Yazar, çalışmasında Türkiye'de domates üretimi için potansiyel olduğunu, ancak çok fazla çeşidi olduğunu ve diğer ihracat ülkelerine kıyasla düşük kalite ve verimleri nedeniyle üretim maliyetlerinin yüksek olduğunu belirtmektedir. Pazarlama organizasyonundaki verimsizlik, yüksek maliyetlere yol açmaktadır. Türkiye, işleme endüstrisi için tarla domatesi yetiştirme konusunda çoğu ithalatçı ülkeden daha iyi bir konumdadır. Ancak, taze veya işlenmiş domatesin uluslararası ticaretinde Türkiye'nin büyük rakipleri bulunmaktadır. Türkiye'nin Avrupa pazarına ulaşmak için diğer rekabetçi ülkelere göre daha uzun mesafeler kat etmesi gerektiği bir gerçektir. Yazar, Türkiye'nin ihracat amaçlı domates işleme çalışmalarına odaklanması gerektiği sonucuna varmaktadır.
The author points out in the study that there is a potentiality for production of tomatoes in Turkey, but there are too many varieties and due to their low qualities and yields as compared with other export countries, production cost is high. Inefficiency in the organization of marketing makes for high costs. Tur key is in a better position to grow field tomatoes for processing industry than most of the importing countries. But there are big competitors for Turkey in international trade of either fresh or processed tomatoes. It is a fact that Tur key has to cross longer distances to reach European market than the other competitive countries. He reaches the conclusion that Turkey has to concentrate her efforts on processing of tomatoes for export purpose.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1969 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1969 |
Kabul Tarihi | 31 Ocak 1969 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1969 Cilt: 2 Sayı: 2 |
BAHÇE Dergisi
bahcejournal@gmail.com
https://bahcejournal.org
Atatürk Bahçe Kültürleri Merkez Araştırma Enstitüsü, 77100 Yalova
X (Twitter), Linkedin, Facebook, Instagram