not available

Teşekkür

Not available

Kaynakça

  • Adesemowo, P., & Tumininu, S. (2022). Basic of education: The meaning and scope of education. Retrieved August 7, 2024, from https://www.researchgate.net/publication/361813544
  • Altunöz, H. B., & Bay, E. (2018). Yabancı dil olarak ingilizce öğretiminde etkili öğretim stratejilerinin kullanımının analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 129-149. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/535417
  • Anggeraini, Y. (2020). Language teaching in the digital age: Teachers’ views and its challenges. Research and Innovation in Language Learning, 3(3), 163–172. https://jurnal.ugj.ac.id/index.php/RILL
  • Aydoğdu, E. (2023). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı: Padlet örneği. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 2(3), 195–208. https://doi.org/10.56987/bezgek.30
  • Ayu, L. P. (2016). YouTube videos in teaching listening: The benefits in experts’ views. Research in English and Education (READ), 1(2), 152–160. https://www.researchgate.net/publication/307014316
  • Bakla, A. (2017). Yabancı dil eğitiminde etkileşimli videolar: Takım çantanızda yeni bir alet. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 124–137. https://doi.org/10.17860/mersinefd.305769
  • Bamisaiye, R. (1989). A practical approach to philosophy of education. Ibadan: AMD Publishers.
  • Bozkuş, K., & Karacabey, M. (2019). FATİH projesi ile eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımı: Ne kadar yol alındı? Yaşadıkça Eğitim, 33(1), 17–32. https://doi.org/10.33308/26674874.201933191
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. http://eprints.uwe.ac.uk/11735
  • Buin, D. I., González, F. M., Martínez, M., & Marrujo, J. G. (2021). Expository multimedia comprehension in e-learning: Presentation format, verbal ability and working memory capacity. Journal of Computer Assisted Learning, 37(3), 797–809. https://doi.org/10.1111/jcal.12524
  • Bozkuş, K., & Karacabey, M. F. (2019). FATİH projesi ile eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımı: Ne kadar yol alındı? Yaşadıkça Eğitim, 33(1), 17–32. https://doi.org/10.33308/26674874.201933191
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 13. baskı). Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th ed.). SAGE Publications.
  • Çalışkan, Z. (2016). İngilizce konuşanlar için Türkçe / Turkish for English speakers. Türkmen Kitapevi.
  • Çangal, Ö. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde sosyal medya kullanımının yazma becerisine etkisine yönelik öğrenici görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (2020 Sonbahar Özel Sayı I/II), 52–61. https://dergipark.org.tr/en/pub/gopsbad/issue/57502/795669
  • Darancık, Y. (2014). Lük eğitim setinin yabancı dil öğretiminde önemi ve derse etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (Asos Journal), 2(4), 102–113. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.436
  • Demirbilek, M., & Yücel, Z. (2011). İngilizce öğretmenlerinin bilgisayarın yabancı dil öğretim ve öğreniminde kullanımı hakkındaki görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 217–246. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/153438
  • Demirel, S. (2023). İngilizce eğitimi ve müzik üzerine bir inceleme: İlkokul ikinci sınıf şarkıları örneği / A study on English education and music: The example of second grade songs in primary school. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(2), 333–349. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1215527
  • Dolean, D. (2016). The impact of teaching songs on foreign language classroom anxiety. Philologica Jassyensia, 10, 513–518. https://doi.org/10.1177/13621688156061
  • Er, A. (2010). Yabancı dil öğretiminde okuma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (12), 208–218. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/31470
  • Ergun, N., & Canbulat, M. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde derslerde müzik kullanımına yönelik öğretim elemanları görüşleri. Journal of Education and New Approaches, 6(1), 1–15. https://doi.org/10.52974/jena.1200209
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS Statistics 23 step by step: A simple guide and reference (14th ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315545899
  • Göküş, Ü. S. (2016). Yabancı dil öğretimi. Artuklu Akademi, 3(1), 191–197. https://dergipark.org.tr/en/pub/artukluakademi/issue/31982/354594
  • Heidari, E., Mehrvarz, M., Marzooghi, R., & Stoyanov, S. (2021). The role of digital informal learning in the relationship between students' digital competence and academic engagement during the COVID-19 pandemic. Journal of Computer Assisted Learning, 37(4), 1154–1166. https://doi.org/10.1111/jcal.12553
  • Huang, W. H.-Y., & Soman, D. (2013). A practitioner’s guide to gamification of education (Research Report Series: Behavioural Economics in Action). Rotman School of Management, University of Toronto.
  • Joo, H., Park, J., & Kim, D. (2021). Visual representation fidelity and self-explanation prompts in multi-representational adaptive learning. Journal of Computer Assisted Learning, 37(4), 1091–1106. https://doi.org/10.1111/jcal.12548
