Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları

Yıl 1969, Cilt: 2 Sayı: 2, 23 - 34, 31.12.1969

Öz

Yazar, çalışmasında Türkiye'de domates üretimi için potansiyel olduğunu, ancak çok fazla çeşidi olduğunu ve diğer ihracat ülkelerine kıyasla düşük kalite ve verimleri nedeniyle üretim maliyetlerinin yüksek olduğunu belirtmektedir. Pazarlama organizasyonundaki verimsizlik, yüksek maliyetlere yol açmaktadır. Türkiye, işleme endüstrisi için tarla domatesi yetiştirme konusunda çoğu ithalatçı ülkeden daha iyi bir konumdadır. Ancak, taze veya işlenmiş domatesin uluslararası ticaretinde Türkiye'nin büyük rakipleri bulunmaktadır. Türkiye'nin Avrupa pazarına ulaşmak için diğer rekabetçi ülkelere göre daha uzun mesafeler kat etmesi gerektiği bir gerçektir. Yazar, Türkiye'nin ihracat amaçlı domates işleme çalışmalarına odaklanması gerektiği sonucuna varmaktadır.

Kaynakça

  • Bayraktar, Kazım, 1953. Sebze Bahçelerinde Yetiştirilen Yerli ve Amerikan Domates Çeşitlerinin Özellikleri ve Teknolojik Değerleri Üzerinde Mukayeseli Araştırmalar.
  • Enquête sur la Production de fruits et légumes êtes perspectives. OCDE. DAA/1686 14. Fev. 1967. Fruit Intelligence Décembre 1968.
  • Sebze ve Meyve İşleme Sanayii, Devlet Planlama Teşkilatı 1967.
  • Transit-Courier, Münchener Aufgabe 1968. Vegetable improvement and seed production research centre, a joint VAR-FAO-UNDP project Ministry of Agriculture-Dokki, Giza SF/U.AR/39 No: 182/PHP/J.Coudert.
  • Yücel, Ayhan, 1968. Domateslerin Pazarlanması (Seminer notları).
  • Yücel, Ayhan, R. Schumann, 1968. Problems of Marketing Fresh Tomatoes in Turkey 1968 Yalova.

Marketing Problems of Tomatoes in Turkey

Yıl 1969, Cilt: 2 Sayı: 2, 23 - 34, 31.12.1969

Öz

The author points out in the study that there is a potentiality for production of tomatoes in Turkey, but there are too many varieties and due to their low qualities and yields as compared with other export countries, production cost is high. Inefficiency in the organization of marketing makes for high costs. Tur key is in a better position to grow field tomatoes for processing industry than most of the importing countries. But there are big competitors for Turkey in international trade of either fresh or processed tomatoes. It is a fact that Tur key has to cross longer distances to reach European market than the other competitive countries. He reaches the conclusion that Turkey has to concentrate her efforts on processing of tomatoes for export purpose.

Kaynakça

  • Bayraktar, Kazım, 1953. Sebze Bahçelerinde Yetiştirilen Yerli ve Amerikan Domates Çeşitlerinin Özellikleri ve Teknolojik Değerleri Üzerinde Mukayeseli Araştırmalar.
  • Enquête sur la Production de fruits et légumes êtes perspectives. OCDE. DAA/1686 14. Fev. 1967. Fruit Intelligence Décembre 1968.
  • Sebze ve Meyve İşleme Sanayii, Devlet Planlama Teşkilatı 1967.
  • Transit-Courier, Münchener Aufgabe 1968. Vegetable improvement and seed production research centre, a joint VAR-FAO-UNDP project Ministry of Agriculture-Dokki, Giza SF/U.AR/39 No: 182/PHP/J.Coudert.
  • Yücel, Ayhan, 1968. Domateslerin Pazarlanması (Seminer notları).
  • Yücel, Ayhan, R. Schumann, 1968. Problems of Marketing Fresh Tomatoes in Turkey 1968 Yalova.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ziraat Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Yücel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 1969
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 1969
Kabul Tarihi 31 Ocak 1969
Yayımlandığı Sayı Yıl 1969 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücel, A. (1969). Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları. Bahçe, 2(2), 23-34.
AMA Yücel A. Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları. Bahçe. Aralık 1969;2(2):23-34.
Chicago Yücel, Ayhan. “Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları”. Bahçe 2, sy. 2 (Aralık 1969): 23-34.
EndNote Yücel A (01 Aralık 1969) Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları. Bahçe 2 2 23–34.
IEEE A. Yücel, “Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları”, Bahçe, c. 2, sy. 2, ss. 23–34, 1969.
ISNAD Yücel, Ayhan. “Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları”. Bahçe 2/2 (Aralık1969), 23-34.
JAMA Yücel A. Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları. Bahçe. 1969;2:23–34.
MLA Yücel, Ayhan. “Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları”. Bahçe, c. 2, sy. 2, 1969, ss. 23-34.
Vancouver Yücel A. Türkiye’de Domatesin Pazarlama Sorunları. Bahçe. 1969;2(2):23-34.

BAHÇE Dergisi
bahcejournal@gmail.com
https://bahcejournal.org
Atatürk Bahçe Kültürleri Merkez Araştırma Enstitüsü, 77100 Yalova
X (Twitter)LinkedinFacebookInstagram