Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin dil öğretiminde dijital içerik kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2023–2024 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Diyarbakır’ın merkez ilçelerinde yer alan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, söz konusu ilçelerde görev yapan 763 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemi ise basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen 261 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen İngilizce Öğretmenleri için Dijital İçerik Anketi aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistik tekniklerinden frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca, açık uçlu sorulara verilen yanıtların analizinde metinlerin standartlaştırılması ve karşılaştırılması gerektiğinden tematik içerik analizine başvurulmuştur. Araştırma bulguları, İngilizce öğretmenlerinin dijital içerikleri dil öğretiminde etkili bulduklarını ve bu içeriklerin öğrenci motivasyonunu artırarak dil becerilerinin gelişimine katkı sağladığını ortaya koymuştur.
Bu çalışma Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu'nun 27.03.2024 tarih ile 680756 sayılı onayı ile yürütülmüştür.
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
This study aims to determine English teachers’ views on the use of digital content in language teaching. For this purpose, the descriptive survey model, one of the quantitative research designs, was employed. The study was conducted during the second semester of the 2023–2024 academic year with English teachers working at primary and secondary schools located in the central districts of Diyarbakır. The research population consisted of 763 English teachers employed in primary and secondary schools across the central districts of Diyarbakır. The sample of the study comprised 261 English teachers, selected through a simple random sampling method. To collect data, the Digital Content Questionnaire for English Teachers, developed by the researchers, was used. For data analysis, descriptive statistical techniques such as frequencies and percentages were applied along with the chi-square test to examine relationships between variables. Additionally, a thematic content analysis was conducted to analyze responses to open-ended questions, as it was necessary to standardize and compare textual data. The findings revealed that English teachers consider digital content effective in language teaching, emphasizing its role in enhancing students’ language skills and increasing learning motivation.
This study was conducted with the approval of the Dicle University Rectorate Social and Human Sciences Ethics Committee dated March 27, 2024, and numbered 680756.
Not available
Not available
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 23 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2025 |
| Kabul Tarihi | 7 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: Special issue 4 - SUSTAINABILITY ON EDUCATION |