  • Kahraman, H. (2019). Şarkı ve müziğin yabancı dil öğretiminde yeri ve önemi [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü].
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kargı, B. (2016). Yabancı dil öğretiminde üretim amaçlı oyunlar bağlamında ‘edebi’ ve ‘soruna dayalı’ rol oyunları. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 85–97. https://dergipark.org.tr/en/pub/suje/issue/20641/220128
  • Kaya, M. F. (2019). İlkokul öğretim programlarının teknoloji entegrasyonu bakımından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1063–1091. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555122
  • Khaghaninejad, M. S., & Fahandejsaadi, R. (2016). Music and language learning. Shiraz University Publications, Inc. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/307014316
  • Kömür, Ş., Saraç, G., & Şeker, H. (2005). Şarkılarla İngilizce öğretimi (Muğla örneği). Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15), 109–120. https://dergipark.org.tr/en/pub/musbed/issue/23525/250671
  • Küçükahmet, L. (2007). Program geliştirme ve öğretim. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Meinawati, E., Rahmah, N. A., Harmoko, D. D., & Dewi, N. (2020). Increasing English speaking skills through YouTube. POLYGLOT: Jurnal Ilmiah, 16(1), 1–13. https://dx.doi.org/10.19166/pji.v16i1.1954
  • Moradi, H., & Chen, H. (2019). Digital Storytelling in Language Education. Behavioral Sciences, 9(12), 147. https://doi.org/10.3390/bs9120147
  • Ömrüuzun, I. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarını etkileyen faktörler: Bir yol analizi çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ozan Leymun, Ş., Odabaşı, F., & Kabakçı Yurdakul, İ. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 367–385. https://dergipark.org.tr/en/pub/enad/issue/32382/360180
  • Reinders, H., & Wattana, S. (2014). Affect and willingness to communicate in digital game-based learning. ReCALL, 26(1), 253–270. https://doi.org/10.1017/S0958344014000226
  • Saat, H. (2023). Yabancılara Türkçe öğretiminde görsel-işitsel otantik materyalin dil bilgisi öğretiminde kullanımı. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi, 8(2), 59–69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uluturkad/issue/83101/1431339
  • Sherman, J. (2003). Using authentic video in the language classroom. Cambridge University Press.
  • Sparling, H. (2003). Music is language and language is music. Ethnologies, 25(2), 145–171. https://doi.org/10.7202/008052
  • Stansell, J. W. (2005). The use of music for learning languages: A review. Unpublished manuscript. University of Illinois at Urbana-Champaign. http://mste.illinois.edu/courses/ci407su02/students/stansell/Jon_Stansell_TheUse_of_Mus ic_inLearning_Languages.pdf
  • Tanrıkulu, L., & Koyuncu, A. (2020). Erken yaşta yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çocuk şarkılarının değerler öğretiminde kullanımı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 221–230. https://doi.org/10.18069/firatsbed.735891
  • Taşlıbeyaz, E. (2017). İngilizce eğitiminde kullanılan senaryo temelli etkileşim videolara yönelik öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 1–8. https://doi.org/10.24106/kefdergi.374832
  • Tatlı, Z., & Aksoy, D. A. (2017). Yabancı dil konuşma eğitiminde dijital öykü kullanımı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 45, 137–152. https://doi.org/10.15285/maruaebd.271060
  • Uzun, A., Özkılıç, R., & Şentürk, A. (2013). The perception of educational software development self-efficacy among undergraduate CEIT teacher candidates. Current Issues in Education, 16(2), 1–12. https://cie.asu.edu/ojs/index.php/cieatasu/article/view/1176
  • Virtanen, J., & Rasi, P. (2017). Integrating Web 2.0 technologies into face-to-face PBL to support producing, storing, and sharing content in a higher education course. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 11(1). https://doi.org/10.7771/1541-5015.1613
  • Wang, C., Kantor, C. M., Mitchell, J. T., & Bacastow, T. S. (2020). Digital Earth education. In Manual of Digital Earth (pp. 755–783). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-32-9915-3_46
  • Wright, A., David, B., & Michael, B. (2005). Games for language learning (3rd ed.). Cambridge University Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, K. A. (2012). Dijital yerliler gerçekten yerli mi yoksa dijital melez mi? International Journal of Social Science, 5(7), 819–833. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS318
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevil Yildiz Tunç 0009-0006-9838-2343

Sedef Süer Baytak 0000-0002-1833-9286

Erken Görünüm Tarihi 23 Ekim 2025
Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 24 Eylül 2025
Kabul Tarihi 7 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: Special issue 4 - SUSTAINABILITY ON EDUCATION

Kaynak Göster

APA Yildiz Tunç, S., & Süer Baytak, S. (2025). Digital Contents in Language Teaching: Insights from English Language Teachers. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(Special issue 4 - SUSTAINABILITY ON EDUCATION), 121-144. https://doi.org/10.51460/baebd.1790231